چیدن سفره یلدا

مجله زندگی ایده آل: از سال‌های دور چیدن سفره‌ای به‌نام سفره شب یلدا، یعنی شب قبل از اولین روز زمستان و درواقع طولانی‌ترین شب سال، مرسوم بوده که هنور هم ادامه پیدا کرده و تمام ایرانیان طبق این آیین در این شب دور هم جمع می‌شوند و معمولا به دیدار بزرگ‌ترها می‌روند. خواندن قرآن و دیوان حافظ از آن سنت‌های پسندیده‌ای است که در این شب انجام می‌گیرد.

جز اینها، شب یلداست با خوراکی‌ها و تنقلات متنوعش که سفره‌ها را رنگین کرده و باعث خیر و برکت می‌شود. رسم‌های مختلفی در این شب وجود دارد که باعث شعف و شادی خانواده‌ها می‌شود. همان‌طور که گفتم مهم‌ترین آنها دیدار با بزرگان فامیل و گذراندن اوقاتی خوش در کنارشان است.

چیدن سفره یلدا (فوری شب یلدا)


یکی دیگر از زیباترین آنها خوانچه‌بران برای تازه عروس است. در خانواده‌هایی که تازه‌عروس و تازه‌داماد دارند اولین سال قبل از مراسم عروسی را با خوراکی‌های شب یلدا و هدیه به منزل عروس می‌روند و خانواده عروس هم با شام و سفره یلدا طبق سنت خودشان از ‌مهمانان پذیرایی می‌کنند. درواقع رسم بر این است که خانواده داماد تمامی خوراکی‌های مخصوص شب یلدا ازجمله آجیل، میوه و گل را به خانه عروس ببرند و آن خانواده را در منزل خودشان ‌مهمان کنند.

برای این کار خانواده داماد معمولا به‌طور سنتی خوراکی‌هایی مثل آجیل، باسلق، پشمک و هندوانه را داخل طبق‌های مسی تزیین می‌کنند یا مثلا بنا بر سلیقه و میزان هدیه‌ای که برای عروس‌خانم درنظر می‌گیرند، آجیل و دانه‌های انار را داخل زرورق‌های رنگی پیچیده یا هر کدام را در یک ظرف نقره‌ای یا کریستال که به‌عنوان هدیه تهیه کرده‌اند، ریخته و داخل طبق یا سبد‌های بزرگ می‌چینند و اطراف آنها را با گل طبیعی تزیین می‌کنند. به‌طور کل در این مواقع برای تزیین، از شمع و گل‌های طبیعی استفاده می‌کنند.

چیدن سفره یلدا (فوری شب یلدا)


دسته دوم کادوهایی به غیر از خوراکی‌هاست که برای مثال از عطر و لباس گرفته تا لوازم شخصی یا طلاهای ظریف که هر کدام از این سنت‌ها مختص یک منطقه بوده و امروزه تمامی آنها گرد هم آمده و به‌طور خیلی مفصل اجرا می‌شود، اما هنوز هم هر منطقه بنا بر رسم خود کارهایی انجام می‌دهد که همه جا مرسوم نیست. مثلا در تبریز حتما برای خوانچه‌بران به عروس طلا  هدیه می‌‌دهند، بعضی خانواده‌ها در ارومیه شال‌ابریشمی یا کشمیر به رنگ قرمز برای عروس می‌گذارند. در مشهد حتما کله‌قند و در گیلان ماهی درسته که به روش محلی طبخ و تزیین شده است، می‌برند.

برای چیدن سفره یلدا از انواع میوه‌های فصل و... (مثل انار، ازگیل، خرمالو، هندوانه و خربزه) و خوراکی‌هایی مثل میوه‌های خشک، میوه‌های گلاسه شده، آجیل شیرین، باسلق و... استفاده می‌کنیم که من در صفحات آشپزی این شماره آماده کردن یکسری از خوراکی‌های مخصوص شب یلدا را که فکر کردم خیلی جدید باشد برای‌تان شرح داده‌ام.

چیدن سفره یلدا (فوری شب یلدا)


اصولا اگر بخواهیم درباره کار‌های هنری چیدن سفره یلدا صحبت کنیم نظر من این است که رنگ‌های گرم اما تیره را می‌طلبد و اگر بخواهیم کاملا سنتی رفتار کنیم ترمه و نقره. علاوه بر این در صفحات این شماره آموزشی متفاوت از تزیین هندوانه و نوعی چیدمان میوه‌های یلدا را برای‌تان درنظر گرفته‌ام که امیدوارم جالب توجه و کارساز باشد.

چیدن سفره یلدا (فوری شب یلدا)


برای این نوع از تزیین هندوانه ابتدا دو هندوانه صاف و مرتب را درنظر می‌گیریم و از وسط نصف می‌کنیم. یک طرف هر کدام را برای سرو برش داده و آماده می‌کنیم. دو طرف دیگر را به شکل کله‌قندی داخل یک سینی قرار می‌دهیم و اطراف آنها را با هندوانه‌های برش خورده پر می‌کنیم.

چیدن سفره یلدا (فوری شب یلدا)


مانند تصاویر کوچکی که در کنار صفحه مشاهده می‌کنید تعدادی کلم بروکسل را شسته و تمیز می‌کنیم. انتهای هر کدام را یک سیم فرو کرده و سیم‌ها را به هم می‌پیچیم تا به شکل خوشه انگور شوند.

بعضی کلم‌ها را از بالا به شکل + برش داده و برگ‌ها را کمی از هم باز می‌کنیم. با این کار به همین سادگی می‌توانیم گل‌های بسیار زیبایی درست کنیم. خوشه آماده شده را کنار دیس گذاشته و با گل‌هایی که درست کرده‌ایم، می‌توانیم روی پوست هندوانه‌ها را تزیین کنیم.

چیدن سفره یلدا (فوری شب یلدا)


علاوه بر این برای این کار از یکسری برگ‌های طلایی پارچه‌ای و برگ‌های طلایی پولکی هم استفاده کرده‌ام. برگ‌های پارچه‌ای را می‌توانیم به‌صورت آماده خریداری کرده و استفاده کنیم و برای قسمت‌های پولکی از تورهایی که روی آنها با پولک و متریال تزیینی خیاطی کار شده، کمک بگیریم. برای این کار دورتادور قسمت‌های پولک‌دوزی شده روی تور را می‌بریم و طرح آماده شده را توسط چسب حرارتی روی پوست هندوانه می‌چسبانیم.

لحظه وداع پیامبر (ص) با حضرت زهرا (س)

خبرگزاری ایسنا: بشریت در فراق رحلت رسول اعظم و مکرم اسلام و بهترین موجود عالم امکان یتیم شد. پیامبر (ص) از خود دین و مکتبی برجای گذاشت که بعد از گذشت 14 قرن روز به روز شکوفا و پاینده و جاویدان‌تر می‌شود و هر روز بر خیل عاشقان و پیروانش در سراسر گیتی افزود می‌شود.

بیست و هشتمین روز از ماه صفر مصادف است با رحلت جانگداز پیامبر ختمی مرتبت. پیامبر رافت و مهربانی و بنیان‏گذار حکومت اسلامی و نخستین معصوم در دین مبین اسلام، حضرت محمد (ص) در روز جمعه، هفدهم ربیع الاول سال عام الفیل برابر با سال 570 میلادی (به روایت شیعه) متولد شدند و بیشتر علمای اهل سنّت تولد آن حضرت را روز دوشنبه دوازدهم ربیع الاول آن سال دانسته‌‏اند.

مکه معظمه، در سرزمین حجاز (عربستان سعودی کنونی) محل تولد حضرت است. پدرش عبدالله بن عبدالمطلب و مادر گرامی حضرت، آمنه، دختر وهب بن عبد مناف است؛ این بانوی جلیل القدر، در طهارت و تقوا در میان بانوان قریشی، کم‏ نظیر و سرآمد همگان بود.

نخستین زنی که افتخار همسری حضرت محمد (ص) را یافت، خدیجه بنت خویلد بود. حضرت محمّد(ص) پیش از رسیدن به مقام رسالت، در سن 25 سالگی با این بانوی بزرگوار ازدواج کرد.

لحظه وداع پیامبر با حضرت زهرا(س)

لحظات غمباری است. حال رسول خدا (ص) رو به وخامت است. نزدیکان در کنار بستر ایستاده‌اند. حضرت زهرا (ع)هم آنجاست. او با چشمانی اشکبار لحظات واپسین حیات پدر را نظاره می‌کند سپس با صدایی که به سختی از سینه بیرون می‌آید، می‌فرماید: "دخترم؛ فاطمه ام! هم‌اکنون این آیه از قرآن را بخوان: «محمد فقط فرستاده خداست و پیش از او، فرستادگان دیگری نیز بودند؛ آیا اگر او بمیرد و یا کشته شود، شما به عقب برمی‏‌گردید؟ ...»"

سپس فرمود: "دخترم نزدیک بیا و آن قدر نزدیک بیا که جز تو کسی صدای مرا نشنود." سپس زمزمه‌ای در گوش فاطمه (ع) فرمود که او گریان شد. مجددا در گوش او زمزمه‌ای دیگر فرمود که در این لحظه فاطمه (ع)شادان شد؛ آنچنان که خنده بر لبان مبارکش نقش بست. ایشان بر پاسخ سؤال دیگران فرمودند که لحظۀ اول پیامبر(ص) فرمودند: «در همین درد می‌میرم» و در باب شادی و تبسم‌اش فرمودند: تو اولین کس از اهل بیت(ع) من هستی که به من ملحق می‌شود» و این بود که من تبسم کردم و در لحظات واپسین عمر پیامبر(ص) سرش در دامان امیرالمؤمنین(ع) قرار داشت.

رحلت یا شهادت حضرت رسول(ص)

در خصوص صحت و عدم صحت اقوال درباره رحلت و یا شهادت پیامبر(ص) نمی‌توان قضاوت کرد، زیرا داوری درباره مسایل تاریخی مبهم، مشکل است. از متون تاریخی استفاده می‌شود که پیامبر توسط زن یهودی مسموم شده است. حال پیامبر(ص) در اثر مسمومیت از دنیا رفت یا نه، مشخص نیست. در خصوص این که به پیامبر(ص) شهید گفته نمی‌شود، شاید بدان جهت باشد که مسایل تاریخی ابهام دارد و یا سند برخی از روایات اشکال دارد.

پس از رحلت پیامبر(ص) حضرت علی(ع) جسد مطهر پیامبر(ص) را غسل داد و کفن کرد؛ چون پیامبر(ص) سفارش کرده بود که نزدیکترین کس مرا غسل خواهد داد و این شخص جز علی(ع) کسی نیست. سپس چهره آن حضرت را گشود در حالی که سیلاب اشک از دیدگانش جاری بود. فرمود: «پدر و مادرم فدایت ای رسول خدا(ص) با رحلت تو رشته نبوت و وحی الهی و اخبار آسمان‌ها قطع شد... اگر ما را به صبر و شکیبایی امر نمی‌کردید، آنقدر گریه می‌کردم که سرچشمه اشک را می‌خشکانید».

در ادامه به احادیثی گهربار از حضرت رسول (ص) اشاره می‌کنیم:

* روزی شیطان در جلوی موسی (ع) ممثل شد پس موسی (ع) به شیطان گفت کدام گناه است که چون فرزند آدم مرتکب آن می‌شود تو بر او مسلط می‌شوی شیطان گفت وقتی که از خود راضی باشد و عمل‌های خیر خود را بسیار شمارد و گناهانش در چشم او اندک نماید.

* آنگاه که از بوستان‌های بهشتی عبور می‌کنید خود را از نعمت‌های آن اشباع و بهره مند سازید عرض شد: بوستان‌های بهشت کجاست؟ فرمودند حلقه‌ها و جلساتی که در آن فضائل و احادیث ما خاندان مطرح می‌شود.

*آدمی تحت تاثیر رفیق خویش است و از روش او پیروی می‌کند البته هرکدام از شما باید در انتخاب دوست دقت کند و ببیند با چه کسی دارد طرح رفاقت و دوستی می‌ریزد.

