باریک‌اندام‌ها بخوانند

نکته بین‏ها خوش‏پوش ترند

به سبک آن‌شرلی!

باریک‌اندام‌ها بخوانند


یادتان می‌آید آن‌شرلی چه شوقی برای پیراهن آستین پفی ماتیلدا پیدا می‌کرد؟ درست است که پوشیدن لباس‏هایی با آستین‏هایی پف دار دیگر مرسوم نیست ولی شما می‌توانید حال و هوای عاشقانه آن‌شرلی را حفظ کنید. به خصوص اگر سرشانه‌های باریکی دارید. آستین پفی‏ها قادر هستند شانه‌های شما را وسیع نشان دهند!

سنگ‌های دوست‌داشتنی!

باریک‌اندام‌ها بخوانند


بعضی از لباس‏ها طراح دکور دارند! یعنی طراح خبر دارد که این لباس برای خشک و خالی نبودن به چه نوع تزئین‌ایی نیاز دارد. سعی کنید اینجور لباس‏ها را پیدا کنید و از بین آنها سراغ مدل‌هایی بروید که روی سرشانه‌ها یا یقه‏شان کار شده است. لباس شما دکور شماست! در انتخاب صحیح آن کوشا باشید!


یقه لباس را بگیرید!

هر چه بزرگ‌تر،  بهتر

باریک‌اندام‌ها بخوانند

اگر قرار به انتخاب لباسی است که یقه داشته باشد؛ می‏توانید سراغ آنهایی بروید که یقه‌های بزرگ و پهن دارند. وجود یقه با ایجاد خطای دید سرشانه‌های شما را پهن‏تر از چیزی که هستند نشان می‌دهد.

رنگ متفاوت

باریک‌اندام‌ها بخوانند

یقه لباس شما می‏تواند همرنگ لباس‌تان باشد، اما واقعیت این است که تضاد رنگ با لباس باعث می‏شود خیلی راحت به هدف نهایی، یعنی بزرگ‌نمایی شانه‌ها برسید. یادتان باشد بهتر است لباس‏هایی با رنگ‌های روشن را انتخاب کنید. رنگ‏های روشن به بزرگ‌تر نشان دادن شانه‌ها و بالاتنه‏تان کمک می‌کنند.

اگر یقه ندارید...

باریک‌اندام‌ها بخوانند

بعضی از لباس‏ها یقه‌های بزرگ، افتاده یا کارشده ندارند. در چنین شرایطی سعی کنید از شال گردن‏های ضخیم که رنگ‏های روشنی دارند، استفاده کنید. انداختن یک شال گردن با ویژگی‏هایی که گفتیم کاری شبیه یک یقه بزرگ را انجام می‌دهد.

چند تکه‌های یاری دهنده

نیم کت سر خود!

باریک‌اندام‌ها بخوانند

نیم‌کت‏هایی که روی بلوزتان می‏پوشید نقش‏های معجزه‌آسا ایفا می‌کنند! آنها قادرند ظرف چند ثانیه سرشانه‌های شما را بزرگ کنند! اما از آنجایی که الان فصل بلوزهای بافتنی است و پوشیدن نیم‌کت روی آنها دست کمی از فاجعه ندارد، بد نیست سراغ مدل‌هایی بروید که نوع طراحی‏شان تداعی‌کننده نیم‌کت است! مثلا به تفاوت رنگ بین آستین و تنه این لباس‏ها دقت کنید و ببینید که کجای سرشانه با دوخت یا برش جدا شده است!

در روشنای رنگ‏ها

باریک‌اندام‌ها بخوانند

اگر قرار است رنگ آستین با تنه فرق کند، بد نیست رنگ تنه روشن و آستین تیره باشد. وقتی تنه لباس‏تان را رنگ‏های شاد تشکیل بدهد ناخودآگاه سرشانه‌های شما نیز پهن‏تر به نظر می‏رسند. آستین‏های تیره هم به خصوص به کار خانم‏هایی می‌آید که دست‏های توپری دارند. اگر دست‏های‌تان لاغر است می‏توانید با خیال راحت سراغ رنگ‌های روشن‏ بروید!

 ممنوع‏ها را بشناسید

قانون‏های مناسب!

