مانتوهایی خاص برای دختران شیک ایران

مجله زندگی ایده آل - ساقی بیاتین: الهام گرفتن از هنرهای ایرانی به جای جریان مد، راز شکل‌گیری برند ماریاست. یک سال بیشتر از تولد این برند نمی‌گذرد اما طراح آن با خلاقیتی که داشته، توانسته نام خودش را در میان طراحان قدیمی بشناساند. هنر ماریا بشیریان، الهام گرفتن از هنرهای سنتی ایران و استفاده از آنها در خلق مانتوهایی متفاوت است؛ طرح‌هایی که می‌توانید نگاه متفاوت طراح را در آنها ببینید.

ردپایی از ایران و ایرانی
همنشینی رنگ‌ها و زیبایی جریانی است که برند ماریا، در طراحی‌هایش دنبال می‌کند. ماریا بشیریان طراح این برند تلاش می‌کند پوشش‌هایی را خلق کند که قبل از هر چیز متمایز بودن‌شان را به رخ بکشد. ماریا بشیریان می‌خواهد با استفاده از نقش‌های اسلیمی که در قالب طرح‌های کاشی در هم تنیده می‌شوند، میان پوشش‌های مدرن امروزی و فرهنگ دیروز ما پیوند برقرار کند. ماریا دوست دارد در کارهایش ردپایی از ایران و ایرانی باشد.

ویژگی طراحی‌های «ماریا بشیریان» ترکیب نگاه مدرن امروز با مدل‌هایی است که ردی از هنر دست در همه آنها پیداست. او معتقد است ظرافت و زیبایی نقوش، بافت‌ها و به روز بودن همیشه می‌تواند زمینه‌ساز ایده‌هایی تازه باشد. ماریا در کار‌های پاییز امسالش سراغ طرح‌هایی رفته که ویژگی همه آنها آزادی و در یک کلام راحتی است. فقط در طراحی آنها سعی شده تا در عین راحتی کمی تا قسمتی متفاوت از همه باشند!

بین‌المللی شدن، هدف بعدی ماریا   
 ماریا بشیریان کارهایش الهامات ذهن خودش است و الگوبرداری نمی‌کند. او معتقد است هر بیزینسی یک ماموریتی دارد و یک چشم‌اندازی را برای خودش تعریف می‌کند اما به قاطعیت می‌گوید با اینکه مدت کوتاهی است کار می‌کند اما کارهایش بازخورد خوبی داشته و مطمئنا در دو سه سال آینده به بین‌المللی شدن برندش فکر می‌کند. ماریا مزون تا به حال چند پیشنهاد از طراحان ایرانی مقیم خارج از کشور داشته که تمایل داشتند با این مزون همکاری داشته باشند.

پارچه این مانتوی خاص و شیک از جنس کتان ایتالیایی است. چیزی که این مانتو را می‌تواند از مانتوهای دیگر متمایز کند، قسمت پلیسه آن است که باعث شده فرم مانتو بسیار خاص شود.

مانتو با طرح کاشی ایرانی بر قامت ایرانی

یک طرف مانتو هنر نقاشی دست است که تصویر یک خاتون با ابروهای پیوسته را نمایش می‌دهد و سمت دیگر مانتو نشان‌دهنده موهای خاتون است که طراح سعی کرده با حالت پلیسه نشان دهد و به همین دلیل یک سمت مانتو بلندتر از سمت دیگر است. این مانتو برای خانم‌های لاغر اندام مناسب‌تر است زیرا قد را کوتاه‌تر نشان می‌دهد و برای افراد چاق توصیه نمی‌شود.


مانتوی پیشنهادی ما مانتویی است متناسب با مکان‌های خیلی رسمی؛ اگر به جای تیپ‌های اسپرت، یک ست شیک و خاص را ترجیح می‌دهید، سراغ این مانتو بروید. به کارگیری نقش اسلیمی در جلوی مانتو و رنگ خنثای پارچه اصلی، هارمونی خوبی را ایجاد می‌کند. نقش اسلیمی که از طرح کاشی‌های روی دیوار مسجد الهام گرفته شده تمام توجه‌ها را به سمت خود جلب می‌کند.