*زیاد وضو بگیرید و همواره طاهر باشید که خداوند به این سبب عمرتان را طولانی می‌کند و اگر توانائی دارید شب و روز با وضو باشید چه آنکه اگر در حال طهارت از دنیا بروید در صف شهداء خواهید بود.

*کسی که در دنیا چشم‌هایش را از نگاه به نامحرم پر کند خداوند در روز قیامت چشم‌هایش را با میخ‌های آتشین پر از آتش کند تا وقتی که به حساب مردم رسیدگی شود سپس او را به جهنم برند.

منابع:

شیخ مفید، الارشاد، پیشین، ص ۹۷ و ابن سعد، الطبقات، ج ۲، ص ۲۱۴.

ابن هشام، السیرة النبویة، پیشین، ج ۲، ص ۶۵۴ و ابن سعد، الطبقات الکبری، پیشین، ج ۲، ص ۲۱۶.

شیخ مفید، الارشاد، پیشین، ص ۹۷.

ابن سعد، الطبقات الکبری، پیشین، ج ۲، ص ۳۳۴، صحیح مسلم، ج ۲، ص ۳۲۵.

ابن سعد، الطبقات الکبری، پیشین، ج ۲، ص ۱۹۰.

الشهرستانی، عبدالکریم؛ ملل و نحل، ترجمه و تصحیح سید محمدرضا جلالی نائینی، چاپ سوم، ۱۳۶۰، ج ۱، ص ۲۳ و طبری، محمد بن ‌جریر؛

تاریخ‌الأمم ‌و الملوک، ترجمه ابوالقاسم پاینده، تهران، اساطیر، چاپ اول، ۱۳۵۲، ج ۳، ص ۴۲۹.

ابن حبل، احمد؛ مسند احمد، دارصار، بیروت، ج۱، ص ۳۵۵.

ابن سعد، الطبقات الکبری، پیشین،ج ۲، ص ۲۳۶

نهج البلاغه صبحی صالح، خطبۀ ۱۹۷.

عین الحیوة صفحه 182

الحدیث جلد 2 صفحه 48

اسماء الحسنی صفحه 250

ثواب الاعمال صفحه 338

رحلت جانسوز حضرت ختمی مرتبت(ص) و شهادت سبط اکبر امام حسن مجتبی (ع)  

 

و شهادت  حضرت ثامن الحجج (ع) را به شیعیان و عاشقان خاندان نبوت تسلیت می گوییم.  

 

(کافه مد  تهرانسر)

تنها عاملیت فروش محصولات جورابان در تهرانسر 

 

 انواع جوراب مردانه، زنانه و بچه گانه انواع جوراب شلواری 

 

 زنانه و بچه گانه لباس زیر مردانه  

 

در کافه مد تهرانسر

 

تهرانسر-میدان کمال الملک- نبش خیابان یکم-مجتمع الهام-طبقه ۱- / پلاک ۲۱/ تلفن:۴۴۵۷۲۶۳۸   

 

تنها عاملیت فروش محصولات بافت گلسار در تهرانسر 

 

 در کافه مد تهرانسر

 

تهرانسر-میدان کمال الملک- نبش خیابان یکم-مجتمع الهام-طبقه ۱- / پلاک ۲۱/ تلفن:۴۴۵۷۲۶۳۸   

 

 

تنها عاملیت فروش محصولات مانتو دریتا در تهرانسر 

 

 در کافه مد تهرانسر

 

تهرانسر-میدان کمال الملک- نبش خیابان یکم-مجتمع الهام-طبقه ۱- / پلاک ۲۱/ تلفن:۴۴۵۷۲۶۳۸ 

طراحی های زیبای لاک ناخن برای شب یلدا

برترین ها: در این مطلب طراحی فوق العاده زیبا و ابتکاری روی ناخن که مناسبت زیادی هم با شب یلدا دارد را برای شما آماده کرده ایم. در این طرح ها از خوردنی ها و میوه های شب یلدا ایده گرفته ایم.

طراحی های زیبای لاک ناخن برای شب یلدا


ناخن هایمان را به شکل هندوانه لاک بزنیم!

رنگ تمامی ناخن ها در حالت عادی به رنگ صورتی کمرنگ است. در مرحله اول بعد از اینکه مطمئن شدیم روی سطح ناخن هیچ گونه لاک یا براق کننده ای وجود ندارد ،از یک لاک قرمز استفاده کرده و کل ناخن ها را با این رنگ لاک می زنیم.

 - بعد از آنکه لاک قرمز را روی ناخن ها زدید باید منتظر بمانید تا لاک کاملا خشک شود.

- از یک لاک به رنگ سبز استفاده کرده و آن را با یک قلم موی نازک فقط به نوک ناخن ها بزنید و در این کار دقت کافی داشته باشید.
 
- بعد از آنکه لاک سبز را به نوک ناخن ها زدید، اجازه دهید تا این لاک هم ،کاملا روی ناخن هایتان خشک شود.
 

طراحی های زیبای لاک ناخن برای شب یلدا


- از یک قلم موی بسیار بسیار باریک استفاده کرده و یک لاک سیاه رنگ را به شکل دانه هایی بر روی لاک قرمز بکشید و دقت داشته باشید تا این دانه ها در یک فاصله ی نسبتا منظمی از یکدیگر قرار گیرند.
 
- بعد از این کار اجازه دهید تا این لاک سیاه رنگ هم کاملا روی ناخن هایتان خشک شود.

-  از لاک سفید برای کامل شدن طرح هندوانه استفاده کنید.

- در آخر هم روی سطح کل ناخن ها یک براق کننده بزنید تا با این کار زیبایی ناخن هایتان چندین برابر گردد.

میتوانید با کمی خلاقیت طراحی های دیگری به شکل هندوانه داشته باشید.

طراحی های زیبای لاک ناخن برای شب یلدا

طراحی های زیبای لاک ناخن برای شب یلدا

طراحی های زیبای لاک ناخن برای شب یلدا

طراحی های زیبای لاک ناخن برای شب یلدا

طراحی های زیبای لاک ناخن برای شب یلدا

طراحی های زیبای لاک ناخن برای شب یلدا

طراحی های زیبای لاک ناخن برای شب یلدا



طراحی لاک به شکل بقیه میوه های یلدا

در طراحی‌تان میتوانید از بقیه میوه ها هم ایده بگیرید که نمونه هایی از آنها در ادامه است.

طراحی های زیبای لاک ناخن برای شب یلدا

طراحی های زیبای لاک ناخن برای شب یلدا

طراحی های زیبای لاک ناخن برای شب یلدا

طراحی های زیبای لاک ناخن برای شب یلدا

طراحی های زیبای لاک ناخن برای شب یلدا

طراحی های زیبای لاک ناخن برای شب یلدا

طراحی های زیبای لاک ناخن برای شب یلدا

طراحی های زیبای لاک ناخن برای شب یلدا

طراحی های زیبای لاک ناخن برای شب یلدا

طراحی های زیبای لاک ناخن برای شب یلدا

طراحی های زیبای لاک ناخن برای شب یلدا

طراحی های زیبای لاک ناخن برای شب یلدا

فصل خوش پوشی فرا رسیده است

مجله زندگی ایده آل:

plaid scarf 

تیپ زمستانی خود را کامل کنید

فصل خوش پوشی فرا رسیده است


پاییز و زمستان فصل خوبی برای خوش‌پوشی است. فصلی که شما می‌توانید با دستمال گردن و شال‌گردن‌های متنوع، تیپ خود را به ستی خاص و متفاوت تبدیل کنید. تا فرا رسیدن سرمای زمستان وقت دارید، به جای شال‌گردن‌های پشمی از نمونه‌های پارچه‌ای استفاده کنید که دست شما را در بستن به مدل‌های مختلف باز می‌گذارند. طراحان برای امسال که طرح‌های کلاسیک رواج پیدا کرده‌اند، شال‌گردن‌های چهارخانه را پیشنهاد می‌کنند. این شال یا دستمال گردن آنها پیشنهاد خوبی برای دانشجویان هم هست.


louis vuitton shoes

پیشنهاد کفش برای پاییز و زمستان امسال

فصل خوش پوشی فرا رسیده است


به تعبیر ما امسال را باید سال برگشت طرح‌های کلاسیک دانست. همان‌طور که در شماره‌های قبلی گفتیم، کفش‌های مرسوم به 8 ترک، امسال بازار کفش را تصاحب خواهند کرد؛ اما با تغییراتی نسبت به نمونه‌های کلاسیک و قدیمی. در نمونه‌های پاییز و زمستان امسال از ترکیب چند رنگ چرم استفاده شده و حتی در نمونه‌هایی ترکیب پارچه و چرم به کار رفته است. 8 ترک‌های دوتکه با ترکیب دو رنگ چرم و ساقه‌های پشمی پیشنهاد خاص برند فرانسوی لویی‌ویتون به شماست.


high-land mix swatch

دنیای شاد و سرخوش نوجوانی

فصل خوش پوشی فرا رسیده است


به نظر من دنیای شاد و خاطره‌انگیز نوجوانی بدون ساعت‌های خوش رنگ و لعاب سواچ معنایی ندارد؛ ساعت‌هایی که مهم‌ترین ویژگی آنها تنوع در طراحی و استفاده از نقش‌ها و طرح‌های مختلف است. بی‌شک گروه مخاطب این شرکت نوجوانان و جوانان هستند چون طرح‌ها و نقش‌های سواچ دنیای شادی را ترسیم می‌کنند و با تیپ‌های اسپرت دوران نوجوانی و جوانی هماهنگی خوبی دارند. ساعتی که در تصویر می‌بینید جدیدترین مدل سواچ برای پاییز و زمستان امسال است.


long gloves for fall/winter

بلندپوش باشید

فصل خوش پوشی فرا رسیده است


دیر یا زود باید به فکر دستکشی برای زمستان خود باشید. پیش از خرید هر دستکشی بد نیست بدانید امسال دستکش‌های بلند محبوبیت پیدا کرده‌اند و طراحان دستکش‌هایی با ساق حدود 50 سانتیمتر را به شما پیشنهاد می‌کنند. برای امسال مهم نیست دستکش شما چرم باشد یا بافتنی، کامل باشد یا نیم انگشت؛ مهم این است که ساق بلندی داشته باشد و تمام ساق دست شما تا آرنج را از سرما دور نگه دارد.


 dior homme

برای مردان پرمشغله  

فصل خوش پوشی فرا رسیده است


همزمان با شروع فصل سرد سال، شرکت دیور عطر مردانه جدیدی روانه بازار کرده است  تا آقایان شیک‌پوش در کنار لباس، عطر خودشان را هم تازه کنند. این عطر نسخه جدیدی از ادکلن قدیمی « دیور هوم» است که در زمان تولید با استقبال خوبی از سوی آقایان مواجه و تبدیل به یکی از ادکلن‌های پرفروش سال شد. در تولید این ادکلن از عصاره میوه های نشاط آور و شادی بخشی چون لیمو استفاده شده است ؛ به همین دلیل تولیدکنندگان دیور این عطر را  برای مردان پرمشغله‌ای پیشنهاد می‌کنند که احتیاج به رایحه‌ای انرژی بخش دارند.  این عطر ماندگاری بالایی دارد و در دو اندازه 50 و 100 میلی‌لیتر تولید شده است.


adidas fall/ winter 2014

پیشنهاد  زمستانی برای ورزشکاران

فصل خوش پوشی فرا رسیده است


حضور در دنیای ورزش و پیوستن به ورزشکاران به معنی دوری از دنیای مد و لباس نیست. شرکت‌های ورزشی همراه با دیگر تولیدکنندگان پوشاک، هر فصل مجموعه‌ای جذاب را روانه بازار می‌کنند. شرکت ورزشی آدیداس برای مجموعه پاییز و زمستان خود با یک طراح ژاپنی همکاری کرده و چند مدل کفش اسپرت را روانه بازار کرده‌است . کفش‌های ارائه‌شده در این مجموعه دو نمونه هستند که یکی از طرح جاافتاده اسنیکر و دیگری از کفش‌های کلاسیک بسکتبال الهام گرفته شده است.


