10 ادکلن برتر سال 2014

مجله سیب سبز - فرید مستوفی: می‌گویند عطر را فرانسوی‌ها اختراع کردند تا هرچه می‌توانند از حمام کردن فاصله بیشتری بگیرند! اما نیت آنها هرچه بوده، امروزه عطر و ادکلن به یکی از بزرگترین صنعت‌های جهان تبدیل شده و حتی می‌توان با کمی اغراق، آن را هنر دانست. از سوی دیگر، اگر ادکلنی نامرغوب به بازار روانه شود و با انتقاد و عدم استقبال مواجه شود، می‌تواند نمره منفی بسیار بزرگی برای شرکت تولیدکننده خود به حساب بیاید.

در دنیای مد، ادکلن محصولی بسیار حساس است که به راحتی می‌تواند با سلیقه همه جور باشد یا هیچ محبوبیتی به دست نیاورد، اما خریدن عطر، به‏ویژه اگر به قصد هدیه دادن باشد، یکی از سخت‌ترین کارهاست. در آغاز سال جدید میلادی، مجله انگلیسی ووگو به بررسی 10 ادکلن برتر پرداخته که سال 2014 به بازار عرضه شده‌اند. ما با هم این 10 ادکلن را مرور می‌کنیم.

B از بالنژیا

ادکلن B محصول بالنژیا در صدر این فهرست است. B اولین عطری است که این شرکت تولید کرده، اما در عین حال پشتوانه قوی هم دارد. شرکت طراح بالنژیا با حدود صد سال قدمت، از آن نام‌هایی است که می‌توان با شنیدنش از کیفیت محصولش اطمینان داشت.

ادکلن‌های پاییز 2014 (قبل از نوروز)


 B عطری است با رایحه‌ای قوی و نزدیک به بوی زنبق و ته‌مایه‌های بوی سدر و مشک. به نظر می‌رسد این طراح 31 ساله موفق سعی کرده با تولید این ادکلن، کاری کند تا هنگام استشمام آن، حس کنید در جنگلی استوایی و گرم اما مطبوع و پر از انواع گل‌ها و درختان خوشبو هستید. بطری این ادکلن نیز بسیار زیبا و ظریف است.


موهاوی گوست از بیردو

بیردو کمتر از 10سال است که کار خود را آغاز کرده اما در بازار عطر و ادکلن، به‏ویژه در زمینه ادکلن‏های مردانه جایگاه خوبی برای خود ایجاد کرده است. موهاوی گوست محصول امسال شرکت سوئدی بیردو را هم مردان و هم زنان می‌توانند استفاده کنند.

ادکلن‌های پاییز 2014 (قبل از نوروز)


این ادکلن با الهام از گل گوست ساخته شده است که ویژگی‌اش رشد کردن در بیابان‌های منطقه موهاوی در ایالات‌متحده است. موهاوی گوست عطر شیرینی داشته و ترکیبی است از مشک، گیاه ماگنولیا، عنبر و سدر.


نات از بوتگا ونتا

عطری باروح و تازه با بسته‌بندی زیبا و ظریف. شرکت ایتالیایی بوتگا ونتا این عطر را با الهام از منطقه ساحلی نات، در ایتالیا تولید کرده و پاییز امسال به بازار عرضه کرد.

ادکلن‌های پاییز 2014 (قبل از نوروز)


 شکوفه پرتقال، اسطوخودوس، گل رز، گیاه صد تومانی با پایه‌ای از مشک و گیاه تانکا، عناصر تشکیل‌دهنده عطر ایتالیایی نات هستند که عطری شیرین و خوشبو را برای خانم‌ها به بازار عرضه کرده است. نات در سه اندازه 30، 50 و 70 میلی‌لیتری تولید شده است.


Reveal از کالوین کلین

نمی‌توان از مد حرفی زد و نامی از کالوین کلین نبرد. این شرکت آمریکایی که در اواخر دهه 1960 کار خود را آغاز کرد و با جین‌هایش معروف شد، اولین بار در سال 1981 عطرهای خود را به بازار عرضه کرد و تاکنون 112 عطر تولید کرده است.

ادکلن‌های پاییز 2014 (قبل از نوروز)


Reveal دو نوع مردانه و زنانه دارد. نوع زنانه این ادکلن اوایل پاییز عرضه شد؛ ادکلنی نشاط آور با بویی کمی تند که هم تبلیغات بسیار زیادی داشته و هم فروش خوبی تاکنون برای کالوین کلین به ارمغان آورده است.