مانتو با طرح کاشی ایرانی بر قامت ایرانی

قسمت جلوی مانتو به دلیل نقاشی که رویش انجام شده پارچه را سفت و زمخت کرده؛ به همین دلیل برای اینکه راه رفتن راحت‌تر شود و پا راحت حرکت داشته باشد، از دو طرف چاک‌های بلندی در مانتو ایجاد شده تا مشکل راه رفتن نداشته باشید. اگر این چاک در وسط مانتو ایجاد می‌شد، طرح را خراب و ناقص می‌کرد. این مانتوی کرپ چون از زیر گردن تا بالای مچ پاست و یک طرح پیوسته دارد، قد را بلندتر و کشیده‌تر نشان می‌دهد. این طرح اسلیمی زیبایی صد چندان به این مانتو داده است.

اولین انتخابی که برای پوشش سر این ست به نظر هر کسی می‌رسد، روسری ساده مشکی است که با رنگ مانتو همخوانی نداشته باشد. اگر نگاه دقیق‌تری به قسمت کار شده مانتو بیندازیم چون در قسمت جلوی مانتو طرح وجود دارد، سعی کنید روسری‌تان را دور سرتان بپیچید تا طرح‌ها به خوبی نمایان باشند.

این مانتوی خاص را با یک شلوار تیره ست کنید؛ یک شلوار جین تنگ بهترین شلواری است که می‌توانید همراه این مانتو بپوشید. با این انتخاب سلیقه خودتان را نشان می‌دهید؛ از طرف دیگر باعث می‌شوید زیبایی مانتو بیشتر به چشم بیاید.

به شما پیشنهاد کردیم، این ست زیبا را با کفش مشکی ست کنید تا با شلوار فیت‌کات خودش را بیشتر نشان دهد ولی مهم‌ترین نکته انتخاب کفش پاشنه بلند است چون این کفش هم مناسب شلوارهای تنگ است و هم هویت کلاسیک دارد.


پارچه‌ای که در دوخت این مانتو به کار رفته، نوعی کرپ باکیفیت و مرغوب است. این پارچه برای مکان‌های رسمی و مجلسی مناسب است. روی قسمت نقاشی شده مانتو که کار دست است، برش‌ها با لیزر انجام شده؛ این طرح‌ها در پایین مانتو و سر آستین‌ها دیده می‌شود. ماریا بشیریان این مانتو را یک اثر هنری می‌داند. این مانتو حالت کتی دارد و به علت برش‌های عمودی اندام را جمع و جورتر نشان می‌دهد. در این مانتوی آبی رویال، نماد‌های ایرانی به چشم می‌خورد.

مانتو با طرح کاشی ایرانی بر قامت ایرانی

این مانتوی خوش‌رنگ را با شلوار سفید ست کنید؛ یک شلوار سفید راسته چون رنگ آبی روی سفید جلوه بیشتری دارد و از طرف دیگر این شلوار باعث می‌شود، شما خوش‌اندام و کشیده‌تر به نظر برسید.

مدل خاص مانتو و همچنین هنر دستش به قدری زیبا و پرجلوه است که دیگر نیازی به رنگ دیگر در ست نیست. شال خردلی انتخاب ماریا بشیریان شده تا با حاشیه مانتو هماهنگی داشته باشد.

به شما پیشنهاد می‌کنیم این ست را با کفش پاشنه بلند آبی بپوشید تا شما را بلندتر نشان دهد چون بلندقامتی و کشیدگی در آراسته و فاخر شدن شما نقش مهمی دارد.


اگر خاطرتان باشد، شنل بخشی از مد سال گذشته بود که امسال هم بازار گرمی دارد. این مانتو از پارچه کرپ دوخته شده که مناسب برای خانم‌هایی تا سایز 42 است. ماریا بشیریان ایده این مانتو را از نان بستنی قیفی گرفته و روی مانتو پیاده کرده است. این مانتو حالت مخروطی دارد و با یک شیب کم دور می‌زند. خاص‌ترین بخش این مانتو، گل شقایق برجسته است که با روبان‌دوزی، طراحی این کار را متفاوت کرده است. جنس پارچه و مدل انتخاب شده در دوخت این مانتو باعث شده که برای مکان‌های رسمی و به خصوص ‌مهمانی‌های شب، نمونه مناسبی باشد.

مانتو با طرح کاشی ایرانی بر قامت ایرانی

به خاطر اینکه این مانتو با ربان رنگی دیزاین شده است، بهتر است یک روسری رسمی با رنگ مشکی برایش انتخاب کنید تا ظاهرتان خیلی رنگارنگ نشود.