  celine bag

حجمی تازه، طرحی نو

فصل خوش پوشی فرا رسیده است


کیف‌هایی که شرکت سلین برای پاییز و زمستان امسال طراحی و تولید کرده یک ویژگی منحصر به فرد دارند؛ استفاده از حجم‌هایی غیرمتعارف و تازه. طراحان سلین برای این فصل به جای مستطیل‌های همیشگی سراغ اشکال تازه‌ای رفته‌اند. این شرکت در تولید این مدل کیف‌های خود از چرم نرم و انعطاف‌پذیر استفاده کرده تا فرم مورد نظر این طراحان را به خود بگیرد. نمونه‌های طرح و نقشدار هم مانند سایر برندها در محصولات پاییزی و زمستانی سلین دیده می‌شوند.


 leather trend

با چرم آشتی کنید

فصل خوش پوشی فرا رسیده است


اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که در سال‌های اخیر لباس‌های چرمی مثل کت، دامن و کاپشن را کنار گذاشته‌اید، وقت آن رسیده که با لباس‌های چرمی آشتی کنید چون چرم یکی از پارچه‌های پرکاربرد در مدل‌های پاییز و زمستان است. در طرح‌های امسال چرم از کت و کاپشن فراتر رفته و در پیراهن و دامن استفاده شده است. استفاده از کمربندهای پهن چرمی در پیراهن‌ها، رایج‌ترین استفاده چرم در مدل‌های ارائه شده در پاییز و زمستان امسال است. ترکیب چرم با پارچه‌های دیگر را هم به وفور در کارهای طراحان مختلف می‌توانید ببینید.


dolce & gabbana skin care

پوست شما مهم است

فصل خوش پوشی فرا رسیده است


در این دنیا کسی نیست که با برند ایتالیایی دلچه‌اندگابانا آشنایی نداشته باشد؛ دو طراح ایتالیایی که در کنار هم یک خانه طراحی بزرگ و مطرح در میلان به راه انداختند. این شرکت طراحی لباس در سال جاری میلادی، یک خط تولید تازه به راه انداخته و تولید محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست را به مجموعه محصولات خود اضافه کرده است. حالا شما می‌توانید به جز پیراهن و شلوار، کرم مرطوب‌کننده، تقویت‌کننده و حتی دور چشم خود را از این برند ایتالیایی تهیه کنید.


women blouse fall trend

پیشنهاد ویژه برای دختران جوان

فصل خوش پوشی فرا رسیده است


خانم‌های جوان و نوجوانی که دوست دارند در عرصه لباس پیشتاز باشند، برای این روزهای سال باید سراغ بلوزهایی بروند که برش آزاد دارند. این بلوزها که این روزها در فروشگاه اغلب برندها و شرکت‌ها با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف پیدا می‌شوند، برش آزاد و قدکوتاهی دارند که مناسب خانم‌های لاغر است. خانم‌هایی که چاقی موضعی در ناحیه شکم دارند، بهتر است به هیچ وجه سراغ این مدل بلوزها نروند چون چاقی ناحیه شکم را بیشتر نشان می‌دهد.


 givenchy bag

معرفی نسل جدید کیف

فصل خوش پوشی فرا رسیده است


شما را با نسل جدیدی از کیف‌ها آشنا می‌کنیم؛ کیف‌های تک دسته که به صورت محدود در کارهای برندهای مختلف دیده شده و دیر یا زود تبدیل به تبی در دنیای کیف می‌شوند. این کیف‌ها به دلیل اینکه دسته در یک سمت قرار دارد، در گروه کیف‌های نرم قرار می‌گیرند که روی شانه فرمی آویزان دارند. این کیف‌های تک‌دسته در کارهای جیوانجی و... دیده شده و پیش‌بینی می‌شود در هفته‌ها و ماه‌های آینده رواج بیشتری پیدا کنند.


van cleef & arpel jewerly

بازگشت النگو

فصل خوش پوشی فرا رسیده است


سال‌های دور که شاید شما به یادتان نیاید، به جای انواع دستبند، النگو زیوری محبوب میان خانم‌ها بود و زنان از این دایره طلایی برای تزئین دست‌های خود استفاده می‌کردند. در سال‌های اخیر النگوها جای خودشان را به دستبندها دادند ولی به زودی باید منتظر بازگشت النگوها باشید چون برندهای شناخته شده طلا و جواهر در مجموعه‌های جدید خود دوباره سراغ النگو رفته‌اند. این النگوها نمونه‌هایی هستند که شرکت ون کلیف‌اند آرپل برای امسال طراحی و روانه بازار کرده است. با شروع طراحی النگو توسط این شرکت فرانسوی باید منتظر باشیم دیگر شرکت‌ها هم تولید النگو را از سر بگیرند.
 


puma via sophia chang

کفش‌های تازه پوما

فصل خوش پوشی فرا رسیده است


شرکت پوما در طراحی مجموعه پاییز و زمستان خود با سوفیا چنگ، طراح چینی همکاری کرده و نتیجه این همکاری دو جفت کفش اسپرت است. یکی از این کفش‌ها از اسنیکر و دیگری از کفش‌های کلاسیک بسکتبال الگو گرفته است. هر دو کفش در سایزهای مختلف زنانه و مردانه تولید و همراه با مجموعه پاییز و زمستان پوما در فروشگاه‌های این برند ورزشی عرضه شده‌اند.


bulgari antique

بولگاری در دوسالانه آنتیک

فصل خوش پوشی فرا رسیده است


پاییز  امسال پاریس میزبان دوسالانه آنتیک بود. این دوسالانه یکی از مهم‌ترین اتفاقات در تقویم طلا و جواهر است که حدود 50 سال است در پاریس برگزار می‌شود. شرکت بولگاری امسال یکصد و سی‌امین سال تولد خودش را در این دوسالانه جشن گرفت و به همین دلیل حضوری متفاوت و چشمگیرتر از همیشه داشت. شرکت بولگاری با صد قطعه جواهر گران‌قیمت آنتیک در این نمایشگاه حاضر شد و مجموعه کمیابی از جواهرات و ساعت‌های آنتیک در غرفه بولگاری به نمایش گذاشته شدند.


baccarat christmas

کریسمس امسال با باکارات

فصل خوش پوشی فرا رسیده است


شرکت کریستال‌سازی «باکارات»  تدارکات خودش را برای کریسمس امسال آماده و روانه بازار کرده است. این شرکت فرانسوی مجموعه‌ای از کریستال‌های قرمز را برای کریسمس امسال پیشنهاد می‌کند. خانه طراحی باکارات در سال آینده میلادی، دویست و پنجاهمین سال تولد خود را جشن می‌گیرد و به همین مناسبت مجموعه‌ای از وسایل کریستالی قرمز را طراحی و تولید کرده است. شرکت باکارات در تولید این مجموعه از طراحان به‌نامی مثل « فیلیپ استراک» کمک گرفته است. آباژور، شمعدان و...  نیز در این مجموعه به چشم می‌خورند.

راه‌هایی ساده برای بلند بالا شدن

مجله سیب سبز:

نشسته بر خط عمود

خط خطی‏های نجات‌بخش

راه‌هایی ساده  برای بلند بالا شدن

هر کاری می‌خواهید، انجام دهید ولی سراغ لباس‏هایی که راه‌راه افقی دارند نروید! خط‌های افقی شما را بالا نمی‌برند! این قانون را به‌خاطر داشته باشید و برعکس سراغ خطوط عمودی بروید. این خطوط نردبان ترقی شما هستند! پس راهی مستقیم به سمت قد بلندی را پیش بگیرید.

خط‌های پهن خیال‌تان را راحت می‌کنند

راه‌هایی ساده  برای بلند بالا شدن

پهنای این خطوط با هم فرق می‌کند. بعضی‏ها نازک هستند و بقیه ضخامت بیشتری دارند. در جواب سوال اینکه کدام برای شما مناسب‏تر است باید بگوییم که خط‏های پهن‏تر نسبت به خطوط نازک شما را لاغرتر نشان می‌دهند، پس باتوجه به سایزتان دست به انتخاب بزنید!

اعداد را بشناسید!

ارادت به هفت

یکی از راه‌هایی که به‌وسیله آن می‏توانید کوتاه بودن قدتان را پنهان کنید پوشیدن لباس‏هایی با یقه‌هایV شکل یا هفتی است. یادتان باشد هرقدر این هفت بلندتر باشد شما را کشیده‏‏تر و بلندبالاتر نشان می‌دهد.

راه‌هایی ساده  برای بلند بالا شدن

زنانه یا مردانه؟

این قانون در مورد زنان و مردان یکسان است، یعنی هر دوی شما می‏توانید از لباس‏هایی با یقه هفت استفاده کنید و خیال‌تان راحت باشد که قدتان را بلندتر از قبل نشان خواهد داد. فقط یک نکته مهم را به خاطر داشته باشید؛ اگر علاوه بر قد کوتاه، اضافه وزن هم دارید؛ بهتر است سراغ بلوزهای تیره رنگ بروید. تیره‌ها شما را لاغرتر نشان می‌دهند و همین موضوع باعث می‌شود کشیده‌تر به‌نظر بیایید.

برای یقه صفر را نصف کنید!

علاوه بر فرم یقه هفت، یقه‌های گرد هم راهگشا هستند به‌شرطی که گردی‏شان شبیه نصف یک بیضی باشند و گود. برای همین از عبارت نصف صفر استفاده می‏کنیم. هرقدر عمق یقه شما بیشتر باشد به هدف نهایی یعنی قد بلندی نزدیک‌تر خواهید شد!

چه شلواری بپوشیم؟

فاق بلند؛ چاره کار

راه‌هایی ساده  برای بلند بالا شدن

اگر قد شما بلند نیست به هیچ وجه سراغ شلوارهای فاق کوتاه نروید که یکی از فجایع مد و لباس را برای‌تان رقم می‏زنند. به جای آن به شلوارها و حتی دامن‏های فاق بلند فکر کنید. کمرهای بلند کمک می‌کنند پاهای‌تان کشیده‏‎تر و درنهایت قدتان بلندتر از آنچه در واقعیت هستید به‌نظر برسید. کاری که عمرا شلوارهای فاق کوتاه برای‌تان انجام دهند!

خط قرمز روی آزادی

راه‌هایی ساده  برای بلند بالا شدن

احتمال اینکه یک شلوار گشاد و راحت بتواند قدتان را بلند نشان دهد شبیه احتمال قدبلند کردن شما با شلوار فاق کوتاه است که امکان‌پذیر نیست! پس لطف کنید و تا جایی که می‌شود، سراغ شلوارهای آزاد و خیلی گشاد نروید. این شلوارها نه‌تنها بلندترتان نمی‌کنند که همان چیزی که هستید را هم کوتاه‏تر نشان می‌دهند. نکته توجه به رنگ که در مورد بلوزها گفتیم اینجا هم صدق می‌کند. اگر سایزبزرگ هستید برای لاغرشدن رنگ‏های مشکی، سرمه‌ای یا قهوه‌ای تیره را انتخاب کنید چون شما را لاغرتر و به بالطبع قد بلندتر نشان می‌دهند.

تو  دورنگی؟

در روشنای رنگ‌ها

اگر قدتان کوتاه است اما لاغراندام هستید می‏توانید با خیال راحت سراغ مدل‌هایی بروید که رنگ‏های روشن و زیبا دارند. این رنگ‏ها مانع کشیده‏تر شدن‌تان نمی‏شوند، اما اگر بر‏عکس، این قضیه در مورد شما صدق می‌کند بهتر است سراغ گزینه‌های تیره‏تر بروید. می‏توانید قانون خطوط راه راه عمودی و یقه هفت یا گرد فرو رفته را هم درمورد لباس‏تان پیاده کنید و یک مجموعه بی‌نقص از آموخته‌های‌تان بسازید.

راه‌هایی ساده  برای بلند بالا شدن

بی‌ریاها قدبلند می‌شوند

ترانه‌ای بود با جمله «تو دو رنگی» که سر زبان‏ها افتاده بود. قانون ساده اینکه با دو رنگی قد کوتاه می‏مانید. اشتباه نکنید ما درس اخلاق نمی‏دهیم! داریم از یک اصل خیلی مهم در دنیای آراستگی صحبت می‏کنیم. لباس‏هایی که بلوک‌بندی شده هستند و چند رنگ دارند اغلب اوقات باعث کوتاه نشان دادن قد می‌شوند، پس سراغ‏شان نروید حتی اگر مد شده باشند!