افیون سیاه از ایو سنت لوره

افیون سیاه؛ حتی نام اغوا کننده‌ای دارد و با بطری مشکی رنگ، بسیاری از نگاه‌ها را به سوی خود خیره کرده است. با ته‌بویی از قهوه، همراه با عصاره فلفل صورتی، شکوفه پرتقال، گل یاسمن، وانیل، نعناع هندی و سدر، افیون سیاه به ادکلنی تند و پرانرژی تبدیل شده است.

ادکلن‌های پاییز 2014 (قبل از نوروز)


ایو سنت لوره، شرکت فرانسوی است که در دهه‌های 1960 و 70 جایگاه خود را در بازار مد تثبیت کرد؛ این شرکت تاکنون 139 عطر را روانه بازار کرده که اولین آنها در سال 1964 بوده و آخرین آنها افیون سیاه است که پاییز 2014 به بازار آمد.


مای‌باربری از باربری

ادکلن‌های پاییز 2014 (قبل از نوروز)


باربری، شرکت قرن هجدهمی لوکس انگلیسی که هنوز هم تولیدکننده لباس‌های خانواده سلطنتی انگلستان است، پنجاه‌و‌ششمین ادکلن خود را پاییز امسال روانه بازار کرد. My Burberry که به‌گفته طراحان آن تلاش کرده تا حال و هوای جزیره را در خود جای دهد با بویی به شیرینی بوی باغ‌های باران خورده انگلیسی، ترکیبی از عصاره ترنج، برگ گل شمعدانی، درخت به طلایی با پایه نعناع هندی و مشک و رز، سعی می‌کند نماینده سلیقه انگلیسی در بازار مد باشد.


Patchouli Absolut از تام فورد

ادکلن‌های پاییز 2014 (قبل از نوروز)


 اولین ادکلن تام‌فورد با نام ارکیده سیاه در سال 2006 به بازار رفت و پس از چند تجربه موفق، امسال تام فورد با Patchouli Absolut سعی دارد خود را در بازار مد حفظ کند. Patchouli Absolut همانطور که از نام آن پیداست (Patchouli به معنای نعناع هندی است) عطری با بوی تند و گرم است که هم برای مردان و هم برای زنان طراحی شده. این عطر با ترکیب برگ بو، رزماری و خزه با پایه چرم، مشک و عنبر تولید شده است.


نارسیسو از نارسیسو رودریگز 
نارسیسو رودریگز، این طراح مد آمریکایی کوبایی الاصل، پس از آنکه سال‌ها به‌عنوان طراح آزاد با شرکت‌های مختلف – ازجمله کالوین کلین – کار کرد  در اواخر دهه 1990 برند نارسیسو رودریگز را ثبت کرده و حالا در میان برترین شرکت‌های مد قرار گرفته، اما تولید عطر و ادکلن را از سال 2003 آغاز کرد.

ادکلن‌های پاییز 2014 (قبل از نوروز)


بیست و چهارمین عطر تولیدی رودریگز، نارسیسو نام گرفت؛ عطری شیرین با بوی مُشکی آرام‌کننده و در عین حال انرژی بخش و کاملا مختص خانم‌ها. رودریگز با استفاده از مشک و دو نوع سدر سیاه و سفید در پایه این ادکلن، تمام تلاش خود را کرد تا رایحه‌ای کلاسیک برای خانم‌ها به بازار عرضه کند.


 فوریوسا از فندی

نمی‌توان لیستی از ادکلن‌های خوشبو تهیه کرد و تنها از یک ایتالیایی نام برد. خانواده فندی سال‌هاست که در صنعت مد خوشنام هستند و هرچند این برند را بیشتر با کیف‌های زنانه می‌شناسند، اما اکنون نوبت چهارمین نسل از خاندان فندی است تا استعداد ذاتی خود را در مد و ادکلن محک بزنند.

ادکلن‌های پاییز 2014 (قبل از نوروز)


دلفینا فندی، دختر خانواده این کار را با عطر زنانه فوریوسا انجام داد؛ عطری با رایحه تند و با پایه ترنج، بخور و کهربا. البته بطری زیبا و بسته‌بندی جذاب آن را نمی‌توان نادیده گرفت.


Wood Sage & Sea Salt از جو مالون

ادکلن‌های پاییز 2014 (قبل از نوروز)


یک عطر بریتانیایی دیگر و باز هم با نگاهی کامل به دریا و بریتانیا. جو مالون با بیش از 60 عطر که در 20 سال گذشته تولید کرده، سلیقه مشتریان خود را به خوبی می‌داند. جو مالون با تولید Wood Sage & Sea Salt (چوب سیج و نمک دریایی) کاملا به ریشه‌های انگلیسی خود بازگشته تا هوای نمکی ساحل و صخره‌های ساحلی جزیره بریتانیا را با رایحه‌ای تند به مشتری خود ارائه دهد. ترکیب اصلی این ادکلن از دانه‌های مشک و جلبک تشکیل شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.