ست‌هایی برای مشتاقان استخر و شنا

مجله زندگی ایده آل: وقت شناست و رفتن به استخر و ساحل دریا. لذت شیرجه زدن در آب زلال استخر را در این گرمای طاقت‌فرسای تابستان به خاطر هیچ کدام از دغدغه‌های همیشگی که فصل و زمان نمی‌شناسند، از دست ندهید. کافی است یکی از استخرهای نزدیک را انتخاب کنید و با ساکی به جمع و جوری همین ساکی که ما برای شما تدارک دیدیم، راهی شوید. مطمئن‌ باشید چنان لذتی دارد که اولین بار، آخرین دفعه نخواهد بود.

اگر برای خوابیدن در آفتاب یک زیرانداز بخرید بسیار بهداشتی‌تر از حوله است. زیراندازهای حصیری علاوه بر زیبایی، دوام خوبی دارند. جنس زیرانداز شما بهتراست نایلونی نباشد چون بر اثر تعرق در آفتاب به بدن می‌چسبد.

هنگام آفتاب گرفتن اگر حوصله شنا نداشتید، حتما پوست بدن‌تان را دائما با آبپاش خیس کنید. این کار هم مانع بالا رفتن دمای بدن شما در زیر آفتاب می‌شود و هم به خوش‌رنگ شدن در جریان برنزه شدن کمک می‌کند.

آب، آفتاب، آرامش


برای اینکه رفت و آمد شما در کنار استخر راحت باشد، به چنین پیراهنی احتیاج دارید. البته می‌توانید از پیراهن‌های گشاد حریر یا تور که برای همین کار طراحی و تولید شده‌اند هم استفاده کنید. برای خریدن پیراهن سراغ برندهای ورزشی مثل آدیداس بروید ولی پیراهن‌های استخری را می‌توانید از فروشگاه‌های مختص جوراب، جوراب شلواری و. . . بخرید.

برای حفظ بهداشت شخصی‌تان، دمپایی همراه ببرید و از دمپایی‌های عمومی موجود در محوطه استخر استفاده نکنید.

حالا که برای تفریح سراغ چنین ورزشی آمدید، یک مایو با رنگ تند و شاد انتخاب کنید تا نشاط امروزتان کامل شود. برای خرید مایو می‌توانید از 15 تا 150 هزار تومان هزینه کنید. می‌توانید یک نمونه معمولی بخرید یا سراغ برندهای لباس زنانه مثل زارا، مانگو و. . . و ورزشی مثل نایک، ریبوک و... بروید. تجربه ثابت کرده، برندهای ورزشی محصولی با جنس مرغوب‌تر تولید می‌کنند اما اگر در کنار استخر از روغن‌ها استفاده می‌کنید، یک نمونه ارزان را انتخاب کنید چون زود خراب می‌شود.

خانم‌هایی که موی رنگ کرده روشن یا موی مش دارند، باید از تابش مستقیم آفتاب به موهای‌شان خودداری کنند چون باعث تغییر رنگ موی‌شان می‌شود. بهترین وسیله برای این کار دستمال سر است. سایر خانم‌ها هم می‌توانند برای جلوگیری از کثیف شدن موهای‌شان از دستمال سر استفاده کنند.

اگر می‌خواهید هنگام شنا راحت باشید، کلاه‌های پلاستیک چسبان را انتخاب کنید. اسپیدو برند تخصصی لباس شناست که می‌توانید بهترین محصولات را از آن خریداری کنید.

کیف استخر خود را از جنسی انتخاب کنید که قابل شست و شو باشد چون کیف به سرعت با کرم‌ها و خوراکی‌هایی که حمل می‌کنید، کثیف و آلوده می‌شود. برای این ورزش تابستانی، بی‌پروا سراغ رنگ‌های شاد و فرح‌بخش تابستانی بروید.


هنگام خرید دمپایی برای استخر، دقت کنید نمونه‌ای بخرید که کف آن کاملا صاف نباشد و خلل و فرج‌هایی داشته باشد که مانع لیز خوردن شما در فضای لیز استخر شود.

آب، آفتاب، آرامش


سعی کنید حوله استخرتان را یک رنگ تیره انتخاب کنید چون حوله‌ای که با خود به استخر می‌برید، در تماس با سطح زمین، کرم‌های‌تان و خوراکی‌ها دچار لک می‌شود. به خصوص اگر از حوله به عنوان زیرانداز استفاده می‌کنید، این توصیه را جدی بگیرید.

در میان وسایل استخر آقایان چون انواع کرم‌ها نقشی ندارند، می‌توانند از همان ساک ورزشی استفاده کنند. مهم این است که جنس کیف، ضدآب باشد مثل این نمونه nike.

اگر می‌خواهید از مد این روزهای استخر عقب نمانید، یک مایو با طرح‌های شلوغ بخرید. این مایو چون مد روز است، هزینه زیادی برای خرید پرداخت نکنید.

حتی برای آقایانی که اهل ورزش نیستید، تابستان و لذت آب‌تنی در این فصل گرم فرصتی فراهم می‌کند تا با ورزش آشتی کنند چون آقایان شنا و بازی کردن در آب را به نشستن کنار استخر ترجیح می‌دهند، بهتر است یک عینک شنا همراه داشته باشند تا مواد ضدعفونی کننده داخل آب به چشم‌های‌شان آسیبی نرساند

اگر یک روز کامل یا برای چند ساعت به استخر می‌روید، برای محافظت در برابر سوختگی آفتاب شدید حتما از روغن یا کرم‌ دارای spf استفاده کنید تا بعد از تمام شدن استخر احساس ناراحتی و سوزش نکنید. همچنین این روغن‌ها از پوسته پوسته شدن پوست شما جلوگیری می‌کند. این روغن‌ها و کرم‌ها در انواع مختلف وجود دارد که به ترتیب از یک به پنج مقاومت‌ها در برابر آفتاب و در واقع میزان ضدآفتاب موجود در آنها افزایش پیدا می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.