اگر گل‌شیفته هستید

خیلی از خانم‏ها علاقه خاصی به لباس‏های گلدار دارند. خیلی‏های دیگر هم ارادت چشمگیری به پیراهن‏های طرحدار دارند. چنانچه شما هم یکی از این خانم‏ها هستید اما قدتان بلند نیست، بهتر است قید شلوغ‌کاری را بزنید. هیچ عیبی ندارد اگر پیراهن‌تان چند تا گل کوچک این طرف و آن طرفش داشته باشد اما وقتی کار به باغچه‌شدن رسید لطفا سریع هرسش کنید!

کوچک و کاربردی، مفید و مختصر

چمدان دست نگیرید

 «مبادا» یکی از کاربردی‏ترین هشدارها درمورد این قانون است: مبادا سراغ کیف‏های بزرگ بروید! این کیف‏ها تمام تلاش‏های‌تان را بر باد می‌دهند، یعنی اگر تک‌تک قوانینی که تا اینجا گفتیم را رعایت کرده باشید اما درنهایت یک کیف بزرگ و خیلی جادار روی شانه‌تان بیندازید یا حتی آن را در دست بگیرید، اوضاع جالب نخواهد شد. از حالا به بعد وسایل کمتری با خود‌ بردارید و سراغ کیف‏های کوچک‌تر بروید.

راه‌هایی ساده  برای بلند بالا شدن

کوچکتر‌ها را انتخاب کنید

 «کلاچ» اسمی است که برای کیف‏های دستی کوچک رایج است. پیشنهاد می‏کنیم از حالا به بعد نسبت به کلاچ‏ها علاقه بیشتری پیدا کرده و چند تا از مدل‌های زیبای‌شان را انتخاب کنید، به‌خصوص که خیلی‏های‌شان طرحدار هستند و می‏توانند سادگی تک‌رنگ بودن یا تیرگی لباس‏ها را هم خنثی کنند. فقط یادتان باشد درمورد کیف‏ها و کلاچ‏ها بهتر است سراغ مدل‌های ملوانی (همان‌هایی که راه راه افقی دارند) نروید.

مراقب باشید برق نگیردتان!

ساده‌پسندی روش شماست؟

اگر جواب‌تان به سوال بالا مثبت است باید بگوییم روش خوبی انتخاب کرده‌اید. درمورد انتخاب زیورآلات به هیچ وجه سراغ مدل‌های شلوغ نروید. مدل هرقدر ساده‏تر باشد و به جای داشتن چند رنگ مختلف تک‌رنگ باشد، برای شما بهتر است.

راه‌هایی ساده  برای بلند بالا شدن

انگشتر پهن ممنوع

از آنجایی که خیلی از خانم‏های قد کوتاه انگشتان کشیده‌یی ندارند، باید نسبت به یک نکته توجه خاص داشته باشند؛ استفاده از انگشتر‏های پهن و حجیم اصلا به صلاح شما نیست. این انگشترها دست‌تان را تپل و کوتاه نشان می‌دهند، بنابراین سراغ مدل‌های ظریف‏تر بروید.

سنگین نباشند

تا حالا عاشق گردنبندهای بزرگ و پر از گل و مهره بوده‌اید؟ از حالا به بعد سراغ زنجیرهای ساده و آویزهای سبک‏تر بروید. گردنبند حجیم گردن‏تان را کوتاه‏‎تر نشان می‌دهد و مانع قد بلندی شما خواهد شد.

سال 2015 برای خانم ها، چه رنگیه؟

برترین ها: شرکت رنگ پیشروی «پانتون» رنگ شرابی (Marsala ) را، که در دهه های 70 و 90 بسیار پرطرفدار بوده است، به عنوان رنگ سال 2015 معرفی کرده است. این رنگ متعلق به گروه رنگ قرمز است و ته رنگ قهوه ای دارد. این انتخاب تفاوت بسیاری با رنگ درخشان ،شاد و دلپذیر بنفش ارکیده ای که رنگ سال 2014 بوده است دارد. بحث های زیادی درباره این انتخاب پانتون صورت گرفته است، اما با وجود اینکه در ابتدا ممکن است کمی دلسرد کننده به نظر برسد، این رنگ گرم و اغواکننده، چنانچه در ترکیب مناسب قرار بگیرد می تواند شگفت انگیز باشد. در اینجا ده راه مختلف برای شروع پوشیدن این رنگ به شما پیشنهاد شده است.
 
1- ژاکت های پشمی بلند و گشاد که امسال خیلی مورد توجه دوستداران مد قرار گرفته اند، بیشتر از لباس زمستانی شبیه به یک پتو هستند. این رنگ به این سبک از پالتو خیلی می آید و می تواند ظاهری شیک به شما بدهد.

رنگ سال 2015



2- اگر خیلی طرفدار مدهای شلخته این روزها نیستید، می توانید این رنگ را در لباس های کلاسیک مثل این شلوار خوش دوخت به کار بگیرید. در این سبک از لباس پوشیدن،شلوارهای راسته تنگ با خط اتوهای مشخص بسیار مد شده اند.

رنگ سال 2015

 


3- شلوار های تنگ و ساپورت ها طبق روال چند سال گذشته همچنان طرفداران پر و پا قرص خود را دارند. انواع مختلف ریز و درشت طرح چهارخانه نیز جزء طرح های مد روز هستند. این رنگ را می توانید در یک ساپورت با طرح چهارخانه ریز به راحتی در سطح شهر یا کلاس های ورزشی مورد استفاده قرار دهید.

سال 2015 برای خانم ها، چه رنگیه؟

4- این رنگ را می توانید به راحتی بجای رنگ قهوه ای در چرم بکار بگیرید. به عنوان مثال می تواند انتخاب خوبی به عنوان بند ساعت باشد.

رنگ سال 2015

 


5- اگر استفاده از این رنگ به عنوان بند ساعت به نظرتان خیلی ناچیز می آید، می توانید به جمع طرفداران لباس های چرمی که این روزها خیلی هم مد هستند بپیوندید و چیزی شبیه به این مدل دامن چرم کلوش را بپوشید.

رنگ سال 2015

 


6- نقش های نوشتاری هم این روزها طرفداران پر و پا قرص خود را به ویژه در میان جوان ترها دارند. این پولوور گرم و نرم خوش رنگ انتخاب خوبی برای زمستان امسال می تواند باشد.

رنگ سال 2015

 


7- این پیراهن زمستانی بی نظیر را می توانید با یک میلیون ترکیب مختلف بار ها به تن کنید. برای موقعیت های غیر رسمی آن را به راحتی با یک ژاکت بپوشید و یا آن را با کفش های شیک پاشنه بلند در یک مهمانی رسمی شام پوشیده و ظاهری خیره کننده پیدا کنید.

رنگ سال 2015

 


8- آن چکمه های مشکی خسته کننده خود را کنار بگذارید و با این چکمه های خوش رنگ حتی در دلگیرترین روزهای بارانی هم ظاهری شاد و سرزنده به خود بگیرید.

رنگ سال 2015

 


9- تمام آنچه را که لازم دارید در این کیف بزرگ بریزید. اگر می توانید آن را با یکی دیگر از اقلام این لیست ترکیب کنید و مد تک رنگ که این روزها خیلی روی بورس است را دنبال کنید.

رنگ سال 2015

 


10- این کفش های نوک تیز زیبا  را که محبوب ترین مد کفش در این روزها هستند را نمی توانید با قمت های خیلی پایین خریداری کنید ولی آنها را با همه چیز می توانید بپوشید. این کفش ها را با شلوار جین، دامن تنگ یا یک پیراهن گیپور پوشیده و  چشم ها را به خود خیره کنید.

رنگ سال 2015

از «لویی ویتون» برای خانم ها چی بخریم؟

برترین ها: اگر قصد خرید هدیه شیک و البته کمی گران برای یک زن را دارید، این مطلب می تواند تا اندازه ای به شما کمک کند. همه نمونه ها برای برند فرانسوی لویی ویتون هستند.

برند لویی ویتون فرانسوی و یکی از پیشروهای صنعت مد در جهان است، که محصولات خود را از طریق بوتیک‌های مستقل، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و وب‌سایت شرکت، به فروش می‌رساند.

1.    گردنبند Petite Malle

قیمت: 6350 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای زن ها می توان خرید؟



2.    دستبند طلایی – صورتی با الماس Idylle

قیمت: 1940 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای زن ها می توان خرید؟



3.    انگشتر آویز Idylle

قیمت: 3050 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای زن ها می توان خرید؟



4.    گردن آویز Idylle

قیمت: 4950 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای زن ها می توان خرید؟



5.    گوشواره آویزدار Idylle

قیمت: 4950 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای زن ها می توان خرید؟



6.    گردنبد قفل و کلید صورتی Lockit

قیمت: 2400 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای زن ها می توان خرید؟



7.    انگشتر قفل و کلید صورتیLockit

قیمت: 2830 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای زن ها می توان خرید؟



8.    انگشتر قفل و کلید طلا سفید و زردLockit

قیمت:4400 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای زن ها می توان خرید؟



9.    گوشواره Résille

قیمت: 6200 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای زن ها می توان خرید؟



10.    آویز صورتی گل با الماس  Idylle

قیمت: 2220 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای زن ها می توان خرید؟



11.    انگشتر الماس با طلای سفید

قیمت: 6100 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای زن ها می توان خرید؟



12.    آویز  مکعبی Petite Malle

قیمت: 6350 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای زن ها می توان خرید؟



13.    گردنبند Petite Malle

قیمت: 6800 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای زن ها می توان خرید؟



14.    شال تک رنگ

قیمت: 590 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای زن ها می توان خرید؟



15.    جاکلیدی

قیمت: 450 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای زن ها می توان خرید؟



16.    کیف دستی دورنگ

قیمت: 1140 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای زن ها می توان خرید؟



17.    کیف تک رنگ

قیمت: 3250 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای زن ها می توان خرید؟



18.    کیف دستی

قیمت: 985 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای زن ها می توان خرید؟



19.    کیف دستی

قیمت: 3400 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای زن ها می توان خرید؟



20.    کمربند

قیمت: 490 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای زن ها می توان خرید؟



21.    عینک

قیمت: 635 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای زن ها می توان خرید؟



22.    کفش پاشنه بلند

قیمت: 925 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای زن ها می توان خرید؟

تنها عاملیت فروش محصولات جورابان در تهرانسر 

 

 انواع جوراب مردانه، زنانه و بچه گانه انواع جوراب شلواری 

 

 زنانه و بچه گانه لباس زیر مردانه  

 

در کافه مد تهرانسر

 

تهرانسر-میدان کمال الملک- نبش خیابان یکم-مجتمع الهام-طبقه ۱- / پلاک ۲۱/ تلفن:۴۴۵۷۲۶۳۸   

 

تنها عاملیت فروش محصولات بافت گلسار در تهرانسر 

 

 در کافه مد تهرانسر

 

تهرانسر-میدان کمال الملک- نبش خیابان یکم-مجتمع الهام-طبقه ۱- / پلاک ۲۱/ تلفن:۴۴۵۷۲۶۳۸   

 

 

تنها عاملیت فروش محصولات مانتو دریتا در تهرانسر 

 

 در کافه مد تهرانسر

 

تهرانسر-میدان کمال الملک- نبش خیابان یکم-مجتمع الهام-طبقه ۱- / پلاک ۲۱/ تلفن:۴۴۵۷۲۶۳۸   

رسیدن زمستان و بازگشت بافتنی ها +عکس

مجله سیب سبز - تارا ذکایی: می‏گویند سه ثانیه اول در هر برخورد مهم‌ترین لحظه‌ها در تمام روابط است. اگر طی این زمان کوتاه بتوانید تاثیر لازم را بگذارید، برده‌اید! اما اگر نتوانید، مدت‎ها باید تلاش کنید تا تاثیر سه ثانیه طلایی از دست رفته را از ذهن بیننده پاک کنید. وقتی راه ساده‏تری دارید، بهتر است سراغ آن راه بروید تا اینکه بخواهید تمام عمر پاک‎کن به دست دنبال حافظه این و آن باشید.

