لطفا جزئیات لباس‏ها را فراموش نکنید!

مجله سیب سبز - تارا ذکایی: درفصل سرما، پوشیدن لباس‌های روی هم، استفاده از ژاکت‌ها یا بافت‌های ریز، لطافت خاصی به ظاهر شما می‌بخشد اما اگر واهمه دارید که چاق به‌نظر برسید یا لباس‌های‌تان به شما نیاید با ما همراه باشید تا به شما بگوییم سراغ کدام بافت‌ها بروید. بعد از انتخاب لباس  جلوی آینه بچرخید و از دید یک منتقد به خودتان نگاه کنید؛ آیا رنگ پوست‌تان را باز کرده؟ شکم‌تان را بیرون انداخته؟

یا گردن‌تان را کوتاه نشان می‌دهد؟ همه این نکات هنگام خرید اصلی به شما کمک می‌کنند و نمی‏گذارند اشتباه کنید! کاری که ما در این مطلب انجام می‏دهیم شبیه همین گشت‌و‌گذار اصولی است؛ با این تفاوت که نکته‌ها را حاضر و آماده می‏کنیم تاشما همین‌طور که در منزل مشغول نوشیدن چای هستید از آنها باخبر ‏شوید!

یک دسته بنفشه!

بنفش، رنگ محبوب بسیاری از خانم‏هاست. این رنگ از لحاظ روانشناسی نه خیلی شاد است و نه خیلی ناراحت! اما در عین متعادل بودن نوعی رمز و راز به همراه دارد که خانم‏ها را شیفته خودش می‌کند. پس از این رنگ زیبا و تناژهای متفاوتش برای ساختن ظاهری زیبا و پر رمز و راز استفاده کنید.

لطفا جزئیات لباس‏ها را فراموش نکنید


- اگر به‌خاطر داشته باشید قبلا درمورد خنثی بودن رنگ سفید به شما گفته بودیم. این رنگ در کنار بنفش، ایده‌آل به‌نظر می‏رسد و یک ظاهر زیبا به‌وجود می‏آورد؛ چیزی شبیه یک دسته گل بنفشه روی برف‏های زمستانی.
 
- پیشنهاد ما برای خرید پلیور زمستانه انتخاب مدل‌هایی است که قدیمی نمی‏شوند. مدلی که در تصویر می‏بینید را هم بر همین اساس انتخاب کرده‌ایم. این طرح‌ها تا مدت زیادی در دنیای مد و لباس باقی می‏مانند و از آنجایی که جنس پلیورها معمولا با دوام است می‏توانید تمام روزهای سرد سراغ این سبک لباس‏ها بروید.

- وقتی ظاهرتان ساده است یک نشانه رنگین و پرزرق و برق انتخاب کنید تا به مجموعه لباس‏های‌تان جان بدهد. النگویی که برای این ست انتخاب کرده‌ایم دقیقا همین نقش را ایفا می‌کند.

- اگر شلوارتان آزاد است ترجیحا سراغ نیم‌بوت‏ها نروید و در عوض به کفش‏های تخت فکر کنید.


گرما در سرما!

تنها جنس لباس در گرم بودن آن تاثیر ندارد بلکه رنگ‏ها هم در ذهن شما و بیننده نقش بازی می‌کنند. استفاده از نارنجی تیره و روشن در این ست بازی با بمب انرژی رنگ‌هاست. نارنجی رنگ آدم‌های پرتحرک، شاد، اجتماعی و خونگرم است.

لطفا جزئیات لباس‏ها را فراموش نکنید

- به این لباس «جواب سرخود» می‌گویند! یعنی وقتی از خودتان می‌پرسید برای کاردیگان چه رنگی انتخاب کنم با نگاهی به‌ رنگ‌های به‌کار رفته در لباس‌تان جواب را می‌گیرید. علاوه بر نارنجی می‏توانید از سبز تیره هم استفاده کنید. البته این انتخاب در گرو این است که به رنگ‌های زنده زیاد عادت نداشته باشید.

- یکی از اصولی که باید رعایت کنید توجه به این نکته است؛ وقتی لباس شما دقیقا سایز شماست و آزاد نیست بهترین کار استفاده از کاردیگان‌های آزاد و به اصطلاح عامیانه شل است. این ترکیب نوعی تضاد ذهنی زیبا ایجاد می‌کند و شخصیت شما را محکم و انعطاف‌پذیر نشان خواهد داد.

