گلابی‌ها چه بپوشند؟

مجله سیب سبز: اگر فرم بدن‌تان سه‌گوش است این توصیه‌ها را از دست ندهید.

ترکیب‌بندی یقه و فرم

آیا شما هم یک مثلث هستید؟

مشاور استایل شماره گذشته سیب سبز به خانم‌هایی اختصاص داشت که فرم بدن‌شان شبیه سیب بود؛ یعنی بالاتنه‌شان پر بود و پاهایی لاغر داشتند اما کسانی که فرم بدن‌شان شبیه مثلث یا اصطلاحا شبیه فرم گلابی است دقیقا برعکس سیب‌ها هستند. برای متناسب کردن فرم بدن این دسته از خانم‌ها راهکارهای زیادی داریم!

گلابی‌ها چه بپوشند؟


نکته اساسی

یادتان باشد مهم‌ترین هدف شما این است که توجه دوستان‌تان را به بخش فوقانی بدن جلب کنید چراکه نقطه قوت شما در این بخش متمرکز شده است بنابراین تا می‌توانید سراغ بلوزها یا پلیورهای طرحدار و ترجیحا رنگ‌های روشن بروید. در فصل‌های گرم سال به جای مدل‌های طرحدار می‌توانید از طرح‌های گلدار یا به اصطلاح فلورال کمک بگیرید.

گلابی‌ها چه بپوشند؟


اصول قایق‌بندی

یقه‌های خشتی، قایقی و گرد برای شما مناسب هستند. در جمع‌های زنانه نیز می‌توانید از لباس‌های بدون آستین یا یقه باز کمک بگیرید. تمرکزتان را روی پهن‏تر نشان دادن سر شانه‌ها بگذارید.


چند لایه اما سبک

حجم‌دهی ساده

گلابی‌ها چه بپوشند؟

یکی دیگر از ترفندهای مناسب برای شما انتخاب لباس‌های لایه‌دار است. بعضی از این مدل‌ها به صورت سرهم در فروشگاه‌ها پیدا می‌شود و بعضی‌های دیگر نیاز به خلاقیت خودتان دارد. مهم این است که به خاطر داشته باشید پوشیدن بلوزهای چند لایه به شما حجم می‌دهد و باعث متناسب به نظر رسیدن فرم بدن‌تان خواهد شد.

خودتان بسازید

گلابی‌ها چه بپوشند؟

اگر به لباس‌های چند لایه سر هم دسترسی ندارید، کافی است یک یا دو کاردیگان رنگ روشن در کمدتان داشته باشید. اصولا کاردیگان روی هر بلوز یا تاپی که بیاید حکم یک لایه اضافه مناسب را پیدا می‌کند و شما را یک قدم به سمت آراستگی بیشتر می‌برد.

بهترین فرم برای آستین‌ها

رها، رها، رها من!

گلابی‌ها چه بپوشند؟

ما پوشیدن لباس‌های آزاد را به شما توصیه می‌کنیم؛ منتها نه آن لباس‌هایی که تنه گشاد دارند و آستین‌های‌شان خیلی تنگ است بلکه بهتر است بین آزاد بودن لباس و آستین‌ها تناسب برقرار باشد. می‌توانید نکاتی که درباره یقه یاد گرفته‌اید را نیز با طرح آستین‌ها ترکیب کنید.

زنگ مدرسه!

گلابی‌ها چه بپوشند؟

بعضی از آستین‌ها به صورت یک‌سره آزاد هستند و بعضی‌های دیگر شبیه زنگ مدرسه یا گل شیپوری‌اند! یعنی قسمت بالایی آنها نسبت به بخش پایین آستین تنگ‌تر است که این مدل‌ها نیز برای شما بسیار مناسب هستند. وقتی به بالاتنه حجم دهید بین بخش فوقانی و تحتانی بدن تناسب برقرار می‌شود.

انتخاب صحیح شلوار

به درد نخورها را کنار بگذارید

گلابی‌ها چه بپوشند؟

همان‌طور که گفتیم هدف نهایی شما این است که روی بخش فوقانی بدن‌تان تمرکز کنید. برای همین هم انتخاب شلوارهایی که پر از نگین هستند، روی جیب‌های‌شان گلدوزی شده یا در قسمت بیرونی آنها ردی از گیپور و منجوق‌دوزی دیده می‌شود بدترین انتخاب‌های ممکن برای شما هستند.

مدل‌های به درد بخور کدامند؟

گلابی‌ها چه بپوشند؟

برعکس مدل‌های نامناسب، شلوارهایی با رنگ‌های تیره که خیلی آزاد نیستند یا اگر هم هستند به صورت یکسره از قسمت بالا تا مچ پای‌شان آزاد است، انتخاب‌های مناسبی برای شما هستند. به هیچ‌وجه سراغ شلوارهایی که قسمت فوقانی آنها پلیسه دارد و قسمت پایین‌شان تنگ است، نروید.

زیورآلات را از یاد نبرید


گوشواره‌؛ ریز یا درشت؟

گلابی‌ها چه بپوشند؟
وقتی قاعده کلی ما این باشد که تمرکز را روی بخش بالایی بدن قرار دهیم پس نباید به هیچ‌وجه از سر و گردن غافل شویم. شما می‌توانید با خیال راحت از گوشواره‌های بزرگ و چشمگیر استفاده کنید.

زنجیر باریک ممنوع

گلابی‌ها چه بپوشند؟

سعی کنید تا جایی که می‌توانید سراغ گردنبندهای بزرگ و پرزرق و برق بروید. هرچه میزان خیره‌کنندگی گردنبند شما بیشتر باشد یا رنگ‏های به کار رفته در آن تندتر باشند برای آراستگی ظاهر شما بهتر است.

از گل‌سر غافل نشوید

گلابی‌ها چه بپوشند؟

گلابی‌ها چه بپوشند؟

استفاده از گل‌سرهای درخشان، تاج سرهای کوچک اما رسمی در ‌مهمانی‌های رسمی و تل‌های پرزرق و برق انتخاب‏های مناسبی هستند. همه اینها نه‌تنها زیبایی‌تان را بیشتر می‌کنند بلکه به طرز معجزه‌آسایی به تناسب اندام‌تان منجر خواهند شد!

سرشناس شوید

شناسایی طرح‌های مناسب

گلابی‌ها چه بپوشند؟

اطراف گردن شما پتانسیل لازم برای مانور دادن را دارد. کافی است سراغ یقه‌هایی بروید که کارشده هستند و تا می‌توانید شلوغش کنید. یک یقه کارشده زیبا می‌تواند شما را در یک قدمی هدف نهایی‌تان قرار دهد.

هرچه کارشده‌تر، بهتر

گلابی‌ها چه بپوشند؟

استفاده از بلوزهایی که روی آنها با استفاده از پارچه یا الیاف متفاوت طراحی انجام شده هم برای شما مناسب است. یک بلوز طرح‌دار می‌تواند جلب‌ توجه‌کننده باشد اما وقتی جنس پارچه‌‌ای که روی بافت بلوزتان قرار گرفته متفاوت باشد چندین برابر بیشتر جلب ‌توجه می‌کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.