مانتوهای زمستانی با هویت ایرانی!

مجله زندگی ایده آل - ساقی بیاتین:  معرفی برند این مطلب مروری دارد بر مانتوهای زمستانی! دیر یا زود باید منتظر طرح‌های تازه و متفاوت زمستان طراحانی باشیم که سعی می‌کنند هویت ایرانی را در پوشش‌های بانوان زنده کنند. ما سراغ طرح‌های برند «ماه سی» رفتیم. برند ماه سی با طراحی محجوبه مقدسی به دنبال کیفیت‌گرایی و حقیقت ناب پارچه‌هاست و به همین دلیل تمام تلاشش را می‌کند تا مانتوهایی با کیفیت و دوخت عالی به شما بدهد. برای او کاراکتر لباس اهمیت دارد و طبق رنگ و مدل مانتو از نقاشی برای زیباتر کردن کارهایش کمک می‌گیرد.

محجوبه مقدسی، متولد 1359،دارای مدرک لیسانس طراحی فرش و فوق لیسانس نقاشی است اما سر از طراحی لباس درآورده است. بعد از اتمام تحصیلات تصمیم می‌گیرد به دنبال علاقه خود برود و برای خود کسب و کاری داشته باشد. او در سال 1392 کار خود را در طراحی لباس و شال شروع کرد. محجوبه مقدسی به این حرفه بیزینسی نگاه نمی‌کند و بیشتر ارزش هنری این کار برایش اهمیت دارد.وقتی که شروع به کار می‌کند با لذت آن را انجام می‌دهد و به این فکر نمی‌کند که این کار چقدر برایش به صرفه است.

در این مانتو قبل از هرچیز رنگ کرم – نسکافه‌ای آن با حاشیه‌های خردلی به چشم می‌آید. پارچه این مانتو گونی بافت است که با نقاشی متفاوت به شکل مانتویی متفاوت درآمده است. در کنار این ویژگی‌ها باید به برش‌های عمودی این مانتو هم اشاره کرد که نه تنها شما را چاق نشان نمی‌هد، بلکه چاقی‌های شما را هم می‌پوشاند.

از بوم نقاشی تا پارچه

مدل جلوی مانتو و همچنین نقاشی‌های هنرمندانه به قدری زیبا و پرجلوه است که نیازی به رنگ دیگر دراین  ست نیست. شال قهوه‌ای ساده انتخاب مناسب محجوبه مقدسی شده تا هارمونی لازم با رنگ مانتو را داشته باشد.


اگر به جای تیپ‌های خیلی رسمی، یک ست اسپرت درعین حال شیک را ترجیح می‌دهید، سراغ این مانتوی سفید بروید. این مانتو از پارچه گونی بافت دوخته شده که برش آن عمودی است. خاص‌ترین بخش این مانتو، نقاشی‌هایی با رنگ‌های سبز، قرمز و نارنجی است که طراحی این نمونه را متفاوت کرده و با رنگ‌آمیزی که دارد، مناسب فصل زمستان است.

از بوم نقاشی تا پارچه

این مانتوی سفید را با شلوار یا دامن بلند سبز یشمی ست کنید چون در حاشیه‌های مانتو از رنگ سبز استفاده شده؛ بهتر است برای شلوار یا دامن هم از این رنگ استفاده کنید تا زیبایی ست شما بیشتر به چشم بیاید. شال به کار رفته در این ست، یکی از رنگ‌های به کار رفته در ست شماست که چون شلوار یا دامن را رنگ سبز انتخاب کرده‌اید، بهتر است برای شال هم از رنگ سبز استفاده کنید.


ترکیب شاد سرخابی و آبی در این مانتو، آن را تبدیل به مانتویی گیرا و جذاب کرده است اما برای حفظ این زیبایی لازم است سراغ رنگ دیگری نروید و در زیر مانتو و همچنین برای شلوار از همین رنگ‌ها استفاده کنید. پیشنهاد طراح، رنگ آبی و استفاده از شلوار راستا برای این مانتو کلاسیک است. در انتخاب شال، کفش و کیف هم به حفظ رنگ اصلی کار دقت کنید.

از بوم نقاشی تا پارچه


اگر به جای تیپ‌های خیلی کلاسیک، یک ست فانتزی را ترجیح می‌دهید، سراغ یکی از این مانتوهای ضخیم بروید که امسال بازار گرمی پیدا کرده‌اند. این مانتو از پارچه گونی بافت دوخته شده و برشی راستا دارد. ترکیب رنگ سبز و بنفش آن را تبدیل به نمونه‌ای فانتزی کرده است.

از بوم نقاشی تا پارچه

این مانتوی سبز و بنفش را با یک شلوار بنفش ست کنید؛ یک شلوار بنفش راستا بهترین شلواری است که می‌توانید همراه این مانتو بپوشید. پس ترجیحا شلوارتان بنفش باشد تا هماهنگی‌اش با رنگ مانتو حفظ شود.

انتخاب روسری بنفش علاوه بر هماهنگی با این ست، وقتی کنار رنگ سبز قرار می‌گیرد، تعادل و تناسب رنگی لازم در پوشش را هم ایجاد می‌کند.


پارچه گونی بافت و طراحی غیررسمی این نمونه باعث شده که مانتوی راحتی برای خانم‌هایی باشد که به رنگ روشن علاقه دارند. همنشینی دو رنگ کرم و سبز در این مانتو، هماهنگی خوبی ایجاد کرده است.

از بوم نقاشی تا پارچه

بد نیست با انتخاب یک شلوار تیره، نوعی تضاد در لباس خود ایجاد کنید تا تیپ شما زیبایی بیشتری داشته باشد. یک شلوار مشکی انتخاب خوبی برای همراهی با این مانتو است. با چنین مانتویی بهتر است شلوار هم در فرم تنگ باشد.

پیشنهاد ما به شما برای این مانتو یک کفش مشکی ساده است که هارمونی زیبایی را با مانتوی کرم ایجاد می‌کند و اندام شما را کشیده‌تر و بلندتر نشان می‌دهد.


سادگی، زیبایی و متفاوت بودن؛ همه این سه عنصر یکجا در این مانتو جمع شده‌اند. استفاده از رنگ صورتی این مانتو را از سادگی محض خارج کرده است. جنس این مانتو از پارچه گونی بافت است که با نقاشی‌های خاص زیباتر شده است.

از بوم نقاشی تا پارچه

برای حفظ ملایمت و لطافت زنانه موجود در این ست برای کامل کردن ست خود از رنگ‌های ملایم مثل شال، شلوار خاکستری و. . . استفاده کنید.


رنگ ملایم این مانتوی گونی بافت با نقش‌های ساده بیش از هر چیز جلب‌توجه می‌کند و به خاطر رنگ‌آمیزی که دارد انتخاب هوشمندانه‌ای برای دورهمی‌های دوستانه در زمستان است.

از بوم نقاشی تا پارچه

حالا وقت آن رسیده که با انتخاب شلوار زرشکی تفاوت در تیپ‌تان ایجاد کنید. البته می‌توانید از تمام رنگ‌های موجود در نقاشی روی مانتو برای متفاوت کردن کار کمک بگیرید.

رنگ مکملی که برای بقیه ست خود انتخاب کرده‌اید باید در سایر گزینه‌ها هم مورد توجه قرار دهید و به دلیل داشتن نقاشی روی مانتو، ست را شلوغ نکنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.