پانچو؛ تن پوش زمستانیِ خاص پوشان

مجله زندگی ایده آل - دریا بکتاش: بی‌شک هر خانمی که به تنوع در لباس پوشیدن اهمیت می‌دهد، از سر و کله زدن با دنیای تکراری پالتوها خسته شده است. تنوع در رنگ و مدل هم بعد از سال‌ها خسته‌کننده می‌شود و هر کسی دلش می‌خواهد تن‌پوش تازه‌ای با طرح و مدلی متفاوت پیدا کند. شاید همین تنوع‌طلبی و متفاوت‌خواهی خانم‌ها باعث شد تا پانچو به‌عنوان تن‌پوشی زمستانی از آمریکای‌جنوبی و بومیان مکزیک به سراسر دنیا منتشر شود. سال‌هاست طراحان، پانچو را در مجموعه‌های زمستانی خود جای داده‌اند.

رقیبی برای پالتو


از شما چه پنهان در مجموعه‌های پاییز و زمستان امسال هم می‌توانید طرح‌های مختلف از پانچو را ببینید. بیشتر طراحان از پشم کشمیر برای تولید پانچو استفاده کردند و به همین دلیل لباسی نرم و گرم محسوب می‌شود اما اگر پانچو را هم به‌عنوان گرم کننده زمستان خود تجربه کرده‌اید، وقت آن است که با شنل آشنا شوید.

طرحی ساده، فرصتی برای هنرنمایی

با شنیدن کلمه شنل، یاد داستان شنل قرمزی می‌افتید و تصویری کودکانه در ذهن شما نقش می‌بندد. اشتباه هم نمی‌کنید، شنل دختر داستان شنل قرمزی نمونه اولیه شنل است. شنل به دلیل فرم و برش پارچه به طراحان فرصت خلاقیت و هنرآفرینی زیادی داده و می‌دهد.  پانچو یک پارچه مستطیلی است که برشی در وسط آن ایجاد شده است.

 شنل، یک پارچه با برش دایره‌ای کامل است که ایجاد یک شکاف در شعاع پارچه، باعث به‌وجود آمدن شنل شده است. کامل بودن فرم شنل، فرصت هنرنمایی را برای طراحان فراهم کرده است که می‌توانند با ایجاد تغییراتی کم یا زیاد تن‌پوشی امروزی از شنل بسازند. با کارهایی که طراحان با شنل کرده‌اند، شما می‌توانید تصویر قدیمی خود از شنل را دور بریزید و با شنل‌های زیبا و برازنده امروزی آشنا شوید.  نگاهی به مجموعه پاییز و زمستان طراحان مختلف نشان می‌دهد، در سال جاری نگاه ویژه‌ای به شنل شده و می‌توان مدل‌های مختلفی از شنل را دید. البته بیشتر مدل‌های پیشنهادی برای خانم‌ها هستند و در مجموعه‌های مردانه به‌صورت محدود و تک دیده می‌شود.

سرقت از آقایان

رقیبی برای پالتو


در دوران ملکه ویکتوریا، استفاده از شنل کاربرد زیادی داشته و بخشی از لباس نیروهای ارتش بوده است. سال‌ها بعد با تغییر شکل، نقش بارانی را ایفا می‌کرد که به‌خصوص در میان اهالی انگلستان طرفدار زیادی داشته است. در یک قضاوت کلی می‌توان گفت شنل لباسی است از دنیای مردانه که وارد دنیای زنانه شده است.


نسخه مدرن شده

رقیبی برای پالتو


 این هم یک نمونه شنل کلاسیک است با این تفاوت که طراح، دو شکاف اضافی جلوی کار ایجاد کرده تا مصرف‌کننده بتواند بدون درآوردن شنل، دست‌هایش را خارج کند. داشتن آستر باعث می‌شود این شنل لباس گرم‌تری برای روزهای سرد باشد.


سبک و گرم

رقیبی برای پالتو


 این نمونه شنلی است که حسابی تنگ شده و پارچه آن چین نمی‌خورد. جلوی این شنل دو شکاف 30 سانتی‌متری برای بیرون آوردن دست طراحی شده است. برای دوخت آن هم از پارچه پشمی نازک و کوبیده شده استفاده شده، به همین دلیل با وجود گرمای مطبوع سبک و
کم جاست.


ترکیبی تازه

رقیبی برای پالتو


 این نمونه‌ای مدرن از شنل است که در کارهای طراحان امسال دیده می‌شود. در این نمونه طرح بارانی و شنل با هم ترکیب شده‌اند؛ به همین دلیل کاربردی‌تر از شنل‌های رایج به‌نظر می‌رسد و  اغلب به‌عنوان بارانی قابل استفاده است چون پارچه بارانی در دوخت آن به کار رفته است.


جایگزینی برای کت

رقیبی برای پالتو


 این شنلی است که می‌توانید جایگزین کت استفاده کنید. جلوی این شنل، یک ردیف دکمه کار شده و به همین دلیل این امکان را به شما می‌دهد که به جای پوشیدن از سر مانند کت تن کنید. این شنل برای شرکت در برنامه‌های رسمی انتخاب خوبی است.


کلاسیک و محبوب

رقیبی برای پالتو


 این شنل بیش از همه به فرم کلاسیک شنل شبیه است. دایره‌ای با یک برش در جلو که تمام بالاتنه را در خود فرو می‌برد. در این کار طراح برای متفاوت کردن شنل، از کمربند پهنی استفاده کرده که دور کمر پیچیده و در جلو بسته می‌شود.


لوکس و فاخر

رقیبی برای پالتو


 یقه پوست این شنل بیش از همه به چشم می‌آید و جلوه تن‌پوشی رسمی و فاخر را به آن می‌دهد. رنگ زرشکی یا دانه‌اناری این شنل هم در به‌وجود آمدن این حس نقش مهمی دارد. طراح برای کامل کردن وقار این محصول از هشت عدد دکمه طلایی استفاده کرده که در چهار ردیف دو تایی کار شده‌اند.


برای خاص پوشان

رقیبی برای پالتو


 این هم ترکیبی از پالتو و شنل محسوب می‌شود. قسمت جلوی این کار از پالتو الهام گرفته شده و برای آستین و قسمت پشت کار یک شنل ساده اضافه شده است. ترکیب پارچه مشکی مات و براق به زیبایی بیشتر این کار کمک کرده است.


دنیای اسپرت پوش ها

رقیبی برای پالتو


 این هم یک نمونه اسپرت برای کسانی که دوست دارند شنل خود را با شلوار جین و سایر لباس‌های اسپرت بپوشند. رنگ سبز این شنل و جنس کتان پارچه، حالت اسپرت و غیررسمی به آن داده است. کمربند کار شده این امکان را به شما می‌دهد که در صورت دلخواه کمی تنگ‌تر بپوشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.