راهکار این است: پیش از هر چیز اعتماد‎‏به‏نفس داشته باشید. لبخند بزنید، آرام باشید و مهربان. بعد هم حواس‌تان به چیزی که می‏پوشید باشد. رنگ‏ها را بشناسید و مدل‌های مناسب و برازنده‏تان را تشخیص دهید و این دو را با هم ترکیب کنید.  حالا که فصل سرد از راه رسیده، ما به شما کمک می‏کنیم تا ظاهرتان گرم‏تر از همیشه به نظر برسد تا بتوانید تاثیر خوبی‌روی اطرافیان‌تان بگذارید.

یک خانم قد بلند آراسته

اگر نگاهی به بقیه صفحات مد و لباس همین شماره انداخته باشید متوجه می‏شوید که این لباس برای خانم‏های قد کوتاه ممنوع و برای قدبلندها ایده‌آل است، ضمن اینکه ترکیبی از دو رنگ مشکی و بژ تیره است که در کنار هم یک ظاهر فوق‌العاده گرم و جذاب از شما ارائه می‌دهند.

- باتوجه به فرم یقه، پیشنهاد می‌کنیم موهای‌تان را ببندید، اما از آنجا که قدتان بلند است می‏توانید موها را پشت سرتان جمع کنید. بالا بستن موها باعث قد بلندتر نشان دادن شما می‏شود.

بازگشت بافتنی‏ها در فصل تازه را جشن گرفته ‏اید؟


- اگر شکم و پهلو دارید، بلوز مشکی روی شکم باعث می‏شود اندام‏تان متناسب به نظر برسد. این راهکار را در مورد انتخاب سایر لباس‌های‏تان هم در نظر داشته باشید.

 هنگام خرید پیراهن‏های بافتنی به هیچ‌وجه سراغ گزینه‌های ارزان قیمت و بی‌کیفیت نروید؛ این مدل‌ها خیلی زود کش می‌آیند، جا می‌اندازند و از همه بدتر به‌اصطلاح بافت‏شان گلوله می‏شوند. هنگام خرید می‏توانید بخشی از لباس را کمی بکشید و از قابلیت ارتجاعی آن مطمئن شوید. اگر موقع کشیدن بافت سر جای اولش برنگشت احتمالا می‌شود حدس زد که این لباس ظرف مدتی کوتاه از ریخت می‌افتد!

- زیورآلات لباس‏ها را از خشک و خالی بودن در می‌آورند. این گردنبند مشکی بلند یک ترکیب بصری زیبا ایجاد می‌کند و شیک بودن ظاهرتان را چند برابر خواهد کرد.


دخترانه‌تر از همیشه

چند نکته اساسی را به خاطر داشته باشید؛ اول از همه وقتی پاییز و زمستان می‏رسند قید شلوار جین آبی برفی را بزنید و سراغ مدل‌هایی با رنگ‏های تیره‏تر بروید. پیشنهاد می‏کنیم از سرمه‌ای پررنگ به هیچ وجه غافل نشوید. اگر بگوییم تمام پلیورهای‏تان می‏توانند با این رنگ ست ‏شوند بیراه نگفته‌ایم.

- یکی از نکات ظریفی که می‏توانید رعایت کنید توجه به نوع بافت پلیورتان است. جالب اینجاست که هرقدر این بافت درشت‏تر باشد، شما را گرم‏تر نشان می‌دهد. بافت‌های ریز مجلسی‏تر هستند؛ توجه به این نکته بیشتر از چیزی که فکرش را کنید موقع انتخاب لباس به شما کمک می‌کند. پیشنهاد ما این است که برای مجالس خودمانی‏ و دور‏همی‏های ساده سراغ بافت‌های درشت بروید و بافت ریزها را بگذارید برای وقت‏هایی که با طرف مقابل‌تان کمی رودربایستی دارید.

بازگشت بافتنی‏ها در فصل تازه را جشن گرفته ‏اید؟


- هنوز برای انتخاب بوت مناسب زمان دارید، اما در عین حال هوا هم سرد شده و نمی‏شود پرونده‏ تابستانی‏ها را دوباره باز کنید. در چنین وضعیتی بهترین انتخاب، داشتن یک جفت نیم‌بوت شیک با یک رنگ مناسب است. مشکی با همه رنگ‏ها هماهنگ می‏شود و قهوه‌ای تیره هم برای نشستن در کنار جین سرمه‌ای عالی است. انتخاب با شماست!

- برای اینکه کمی رنگ به حال و هوای این ست اضافه کنید خوب است زرشکی را مد نظر داشته باشید. یک کیف چرمی زرشکی تیره همراه دستبندی چرمی به‏همین رنگ انتخاب خوبی است که در کنار پلیور و سایر اجزای ست می‌نشیند.



بعضی از لباس‏ها در نگاه اول چشم آدم را نمی‌گیرند اما کافی است آنها را بپوشید تا زیبایی خاص‏شان را روی تن‌تان ببینید. این پلیور زردرنگ هم در نگاه اول همین طور است، اما کافی است آن را با این ست در نظر بگیرید تا حال و هوای‌تان را عوض کند.

- پلیور این مجموعه جان می‌دهد برای خانم‏هایی که به‌خاطر پوشیدن لباس‏های گشاد و راحت عاشق پاییز و زمستان هستند! همان‏هایی که از حالا ساق دست‏های رنگارنگ‌شان را تهیه کرده‌اند و می‌خواهند یک ظاهر شلوغ اما بانمک از خودشان نشان بدهند.

- زرد، نارنجی و قرمز هر سه از رنگ‏های گرم هستند. اگر رنگ موهای‌تان مشکی یا بلوطی است یا حتی سراغ رنگ‏هایی با تناژ قرمز رفته‌اید این ست می‏تواند ظاهرتان را گرم‌تر از همیشه نشان دهد. درمورد آخر می‏توانید سراغ پلیور زرشکی هم بروید.

بازگشت بافتنی‏ها در فصل تازه را جشن گرفته ‏اید؟


- هماهنگی رنگ کیف و کفش در این مجموعه کمک می‌کند از شنبه به چهارشنبه نپرید. زرشکی رنگی است که هم با زرد هماهنگ است و هم با سفید.

- این دستمال‌گردن علاوه بر بانمک کردن ظاهرتان می‏تواند کاربرد دیگری هم برای‌تان داشته باشد؛ این دستمال گردن می‌تواند یک تل پارچه‌ای با مزه باشد که روی موهای‌تان می‏نشیند و به صورت‏تان رنگ و انرژی می‌دهد.

این طور آرایش کنید

برای این مجموعه، دو رنگ در ظاهرتان کارساز می‏شوند؛ اولی سبز تیره است و دومی زرشکی یا قرمز تیره. شما می‏توانید برای جمع‌های دخترانه، پایه سایه چشم‌تان را مسی بزنید و بعد روی آن را با سبز تیره پر کنید. اگر چشم‌های‌تان قهوه‌ای است این رنگ‏ها شما را جذاب‏تر می‌کنند. برای لب‏ها هم از رژ‏ قرمز تیره استفاده کنید. یادتان باشد هر چه تیرگی لوازم آرایش‌تان بیشتر باشد ظاهرتان گرم‌تر به نظر می‏رسد.


ملایم و شیک‌پوش

کاردیگان شما نماینده سلیقه شماست. به همین خاطر حالا که فصل کاردیگان‌پوشی رسیده، سراغ مدل‌هایی بروید که رنگ‌شان به پوست‌تان بیشتر می‌آیند و مدل‌شان با تیپ شما هماهنگ‏تر است. مثلا این مدل برای خانم‏های لاغر اندام مناسب است. رنگ این کاردیگان گرم است و روشن بودنش باعث می‏شود افراد در آن توپر به نظر برسند. حالا فرض کنید همین مدل را خانمی که بازوهای درشتی دارد بپوشد؛ نتیجه رضایت‏بخش نخواهد شد.

- بیشتر ما در کمد لباس‏های‌مان یک تی‌شرت سفید داریم. حالا اگر یقه‏اش مثل این مدل بسته باشد بهتر است. می‏توانید تی‌شرت‏های تابستانه و یقه‌بسته‌تان را زیر کاردیگان‏های‌تان بپوشید و با مدل‌های قدیمی یک تیپ تازه بزنید! فقط یادتان باشد به هماهنگی رنگ تی‌شرت و کاردیگان دقت کنید.

بازگشت بافتنی‏ها در فصل تازه را جشن گرفته ‏اید؟


- به دستبند نگاه کنید: درست مثل این است که گدازه‌های ماگما را توی زمان خشک کرده باشید! این قرمز آتشین نماینده مطلق گرماست و با سایر اجزای این مجموعه هم هماهنگ است. هماهنگی بین انگشتر و دستبند نکته دیگری است که می‏توانید به آن توجه کنید. اگر از این سبک انگشترها خوش‌تان می‌آید بد نیست سری به برند مانگو بزنید. مشابه این مدل را آن جا می‏توانید پیدا کنید.

- دستمال گردن‏ها اگر دور گردن پیچیده شوند گردن را کوتاه‏تر نشان می‌دهند و اگر باز باشند، می‏توانند بالاتنه را کمی بلندتر نشان دهند. پس مدل دستمال‌گردن‌تان را باتوجه به این نکته انتخاب کنید.

- از آنجا که کلیت ست ما رسمی است، باید یک نیم‌بوت رسمی هم برایش انتخاب کنیم. این مدل با ترکیب زیبای بژ و طلایی انتخابی ایده‌آل به‏نظر می‏رسد. اگر طلایی نداشت به صورتی ملایم و بژ راضی شوید. با این رنگ‏ها هم کارتان راه می‌افتد.

مدی که در پاییز و زمستان بازمی گردد

مجله زندگی ایده آل:دنیای مد، دایره‌ای خوش خط و خال است که می‌چرخد و تکرار هم فصل غیر قابل اجتناب آن است. مدل شلوارها، دامن‌ها و پیراهن‌ها، هر چند وقت یک‌بار تکرار می‌شوند و خاطره سال‌هایی دور یا نزدیک را زنده می‌کنند. ویژگی‌های مد پاییز و زمستان امسال هم از این قاعده مستثنا نیست. تازه‌های جذابی دیده می‌شود اما می‌توانیم برای بازگشت شلوارهای کوتاه و... جشن برگزار کنیم. در این گزارش نگاهی داریم به طرح‌ها و نقش‌هایی که در مدل‌های طراحان برای امسال مشترک بود و می‌توان به عنوان الگویی برای پاییز و زمستان امسال معرفی کرد.


کمربندها را ببندید

 پالتو، مانتو، کت، شلوار، بلوز و... اهمیتی ندارد. مهم این است که یک کمربند داشته باشید و دور لباس‌تان ببندید. کمربند بخشی از پیشنهاد طراحان برای پاییز و زمستان امسال است. کمربند شما نباید زیاد پهن یا باریک باشید؛ کمربندی متوسط با عرضی حدود سه سانتیمتر برای این کار مناسب است. البته این نکته را نباید از قلم انداخت که مدل‌های پالتو، بارانی، بلوز و... امسال اغلب گشاد هستند و برشی آزاد دارند؛ به همین دلیل با اضافه کردن کمربند فرمی متفاوت پیدا می‌کنند.

جریان‌ مدکه در  پاییز و زمستان امسال رایج می شود

روبرتو کاوالی در اوج

روبرتو کاوالی، طراحی ایتالیایی از فلورانس است که به دلیل علاقه زیاد به استفاده از طرح بدن حیوانات مثل پلنگی، پوست ماری و... در دنیای مد شناخته شده است. پاییز و زمستان امسال دوران شادمانی این طراح ایتالیایی است چون به جز او، دیگر طراحان هم سراغ نقوش برگرفته از بدن حیوانات رفته‌اند. تغییری که این طرح‌ها نسبت به سال‌های قبل پیدا کرده، اضافه شدن رنگ است؛ زمستان امسال شما می‌توانید یک چکمه پوست ماری به رنگ آبی بخرید.