کیفی که به دست می‌گیرید باید مشکی رنگ و رسمی باشد تا به ظاهر کاملا رسمی شما بیاید. پیشنهاد ما به شما برای این ست یک شلوار جین تنگ است که هارمونی زیبایی را با این مانتو ایجاد می‌کند و اندام شما را کشیده‌تر و بلندتر نشان می‌دهد.


بد نیست برای شرکت در یک دورهمی دوستانه، به جای مانتوی رسمی از مانتوهای شیک و راحت استفاده کنید؛ یک مانتوی متفاوت که برای خاص کردن تیپ شما بهترین انتخاب است. مدل کلی مانتو مدلی است آزاد که مناسب برای خانم‌هایی است که وزن آنها بالاست و می‌خواهند لاغرتر نشان داده شوند. این مانتو از یک پارچه خاص به اسم «راه راه تور دانتل» تهیه شده که تور آن یک بافت پنبه‌ای دارد و برای فصل پاییز هم مناسب است. به دلیل اینکه خود پارچه طرحدار است، نقش دیگری روی آن ایجاد نشده و طراحان به گل‌های روبان دوزی بنفش بسنده کردند.

مانتو با طرح کاشی ایرانی بر قامت ایرانی

شلوار سفید با برش راسته و تنگ به مراتب انتخاب بهتری از شلوارهای گشاد هستند چون خود مانتو حالت آزاد و گشاد دارد و همین تنگ بودن شلوار در کشیدگی اندام شما کمک شایانی می‌کند.

انتخاب روسری بنفش ساتن علاوه بر هماهنگی با این ست وقتی کنار رنگ آبی تیفانی قرار می‌گیرد، تعادل و تناسب رنگی لازم در پوشش را هم ایجاد می‌کند. این رنگ بنفش روسری که تنها رنگ جادویی برای این ست بود، با گل‌های روی مانتو هارمونی جالبی ایجاد کرده است.

حالا که مانتویی با رنگ آبی تیفانی و سفید انتخاب کرده‌اید، بهتر است کفش شما هم آبی تیفانی باشد تا با رنگ ست شما هماهنگ باشد چون پارچه‌ای که در مانتو به کار رفته راه راه است و شلوار انتخابی سفید است. به فکر کفشی با طرح زیاد نباشید چون ظاهرتان زیادی شلوغ می‌شود.


در این مانتو قبل از هرچیز تیکه‌دوزی‌ها به چشم می‌آید؛ ترکیبی که روی مجلسی بودن این مانتو تاکید دارد. پارچه اصلی این مانتو ساتن است؛ ساتنی که برق آن بسیار کم است. این مانتوی بژ رنگ شامل 12 تیکه پارچه و 12 تیکه تور است که یک درمیان روی هم قرار می‌گیرند چون طرح تور خال خالی است،  بنابراین طرحی که روی مانتو نقاشی شده توپ‌های فیروزه‌ای و مشکی رنگ است که هارمونی زیبایی ایجاد کرده است. این مانتو برگرفته از لباس‌های هخامنشی است که با ظرافت زیادی دوخته شده. در کنار این ویژگی‌ها به خاطر حالت دامن پلیسه‌ای که این مانتو دارد، مناسب خانم‌های چاق نیست.

مانتو با طرح کاشی ایرانی بر قامت ایرانی

یک شلوار راسته و تنگ به رنگ مشکی، بهترین شلواری است که می‌توانید همراه این مانتو بپوشید. دقت کنید چون طراحی پایین مانتوی شما حالت آزاد دارد، شلوارش نباید گشاد باشد. شلوارتان هم ترجیحا مشکی باشد تا هماهنگی‌اش با خال‌های مانتو حفظ شود.

وجود رنگ مشکی در مانتو باعث می‌شود کاملا مطمئن شوید بهترین انتخاب رنگ روسری برای این مانتو می‌تواند مشکی باشد. یک روسری کلاسیک بهترین همراه برای این مانتو است. جز این رنگ پیشنهاد دیگری برای شیک شدن شما نداریم!

به شما پیشنهاد می‌کنیم، این ست را با کفش مشکی پاشنه بلند ست کنید. مهم‌ترین نکته، انتخاب کفش پاشنه بلند است چون هم مناسب شلوار شماست و هم هویت کلاسیک دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.