- اگر لباس‏تان بافتنی است بهتر است به جای کاردیگان بافتنی سراغ مدل‌های نخی و سبک‏تر بروید، به‌خصوص اگر اضافه‌وزن دارید، این پیشنهاد را فراموش نکنید.

 یا رومی رومی یا زنگی زنگی!

سیاه و سفید دو قطب کاملا متضاد هستند. اما جالب اینجاست که این دو قطب تکمیل‌کننده همدیگرهستند. با انتخاب این ست سعی کرده‌ایم بازی با این دو رنگ را نشان دهیم.

لطفا جزئیات لباس‏ها را فراموش نکنید

- به فرم سر آستین و یقه نگاه کنید. وقتی یقه‌تان فرم بسته دارد و سر آستین‏ها هم بسته هستند، بهتر است به جای انتخاب گردنبند و دستبند سراغ انگشتر بروید. باتوجه به علاقه‌تان می‏توانید مدل‌های زرق و برق‌دار یا ساده را انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که انگشترتان هم ترکیبی از سیاه و سفید باشد.

- رنگ‌های سیاه و سفید روی چاق و لاغر نشان دادن افراد تاثیر زیادی می‏گذارند. این مدل با طرح‌های ریز برای خانم‏هایی که می‌خواهند لاغرتر به‌نظر برسند گزینه خوبی خواهد بود.

- استفاده از عینک را منحصر به ضعف چشم نکنیم. اگر فریم‏های مشکی به چهره‌تان می‌آید، می‏توانید از آنها برای زیباتر به‌نظر رسیدن استفاده کنید.

این‌طور آرایش کنید

برای آرایش نمی‏شود سراغ مشکی و سفید رفت اما می‏شود از یک رنگ تیره و یک رنگ روشن استفاده کرد تا کارکردی شبیه سیاه و سفید ایجاد شود. انتخاب این رژلب تیره و مداد یا خط چشم روشن برای رسیدن به همین ایده بوده است. نقره‌ای با رگه‌های تیره می‌تواند نگاهی جذاب‌تر به شما هدیه دهد و قرمز تیره هم ظاهرتان را از یکنواختی در می‏آورد.

بی‌حوصله‌های شیک‌پوش

بعضی آدم‏ها طوری لباس می‏پوشند که انگار خسته‌اند! اما در عین خستگی خیلی هم جذاب هستند. این آدم‏ها معمولا انتخاب‏های ساده‌تری دارند؛ انتخاب‏هایی شبیه خودشان. اگر شما هم کسی را دور و برتان دارید که از نظر ظاهری این‏طور به‌نظر می‌رسد بد نیست بیشتر از او حرف بکشید! اصلا تعجب نکنید اگر متوجه شدید ذهن شلوغی دارد و حرف‏های زیادی برای گفتن. این آدم‏ها بیشتر تلاش می‌کنند از طریق تیپ شخصیتی‌شان ارتباط برقرار کنند تا از طریق لباس‏ها.

لطفا جزئیات لباس‏ها را فراموش نکنید

- سادگی و شلخته بودن به یک معنی نیستند. اگر با شانه میانه خوبی ندارید و لباس‏های‌تان دلتنگ گرمای اتو هستند لطفا حساب خودتان را از پاراگراف‌های قبلی‏ جدا کنید و کمی به خودتان برسید.

- زرشکی تیره و سرمه‌ای دو رنگ مکمل و زیبا هستند که مثل تکه‌های پازل با هم چفت می‌شوند. از این دو رنگ بیشتر استفاده کنید، به خصوص اگر هوا بس ناجوانمردانه سرد است!

- کفش‏های پاشنه بلند حالتی رسمی دارند که نیم‌بوت‏های لژدار ندارند. این نیم‌بوت‏ها از کفش‏های پاشنه‌دار راحت‏تر هستند و ظاهرتان را هم اسپرت‏تر می‌کنند.

- به فاصله‌ها دقت داشته باشید. مثلا اگر این ست پازل باشد، وجود یک فاصله مکمل بین رنگ قرمز پلیور و کفش لازم است. سعی کنید رنگ‏های شبیه هم را با فاصله کنار هم بنشانید.

- قهوه‌ای سوخته هم با قرمز تیره ست می‏شود و هم با سرمه‌ای. داشتن کیفی به این رنگ در کمد شما دست کمی از سرمایه‌گذاری بلندمدت ندارد!
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.