کلاس هندسه در لباس

گل‌های ریز و درشتی که سال گذشته در طراحی پارچه رایج بودند، امسال جای خودشان را به طرح‌های هندسی دادند. به جای گل‌ها، مثلت، مربع و دایره‌های کوچک، بزرگ و نصف شده‌ای دیده می‌شود که در کنار هم طرح‌های شاد و زیبایی خلق کرده‌اند. طرح‌های هندسی محدودیتی ندارند و در کیف و کفش تا پالتو و پیراهن دیده می‌شوند.

از کیف  و کفش تا کت و دامن

کیف و کفش‌های چرم اتفاق تازه‌ای نیستند که بخواهیم در فهرست جریانات یک فصل از آنها حرف بزنیم اما وقتی چرم به کت، دامن و... می‌رسد یعنی یک جریان تازه. از روزهایی که لباس‌های چرمی باب بودند، سال‌ها به‌اندازه عمر یک نسل می‌گذرد یعنی خاطره‌ای متعلق به نسل‌های گذشته است که جوانان و نوجوانان امروز به یاد نمی‌آورند، ولی آنها امسال با دامن‌های چرم که اغلب برشی فون دارند آشنا خواهند شد.

خداحافظ لوله تفنگی‌ها

با شلوارهای تنگ و لوله تفنگی خود خداحافظی کنید. شلوارهایی که در یکی، دو سال اخیر حسابی رواج داشتند و تقریبا تمام بازار را تصاحب کردند. در پاییز و زمستان، این شلوارها جای خودشان را به شلوارهای راستا دادند. بیشتر از راستا بودن شلوارها، قد کوتاه آنها به چشم می‌آید و جلب توجه می‌کند. شلوارهای کوتاه شده در شروع روزهای سرد سال، عجیب به نظر می‌رسند اما دنیای مد است و عجایب بی‌پایانش.

 خلاق باشید

حالا که قرار است به ست لباس‌های خود کمربند را اضافه کنید، خلاق باشید و به‌جای شیوه بستن کلاسیک کمربندها، آنها را گره بزنید. حالا که می‌خواهید کیف یا کفشی با طرح هندسی بپوشید، خلاق باشید و از ترکیب‌های جسورانه که به‌ظاهر بی‌ربط هستند، نترسید.دامن‌های فون فانتزی با کت‌های کوتاه چرم، پیشنهاد طراحان برای کسانی است که در لباس پوشیدن اهل هنجارشکنی هستند.

دوستداران محیط‌ زیست نخوانند

 در سال‌های اخیر، تلاش گروه‌های دوستدار محیط‌زیست باعث شده بود تا استفاده از پوست حیوانات در لباس‌ها کمتر شود اما در مدل‌های پاییز و زمستان امسال بازگشت دوباره‌ای به پوست شده و نه‌تنها در تزئین یقه لباس‌ها بلکه در کیف، کفش و... از آنها استفاده شده است.

شنل قرمزی پیش ماست

طراحان به شما پیشنهاد می‌کنند برای تن‌پوش گرم این فصل به جای پالتو و کت‌های مرسوم، سراغ نمونه‌هایی بروید که با شنل ترکیب شده‌اند. الهام‌بخش طراحان در طراحی این تن‌پوش‌ها، شنل‌های سلطنتی بودند؛ همان‌ شنل‌هایی که این روزها در فیلم‌ها می‌بینید و روزگاری بخشی از لباس رسمی خاندان سلطنتی بود.

جریان‌ مدکه در  پاییز و زمستان امسال رایج می شود

چه مدل چکمه‌ای بخرید؟

چکمه‌های پلاستیکی سال گذشته، امسال جای خودشان را به چکمه‌های ساق بلندی داده‌اند که به جای چرم محکم و فرم‌دار از چرم نرم و انعطاف‌پذیر در آنها استفاده شده است و به همین دلیل به پا می‌چسبند. این مدل چکمه‌ها که بیشتر از مدل‌های آزاد و فرم‌دار در مقابل سرما از شما محافظت می‌کنند، با سایر مدهای این فصل مثل پالتو گشاد کمردار هماهنگی دارند و به زیبایی ست فصل سرد شما کمک می‌کنند.

قد و نیم‌قد

قد دامن برای آقایان موضوعی ناشناخته است اما بخشی از جریان مد برای خانم‌ها محسوب می‌شود. دامن‌های کوتاه سال گذشته را باید دور بیندازید و دامن‌های نیم‌قد را جایگزین کنید، دامن‌هایی که قد آنها تا نیمه زانو است و در اصطلاح خیاطی به آنها «میدی» گفته می‌شود. دامن میدی این توانایی را دارد که شما را بلندتر نشان دهد.

عکس: عمراً این کت و شلوارها را نمی‌پوشید!

  برترین ها: یک کمپانی تولید پوشاک به نام Opposuits به جای اینکه لباس های شیک و زیبا برای سال نو برای مشتری هایش تولید کند، در اقدامی عجیب یک سری کت و شلوار رنگی تولید و عرضه کرده است که بیشتر خنده دار هستند تا زیبا. با دیدن این کت و شلوارها آدم یاد روتختی بچه ها می افتد؛ یا رولحافی هایی که قدیم ها در گوشه کمد دیواری هر خانه ای وجود داشت.

تنها دلیل خریداری شدن این کت و شلوارها شاید طرح های آنها باشد. طرح کریسمس و بابانوئل و درخت کاج.

هر چه که هست این لباس ها طرفداران و خریداران خود را نیز دارد و تا کنون سفارش های زیادی هم برای آن داده شده است.

عمرا این کت و شلوارها را نمی پوشید!

عمرا این کت و شلوارها را نمی پوشید!

عمرا این کت و شلوارها را نمی پوشید!

عمرا این کت و شلوارها را نمی پوشید!

عمرا این کت و شلوارها را نمی پوشید!

عمرا این کت و شلوارها را نمی پوشید!

عمرا این کت و شلوارها را نمی پوشید!

از «لویی ویتون» برای آقایان چی بخریم؟

برترین ها: اگر قصد خرید هدیه شیک و البته کمی گران برای یک مرد را دارید، این مطلب می تواند تا اندازه ای به شما کمک کند. همه نمونه ها برای برند فرانسوی لویی ویتون هستند.

لویی ویتون، (Louis Vuitton) که به اختصار ال‌وی نیز خوانده می‌شود، یک خانه مد فرانسوی است، که در سال ۱۸۵۴ توسط لویی ویتون تاسیس شد. این شرکت طیف وسیعی از کالاهای لوکس را تولید و ارائه می‌کند، این محصولات شامل: کالاهای چرمی، لباس‌های آماده، کفش، ساعت، طلا و جواهر، لوازم جانبی، عینک آفتابی و کتاب هستند.

برند لویی ویتون یکی از پیشروهای صنعت مد در جهان است، که محصولات خود را از طریق بوتیک‌های مستقل، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و وب‌سایت شرکت، به فروش می‌رساند.

شرکت لویی ویتون، برای شش سال متوالی (۲۰۰۶-۲۰۱۲) بعنوان با ارزش‌ترین نام تجاری در زمینه کالاهای لوکس در جهان شناخته شده است. ارزش این برند، در سال ۲۰۱۲ معادل ۲۵٫۹ میلیارد دلار برآورد گردید. از سال ۱۹۸۹ تاکنون، بازرگان فرانسوی؛ برنار آرنو که هم‌اکنون ثروتمندترین فرد اروپا است، مالک برند لویی ویتون محسوب می‌شود. وی از طریق شرکت ال و ام هاش مالک ۴۲٪ از سهام این شرکت است.

1.    کمربندLV Initials Damier Graphite

قیمت:490 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای مردها می توان خرید؟



2.    کیف پول چند منظوره

قیمت: 490 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای مردها می توان خرید؟



3.    ساعت مچی Tambour Damier 39mm

قیمت:3900 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای مردها می توان خرید؟



4.    شال Messager Damier Géant

قیمت: 315 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای مردها می توان خرید؟



5.    کیف جیبی Pocket Organiser NM

قیمت: 335 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای مردها می توان خرید؟



6.    کراوات تک‌رنگ مجلسی

قیمت: 215 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای مردها می توان خرید؟



7.    کیف یک‌طرفه دوشی District MM

قیمت: 1560 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای مردها می توان خرید؟



8.    کلاه Helsinki

قیمت: 520 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای مردها می توان خرید؟



9.    عینک خلبانی

قیمت: 635 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای مردها می توان خرید؟



10.    کمربند Sydney

قیمت: 545 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای مردها می توان خرید؟



11.    کمربند چرم دوطرفه LV Initiales

قیمت: 635 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای مردها می توان خرید؟



12.    کیف مدارک دستی

قیمت: 2910 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای مردها می توان خرید؟



13.    چمدان سفری Zephyr 55

قیمت: 3800 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای مردها می توان خرید؟



14.    ساعت مچی Tambour Brun Large

قیمت: 3350 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای مردها می توان خرید؟



15.    دکمه سردست V Wood

قیمت: 915 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای مردها می توان خرید؟



16.    شال گردن Helsinki

قیمت: 685 دلار

از «لویی ویتون» چه هدیه ای برای مردها می توان خرید؟

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ست های زنانه برای همه جا



همه شما خانم‌های شاغل با این جملات آشنا هستید، به‌خصوص شما که دوست دارید همیشه مرتب و آراسته در محل کار خود حاضر شوید و یک روز پرانرژی را شروع کنید. انتخاب لباس کار با توجه به نوع شغل، مرتبه شغلی و محیط کار هر فرد می‌تواند متفاوت باشد اما یک مانتوی ساده می‌تواند جوابگوی این شرایط مختلف باشد. مانتوهای ساده قابلیت این را دارند که با کمی سلیقه و هماهنگ‌کردن با روسری‌، کیف‌، کفش‌ و شلوارهای رنگارنگ و متنوع هر روز جدید و نو به‌نظر برسند و شما را از دردسر انتخاب هر روزه‌ مانتو نجات دهند. پس ما یک توصیه به شما می‌کنیم و آن این‌که برای رفتن به محل کارتان چند دست مانتو ساده کنار بگذارید و هر روز با سلیقه خودتان با عوض‌کردن رنگ بقیه لباس‌ها و کیف  وکفش‌تان به آن تنوعی که می‌خواهید دست پیدا کنید. این مانتو بسیار ساده و در عین حال رسمی است و به دلیل سادگی‌اش می‌تواند با باقی لباس‌هایی که زمینه رنگی‌شان با رنگ اصلی مانتو مشابه است هماهنگ شود اما شاید شما هم دوست نداشته باشید خیلی تک رنگ باشید پس بسیار ساده می‌توانید رنگ بقیه لباس‌های‌تان را با رنگ‌های فرعی مانتو‌ هماهنگ کنید.




صبح تا عصر سر کار بوده‌اید و حالا تصمیم دارید چند ساعتی را همراه با دوستان‌تان بیرون بروید و تفریح کنید، حالا ‌دنبال لباس مناسبی می‌گردید که از پوشیدنش شما را آراسته نشان دهد. در ضمن دوست ندارید همان لباس‌های تکراری کارتان را بپوشید. شما می‌توانید از مانتوهایی که بازی رنگ‌ها در آن‌ها احساس شادابی می‌دهد. این مانتوها چون تنوع رنگی‌شان زیاد است به شما این امکان را می‌دهد که از روسری‌ها، شال‌ها، شلوارها، کیف و کفش‌های رنگی استفاده کنید و از این تنوع رنگی شاد شوید.  در ضمن به دلیل نوع دوخت خاص آن‌ها شما می‌توانید آن را به اشکال مختلف بپوشید و به‌خاطر وجود رنگ کرم، نارنجی، سرخابی و فیروزه‌ای که دارد می‌تواند با تمام لباس‌هایی که شامل این رنگ‌هاست هماهنگ شود و اگر می‌خواهید کمی کمتر رنگی باشید می‌توانید بقیه لباس‌های‌تان را با رنگ اصلی و زمینه مانتو هماهنگ کنید.