باریک‌اندام‌ها بخوانند

قبلا گفتیم که پلیورهایی با یقه‌های بزرگ و شل انتخاب‏های خوبی برای شما هستند. حالا وقت توجه به نکته‌ای تازه رسیده است. شما می‏توانید از یقه‌های هفت و گرد نیز استفاده کنید اما شرط دارد! این یقه‌ها باید تا حد امکان بزرگ باشند. برای مثال یقه هفت بلوز شما باید باز و عمیق باشد. هرقدر این یقه‌ها کوچک‌تر و تنگ‌تر باشند، سرشانه‌های شما کوچک‌تر به نظر خواهد رسید.

یقه قایقی!

باریک‌اندام‌ها بخوانند

دو مدل یقه دیگر هم هستند که به کار شما می‌آیند؛ اولی یقه‌های کاملا صاف هستند که به یقه قایقی معروفند و دومی یقه‌های آجری. هر دوی این مدل‌ها کوچک بودن سرشانه‌های‌تان را پنهان می‌کنند و بیننده را دچار خطای دید خواهند کرد.

توجه به سایز لباس

اصول بزرگ‏نمایی

باریک‌اندام‌ها بخوانند

ساق ضخیم یا شلوار چسبان به همراه یک پلیور آزاد، ترکیبی است که اصولا برای همه خانم‌ها دوست داشتنی و قابل استفاده است اما خانم‏هایی که می‌خواهند مشکل سرشانه‌های‌شان را پنهان کنند، بیشتر از آن استقبال می‌کنند. ساق پای ضخیم سایز قسمت پایین بدن را ثابت نگه می‏دارد و پوشیدن بلوز آزاد با یقه پهن سایز شانه‌ها را با قسمت پایین بدن، دور باسن، هماهنگ می‌کند. اصولا سرشانه‌هایی کوچک به نظر می‏رسند که از قسمت پایین بدن کوچک‌تر هستند.

توجه به دور کمر

باریک‌اندام‌ها بخوانند

دور کمر لباس شما می‏تواند تا حدودی جمع و جور باشد اما تا جایی که امکان دارد سراغ بلوزها، ژاکت‏ها یا پلیورهایی بروید که قسمت پایینی آنها آزاد است. این کار هم به هماهنگی سرشانه‌ها با بدن کمک زیادی می‌کند.

نکته تکمیلی

باریک‌اندام‌ها بخوانند

در مورد توصیه‌های بالا به خاطر داشته باشید رنگ پلیور شما بهتر است روشن باشد اما برای انتخاب شلوار رنگ‏های تیره انتخاب‏های مناسب‏تری خواهند بود. رنگ‌های روشن‏ بالاتنه را بزرگ‌تر و رنگ‌های تیره‌ پاها را جمع و جورتر نشان می‌دهد.

 اصول انتخاب کت

دکمه‌های مناسب

باریک‌اندام‌ها بخوانند

به نحوه چیدمان دکمه‌ها دقت کنید که چطور مربع و مستطیل می‏سازند! ساخت این اشکال هندسی به شما کمک می‌کند کوچک بودن بالاتنه و به‌‌ویژه سرشانه‌های‌تان را پنهان کنید و ظاهری متناسب و در عین حال شیک داشته‌باشید.

کمربندهای جدا کننده

باریک‌اندام‌ها بخوانند

کت‏های یکسره برای شما مناسب نیستند! تا حد امکان مدل‌هایی را انتخاب کنید که کمربند دارند. این کمربندها بدن را به دو قسمت تقسیم می‌کنند و ناخودآگاه حواس بیننده را به بخش بالایی اندام جلب می‌کنند.

به سبک چهارخانه‌ای‌ها (Burberry)

باریک‌اندام‌ها بخوانند

یک مدل کت طراحی شده که برند «بربری» وارد دنیای مد کرده‏ است و حالا دیگر طرفداران بسیاری دارد. از قضا این مدل برای کسانی که لاغر اندام هستند و سرشانه‌های باریک دارند ایده‌آل است! مدل‌هایی که در این بخش می‏بینید بر اساس همین الگو انتخاب شده‌اند اما مهم‌ترین اصل مشترک بین تمام آنها وجود اپل‌های کوچک روی سرشانه‌هاست که حکم همان دکورهایی را دارند که قبل‌تر اشاره کردیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.