از صبح ذهن‌تان درگیر مهمانی شب است؛ نکته‌ای که برای حضور در یک مهمانی بسیار مهم است لحظه ورود به مجلس است یعنی همان لحظه‌ای که همه شما را می‌بینند و شما باید با همه سلام و احوالپرسی کنید. سعی کنید در انتخاب لباس ورودتان سلیقه و دقت لازم را داشته باشید.  ببینید این مانتو در کنار سادگی که دارد چقدر زیبا و چقدر برازنده یک خانم ایرانی است، با کمی سلیقه به خرج دادن می‌توانید با این مانتو به آن چیزی که در ذهن دارید برسید، با پوشیدن یک شال یا روسری طلایی و هماهنگ ‌کردن آن‌ها با کیف و کفش همرنگ و مناسب فقط تصور کنید که چقدر خوش‌پوش می‌شوید.

تنها عاملیت فروش محصولات جورابان در تهرانسر 

 

 انواع جوراب مردانه، زنانه و بچه گانه انواع جوراب شلواری 

 

 زنانه و بچه گانه لباس زیر مردانه  

 

در کافه مد تهرانسر

 

تهرانسر-میدان کمال الملک- نبش خیابان یکم-مجتمع الهام-طبقه ۱- / پلاک ۲۱/ تلفن:۴۴۵۷۲۶۳۸   

 

تنها عاملیت فروش محصولات بافت گلسار در تهرانسر 

 

 در کافه مد تهرانسر

 

تهرانسر-میدان کمال الملک- نبش خیابان یکم-مجتمع الهام-طبقه ۱- / پلاک ۲۱/ تلفن:۴۴۵۷۲۶۳۸   

 

 

تنها عاملیت فروش محصولات مانتو دریتا در تهرانسر 

 

 در کافه مد تهرانسر

 

تهرانسر-میدان کمال الملک- نبش خیابان یکم-مجتمع الهام-طبقه ۱- / پلاک ۲۱/ تلفن:۴۴۵۷۲۶۳۸   

چه پوششی برای محیط کار مناسب تره؟

مجله زندگی ایده آل: کارشناسان مدیریت، روانشناسان و ... یک‌صدا معتقدند انتخاب لباس تاثیر قابل‌توجهی در اقتدار و افزایش قدرت شما در محل کار دارد. بسیاری از شماها که شاغل هستید نمی‌دانید چه لباسی مناسب کار است و چه لباسی را نباید در محیط رسمی کار پوشید. شاید بد نباشد با هم سری به فهرست لباس‌های ممنوعه و غیرممنوعه در محیط کار بزنیم تا بدانید سراغ چه چیزهایی نباید رفت و نباید این خطاها در ظاهرتان از شما بروز کند.


بسیاری از شماها شاغل هستید ولی هنوز نمی دانید چه لباسی مناسب محیط کار است باهم این بایدها ونبایدها را برررسی می کنیم.

تیره و رفقاش

لباس‌هایی مناسب برای خانم‌ها و آقایان کارمند

در محیط‌های رسمی و اداری‌تر، رنگ‌های تیره، بدون ریسک است و شما نسبت به عکس‌العمل محترمانه فردی که نمی‌شناسید، مطمئن خواهید بود بنابراین می‌توانید با انتخاب رنگ‌های تیره به طرف کاری‌تان ثابت کنید آدم خودخواهی نیستید و به او و تصمیم‌گیری‌هایش احترام می‌گذارید. پوشیدن یک مانتو یا پالتوی رنگی، خوشحالی شما در زندگی را نشان می‌دهد ولی خیلی لازم نیست این خوشحالی را در محل کار نشان دهید. پوشیدن این رنگ‌ها در محیط کار تنها تلاش برای جلب‌توجه محسوب می‌شود پس رنگ‌های تیره مثل مشکی، سرمه‌ای، دودی، خاکستری و قهوه‌ای را برای محیط کارتان درنظر بگیرید.

کیف؛ نشانه شخصیت

لباس‌هایی مناسب برای خانم‌ها و آقایان کارمند

دست گرفتن یک کیف رنگی یا یک کیف کتابی صرفا نشانه بی‌سلیقگی شما برای انتخاب لباس در محیط کار است؛ چون چنین کیفی مناسب یک مهمانی یا پیاده‌روی در یک صبح تعطیل است. کیفی که برای محل کار دست می‌گیرید، باید جادار و ساده باشد و اگر لپ تاپ همراه خود می‌برید، حتما از کیف لپ‌تاپ کمک بگیرید و بقیه وسایل‌تان را هم در همان بگذارید چون حمل چند کیف باعث شلخته نشان دادن شما می‌شود.

رو مخی‌های تق تقی

لباس‌هایی مناسب برای خانم‌ها و آقایان کارمند

کسی از شما که ساعات طولانی در محل کار هستید و مدت طولانی کفش به پا دارید، توقع ندارد از کفش‌های رسمی سخت استفاده کنید. در محیط‌های اداری و تجاری از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند جدا خودداری کنید اما کفش شما باید رسمیت لازم را هم داشته باشد تا نه سر و صدایی داشته باشد و نه شما را که مشغول کار و فعالت هستید، آزار دهد.

کنار دریا که نمی‌روید!

لباس‌هایی مناسب برای خانم‌ها و آقایان کارمند

از پوشیدن صندل و کفش‌های فانتزی در هر شکل و رنگی خودداری کنید پس لطفا تصمیم نگیرید در هوای گرم تابستان، با صندل به محیط کارتان بروید. صندل، کفش راحت و دم‌دستی است که در هوای گرم انتخاب مطلوبی است اما توصیه می‌کنیم در محیط‌های خانوادگی و کنار دریا مورداستفاده قرار گیرد. محیط کار تفاوت زیادی با این محیط‌ها دارد و مناسب یک خانم باهوش نیست که با یک مدل لباس، در هر دو جا ظاهر شود.

خداحافظی با گلدار

لباس‌هایی مناسب برای خانم‌ها و آقایان کارمند

در بیشتر محیط‌های اداری خانم‌های ایرانی مقنعه سر می‌کنند اما اگر محیط کار شما به گونه‌ای است که می‌توانید روسری یا شال سر کنید، بهتر است از شال و روسری مشکی، قهوه‌ای، سرمه‌ای و خاکستری استفاده کنید. لطفا سراغ شال‌های گلدار و روسری‌هایی با رنگ‌های تند و تیز و شلوغ نروید.

یک، دو و سه با حرکت

لباس‌هایی مناسب برای خانم‌ها و آقایان کارمند

آیا شما به باشگاه ورزشی می‌روید؟ آیا مربی بدنسازی هستید؟ اگر پاسخ‌تان به این سؤالات «نه» است، لطفا از پوشیدن لباس ورزشی در محل کار خودداری کنید. با کفش رانینگ یا کاپشن ورزشی در جلسه حاضر نشوید یا اگر می‌شوید، توقع نداشته باشید که دیگران دید مثبتی به شما داشته باشند!

با زیورآلات جدیت ندارید

لباس‌هایی مناسب برای خانم‌ها و آقایان کارمند

این روزها شاید مدل‌های متفاوتی از زیورآلات براق و پرنگین در بازار موجود باشند ولی شما نباید با آنها در محل کار خود حاضر شوید. شما به محیط کار می‌روید تا درآمد داشته باشید و کار یاد بگیرید، برای هیچ کدام از اینها نیازی به گردنبند و دستبند یا انگشتر نیست! استفاده از این زیورآلات جدیت شما را زیر سؤال می‌برد و به‌نظر می‌رسد قصد شرکت در یک مهمانی را دارید. همچنین در انتخاب ساعت هم این نکات را مدنظر قرار دهید و بهتر است در محل کار نمونه کلاسیک آن را بخرید.

تیپ رسمی با کتانی؛ نه

لباس‌هایی مناسب برای خانم‌ها و آقایان کارمند

از کفش‌های اسپرت در هر رنگ، شکل و مدلی خودداری کنید. این مدل کفش‌ها جایگاه شما را زیر سؤال می‌برند. دقت کنید که شما می‌خواهید با کت و شلوار در محل کار خود حاضر شوید و این کفش‌های پارچه‌ای و اسپرت که اتفاقا در تابستان خنکی خوشایندی دارند، انتخاب مناسبی برای تیپ رسمی شما نیستند.

یک انتخاب کلاسیک

لباس‌هایی مناسب برای خانم‌ها و آقایان کارمند

می‌گویند «اگر لباس رسمی بپوشید، کاملا می‌توان روی شما حساب باز کرد.» همین تاثیر کافی است تا آن را به یکی از گزینه‌ها برای مذاکرات کاری تبدیل کند. لباس رسمی یک انتخاب کلاسیک و نشانه‌ای از باثبات بودن فرد است. اصولا کسانی که کت و شلوار را دوست دارند، روی تصمیم‌گیری‌های‌شان تسلط لازم و کافی را دارند، بنابراین با استفاده از این لباس می‌توانید در یک مذاکره کاری موفق شوید. از طرف دیگر پوشیدن این لباس‌ها از شما فردی دقیق نشان می‌دهد و فرد روبه‌روی شما بیشتر روی کاراکتر کاری‌تان حساب می‌کند.

کیف جدی!

لباس‌هایی مناسب برای خانم‌ها و آقایان کارمند

کیف سامسونت یا کیف‌هایی که فرم هندسی ثابتی دارند، انتخاب خوبی برای آقایان کارمند هستند چون صاف، مرتب و خط‌کشی بودن این کیف‌ها کمک می‌کند تصویر آدمی منضبط و قانونمند در ذهن دیگران ساخته‌شود و اصالت ویژه‌ای به کاراکتر شما می‌دهد. دست گرفتن این کیف‌ها جدیت شما را در کار نشان می‌دهد و مظهری از سختکوشی و تلاش مضاعف شما در کارتان است.

با این لباس ها خوش اندام می شوید

کمربند ببندید

تک رنگ اما باکمربند

به لباس زرد نگاه کنید. شاید بگویید چطور یک لباس تک‌رنگ را  به‌عنوان گزینه مناسب انتخاب کرده‌ایم؟ جواب شما در همان کمربند ساده‌ای قرار دارد که هم رنگ لباس است. کمربند‌ها تقسیم‌بندی یکسره لباس را به هم می‌زنند و قدتان را متناسب‌تر نشان می‌دهند، ضمن اینکه رنگ روشن می‌تواند لاغر اندامی شما را پنهان کند. خانم‌های سایز بالا ی قدبلند هم می‌توانند از همین مدل‌ها اما با رنگ‌های تیره استفاده کنند.

راه‌هایی ساده  برای متناسب نشان دادن قد


آزاد و یکسره ممنوع!

اگر لاغر اندام هستید و قدتان هم بلند است به هیچ‌عنوان سراغ لباس‌های آزاد و یکسره نروید. این لباس‌ها  جز اینکه لاغری شما را بیشتر نشان دهند کاری نمی‌کنند.

کمی چین روی کمر

راه‌هایی ساده  برای متناسب نشان دادن قد


میل خانم‌های امروزی به داشتن اندامی لاغر چنین لباس‌هایی را به بازار کشانده است. به چین کمر نگاه کنید. این مدل برای خانم‌هایی که کمر باریک و پایین تنه کوچکی دارند ایده‌آل است.


بلوک بندی‌ را انتخاب کنید

چند تکه شوید

شاید اگر لباس‌هایی با مدل‌های بلوکه یا بخش‌بندی شده را بهترین گزینه‌ها برای خانم‌های قد بلند بدانیم اشتباه نکرده باشیم. اگر استخوان بندی درشتی دارید، می توانید رنگ این لباس را برعکس انتخاب کنید. رنگ‌های تیره و بلوک‌بندی تمام چیزی است که برای پنهان کردن استخوان‌بندی درشت و متناسب نشان دادن قد به آن نیاز دارید.

راه‌هایی ساده  برای متناسب نشان دادن قد


تیره بپوشید

اگر قد بلند و سنگین وزن هستید، رنگ سرمه‌ای آستین‌ها، درشت بودن سرشانه‌ها را پنهان می‌کند. تقسیم‌بندی لباس به سه رنگ مختلف هم باعث ایجاد خطای بصری می‌شود و قدتان را متناسب‌تر نشان می‌دهد. اگر اضافه وزن دارید حتی‌الامکان سعی نکنید قدتان را کوتاه‌تر نشان دهید. قد بلند می‌تواند به تناسب اندام ظاهری شما کمک کند.


روشن بپوشید

پلیسه بدوزید

راه‌هایی ساده  برای متناسب نشان دادن قد


 مدل این پیراهن و طرح روی آن هر دو برای کم کردن سایز ساخته شده‌اند. زمینه تیره و پلیسه روی کمر انتخاب‌های خوبی برای سایز بزرگ‌های قد بلند هستند.

یقه افقی راه نجات شماست

راه‌هایی ساده  برای متناسب نشان دادن قد


به فرم یقه نگاه کنید که چطور یک خط طویل افقی را تشکیل می‌دهد. این اولین رمز متناسب کردن قد در این لباس است. اگر لاغر اندام هستید روشن بودن این لباس می‌تواند شما را درشت‌تر نشان دهد. این لباس هم مثل مدل قبلی از سه رنگ تشکیل شده اما بخش‌بندی بیشتری دارد و از همین جهت هم نسبت به مدل یک بهتر است.


دست‌ها را بپوشانید

یک کت ساده کافی است

راه‌هایی ساده  برای متناسب نشان دادن قد


اگر قرار است لباس‌های بی‌آستین را در یک مهمانی خانمانه خانوادگی به‌تن کنید، می‌توانید از کت‌هایی با این سبک برای پوشاندن دست‌های تان کمک بگیرید. برای یک مهمانی ساده، پوشیدن
کت راحت‌تر از انداختن شال روی شانه‌هاست.

برای مامان‌ها

راه‌هایی ساده  برای متناسب نشان دادن قد


این مدل کت‌ها به درد لباس‌های اسپرت‌تر می‌خورد و خانم‌های درشت اندام میانسال طرفداران اصلی آنها هستند. اگر پشت لباس تان بسته باشد، می‌توانید از این سبک کت‌ها که پشت گیپور دارند استفاده کنید.

تیره و مجلسی

راه‌هایی ساده  برای متناسب نشان دادن قد


می‌خواهید کمی لاغرتر به نظر برسید؟ این کت برای شما دوخته شده. پشت گیپورش به دیده شدن زیبایی لباس اصلی‌تان کمک می‌کند و قد بلند و آستین‌های تنگش شما را کشیده و باریک اندام نشان می‌دهد.


گل‌گلی شوید

مخصوص فصل گرما

لباس‌های طرح‌دار و گلدار گزینه‌های دیگری هستند که خانم‌های قد بلند می‌توانند باتوجه به فصل از آنها کمک بگیرند. به خاطر داشته باشید این لباس‌ها برای فصل‌های گرم سال طراحی شده‌اند‌، جز مدل‌های معدودی که برای فصول سرد مناسب هستند.

راه‌هایی ساده  برای متناسب نشان دادن قد


لاغر‌ها بپوشند

این پیراهن برای خانم‌های لاغراندام مناسب است؛ اول از همه رنگی روشن دارد و قسمت بالایی می‌تواند باعث شود سایز بزرگ‌تر به نظر برسد. نکته دوم اما گل‌های شلوغ روی دامن است که باز هم همان کاری را می‌کنند که رنگ روشن می‌کند؛ حجم‌دهی!

لباسی برای تپل‌ها

به ترکیب رنگ‌ها دقت کنید چون این ترکیب برای خانم‌های سایز بزرگ ساخته شده. درست است که زمینه لباس روشن است اما توناژ رنگ گل‌ها به تیرگی می‌زند و همین مسئله باعث لاغر نشان دادن‌شان خواهد شد.

تیپ دانشجویی

مجله زندگی ایده آل: می‌توانید از همین حالا طوری برنامه‌ریزی کنید که هنگام حاضر شدن سر کلاس درس و دانشگاه ظاهرتان قبل از اینکه حرفی به زبان بیاورید رشته تحصیلی‌تان را فریاد بزند! اگرشما هم خیال دارید همسو با رشته تحصیلی‌تان لباس بپوشید با ما همراه باشید...

خانم‌دکترهای فردا

- پیشنهاد ما به خانم‌دکترهای آینده که قرار است از همین ترم سر کلاس‌های پزشکی حاضر شوند ترکیبی با محوریت رنگ آبی است. یک مانتوی ساده آبی با فرمی نسبتا شق‌ورق با حال و هوای رشته تحصیلی ‌‌این خانم‌دکترها جور در می‌آید. البته مشروط بر آنکه این رنگ را با سرمه‌ای ترکیب کنند تا آرامش رنگ آبی و پختگی سرمه‌ای را در کنار هم داشته باشند. پیشنهاد رنگ آبی از این روست که از همین حالا می‌توانند در نگاه دیگران فردی آرام و قابل اعتماد به نظر بیایند.

- برای مانتوی آبی آرام‌تان می‌توانید به یک شلوار جین، البته از نوع تیره یا حتی یک شلوار کتان به رنگ سرمه‌ای فکر کنید.

ترکیب‌های پیشنهادی این شماره ویژه دخترخانم‌های دانشجوست


- شال یا حتی مقنعه انتخابی شما هم حتما باید سرمه‌ای باشد تا هارمونی لازم در ظاهرتان ایجاد شود.

- یادتان باشد کیفی که انتخاب می‌کنید هرچه زاویه‌دار‌تر باشد جدیت بیشتر شما را به تصویر می‌کشد. جاداری کیف هم فرصتی است که در اختیار خودتان قرار می‌دهید. در مورد رنگ مختارید به تونالیته‌ای از رنگ آبی مثل نمونه پیشنهادی ما یا همان رنگ سرمه‌ای فکر کنید.

- کالج همیشه بهترین انتخاب برای روزهای دانشجویی است. هم راحت است همه به قدر کفایت شسته‌ورفته و مناسب خانم‌دکترهای آینده.


خانم‌ مهندس‌های فردا

-مانتوی پیشنهادی ما به شما دخترخانم‌هایی که قرار است به‌زودی سر کلاس رشته‌های مهندسی بنشینید مانتوهایی با طرح‌ اورکت‌های کارآگاهی است؛ مدلی کلاسیک که همیشه به‌روز است. این مدل حساب و کتاب خاص خودش را دارد؛ دکمه‌هایی که منظم در مقابل هم قرار می‌گیرند، طرح یقه و حتی بندینک‌هایی که کاملا قرینه در قسمت سرشانه‌ها و مچ این مدل تکرار می‌شوند نشان می‌دهد شما از همین حالا که اول راهید اهل منطق و حساب و کتابید.

- بهتر است برای ترکیب با این مانتو به شلواری به رنگ قهوه‌ای آن هم از نوع تیره فکر کنید. تیرگی رنگ قهوه‌ای قدرت و اقتدار شما به‌عنوان یک مهندس جوان را به تصویر می‌کشد.

ترکیب‌های پیشنهادی این شماره ویژه دخترخانم‌های دانشجوست


- در مورد کفش بهترین انتخاب برای شما کفش‌های 8 ترک است. این کفش‌ها بخواهید یا نخواهید از شما فردی منظم و دقیق به تصویر می‌کشند.

- بهتر است به کیف‌های شق‌ورق فکر کنید، اگر سراغ کیف‌های صندوقی هم بروید که چه بهتر، فرم هندسی این کیف‌ها دقیقا همان چیزی است که شما نیاز دارید.

-  برای انتخاب شال هم بهتر است بروید سراغ همان رنگ قهوه‌ای تیره تا ظاهرتان ساده و مناسب حال و هوای دانشگاه باشد.

- رنگ کرم این سبک مانتوها به شما اجازه می‌دهد آن را با رنگ زرشکی هم ترکیب کنید، آن وقت تبدیل می‌شوید به یک دانشجوی اهل منطق با نگاهی کاملا متفاوت به زندگی.


جامعه‌شناسانه بپوشید

-ما برای دخترخانم‌هایی که قرار است در رشته‌‌های مختلف علوم انسانی تحصیل کنند هم یک پیشنهاد ویژه داریم؛ پیشنهادی که در اوج سادگی می‌تواند روحیات جامعه‌شناسانه شما را به رخ بکشد، هرچند خیال نداریم این موضوع را انکار کنیم که در انتخاب سبک پوشش قبل از هر چیز این ذوق و سلیقه شخصی شماست که حکمرانی می‌کند نه رشته تحصیلی‌تان.

ترکیب‌های پیشنهادی این شماره ویژه دخترخانم‌های دانشجوست


- مدل‌های ساده و یکنواخت را فراموش کنید بهتر است مانتویی که انتخاب می‌کنید ترکیبی از چند پارچه با بافت و طرح‌های مختلف باشد. این ایده وقتی تکمیل می‌شود که سعی کنید در انتخاب پارچه سراغ پارچه‌هایی بروید که المان‌های مطرح در نقاط مختلف کشور را به تصویر می‌کشند. با این انتخاب شما می‌توانید ضمن به رخ کشیدن سلیقه‌، اشراف‌تان به بافت‌های اجتماعی‌ و فرهنگ‌های مختلف ایرانی را هم به تصویر بکشید.

- وقتی مانتویی با این ترکیب‌بندی را انتخاب می‌کنید بهتر است سراغ شلوار تک‌رنگ و ساده‌ بروید تا ظاهرتان بیش‌ از اندازه شلوغ نشود.

- در مورد کفش هم می‌توانید به کالج فکر کنید، مثلا یک کالج ساده به رنگ شلوارتان تا هارمونی بیشتری در ظاهرتان به وجود بیاید.

- اما کیفی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند مثل کیف پیشنهادی ما ترکیبی از گبه و چرم باشد.


هنرتان را به رخ بکشید

پیشنهاد ما به شما که قرار است همین روزها رسما تحصیل در رشته هنر را آغاز کنید استفاده از ذوق و خلاقیت خودتان در طراحی مانتویی است که قرار است بپوشید. پس بدون معطلی یک مانتوی ساده انتخاب کنید، رنگ‌های مخصوص نقاشی روی پارچه را هم فراهم کنید و بعد هماهنگ با ذوق و سلیقه خودتان شروع کنید به طراحی روی پارچه.

ترکیب‌های پیشنهادی این شماره ویژه دخترخانم‌های دانشجوست


- به همین سادگی شما می‌توانید مانتویی داشته باشید که ویژه خود شماست. این مانتو علاوه بر اینکه سلیقه شما را به رخ می‌کشد در همان بدو ورود، هنرتان را هم نمایان می‌کند.

- در طراحی مانتو بهتر است به جای کپی یا استفاده از طرح‌های همیشگی سراغ طرح‌ها و ایده‌هایی بروید که کاملا زاییده ذهن خود شما هستند. می‌توانید به فرم‌های هندسی، انواع و اقسام خطوط گرافیکی و حتی دست‌نوشته‌‌هایی به روش تایپوگرافی ابداعی خودتان فکر کنید.

- اما نوبت به انتخاب شلوار که می‌رسد فقط مجازید به شلوارهای تک‌رنگ ساده فکر کنید. سادگی شلوار شما اجازه می‌دهد تا هنرتان روی سطح مانتو بیشتر به چشم بیاید.

- دستکم تا پایان مهرماه فرصت دارید سراغ کفش‌های پارچه‌ای بروید و باز هم با هنر خودتان به آنها رنگ و لعاب بدهید.

- در مورد انتخاب کیف فقط این نکته را در ذهن داشته باشید که کیف شما به‌عنوان یک خانم هنرمند باید ویژگی‌هایی متمایز از کیف‌های معمولی داشته باشد مثل کیف پیشنهادی ما که در ظاهر یک کیف ساده چرمی است اما کافی است بندهای کوتاه طراحی شده روی آن را بالا بگیرید تا تبدیل به یک کیف دستی شود یا حتی آنها را به یک سمت روی هم بیندازید تا باز هم با ظاهری تازه روبه‌رو شوید.