چرا باید یقه اسکی بپوشید؟

اگر سر تان بزرگ‌تر از بدن‌تان است، به این پیشنهاد‌ها عمل کنید.

به سبک دهه شصت!

اپل‌ها وارد میدان می‌شوند

چرا باید یقه اسکی بپوشید؟


سریال‏های دهه شصت را دیده‌اید؟ پوشیدن لباس‌های اپل‌دار یکی از وجوه مشترک بیشتر این سریال‏ها بود. یک اپل ابری همیشه روی سرشانه‌ها قرار داشت که وظیفه کوچک نشان دادن سر خانم‏های بازیگر نسبت به بدن‌شان را به بهترین حالت ممکن ایفا می‌کرد! با این جمله حتما متوجه شدید ماجرا از چه قرار است.

سرشانه‌های بزرگ‌تر

چرا باید یقه اسکی بپوشید؟


وقتی سرشانه‌های کوچکی دارید هم می‏توانید از روش «اپلیزه» کردن استفاده کنید! سراغ اپل‏ها بروید و یادتان باشد که لازم نیست حتما اپل‏های ابری را انتخاب کنید. خیلی از طراحان قید این روش را زده‌اند و به جای کار گذاشتن اپل در داخل لباس، آن را روی سرشانه‌ها و بیرون از لباس طراحی می‌کنند. با این مدل‌ها می‏توانید سرشانه‌ها را بزرگ‌تر و سرتان را کوچک‌تر نشان دهید.


حجیم شدن به نفع شماست

پف‌دار و تو پر!

چرا باید یقه اسکی بپوشید؟

بیشتر کسانی که سرشان بزرگ‌تر از بدن‌شان به نظر می‌رسد، قفسه سینه و استخوان ترقوه‌شان هم کوچک و باریک است، به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم برای ایجاد تعادل سراغ لباس‌هایی بروید که به شما حجم داده و توپر نشان‌تان می‌دهد. لباس‌های شلوغ، پف‌دار و لایه‌لایه برای رسیدن به این هدف ایده‌آل هستند.

با خطوط بازی کنید

چرا باید یقه اسکی بپوشید؟

بهتر است بیشتر از اینکه سراغ خطوط عمودی بروید با افقی‌ها بازی کنید. خطوط افقی قسمت فوقانی بدن‌تان را پهن‏تر نشان می‌دهد و از این طریق باعث می‏شود بزرگی سر چندان به چشم نیاید در حالی که خطوط عمودی‏ ظرف چند ثانیه بالاتنه را لاغر و کشیده و سر را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

کدام یقه به شما می‌آید؟

چرا باید یقه اسکی بپوشید؟

حالا که هوا سرد است می‌توانید لباس‌های یقه اسکی را انتخاب کنید به شرط اینکه یقه‌شان پهن و ضخیم باشد. این‌جور یقه‌ها بین سر و گردن و سایر اجزای بدن تناسب ایجاد می‌کنند. در بقیه فصل‌ها هم از یقه‌های شلوغ و طرحدار کمک بگیرید. بهتر است سراغ یقه‌های آجری یا گرد و بزرگ نروید. این یقه‌ها سرتان را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

گردن‌پوش‏های شلوغ

فرمول یکسان با یقه

چرا باید یقه اسکی بپوشید؟

ممکن است فرم یقه کت یا پالتوی زمستانه‏تان مناسب نباشد. در چنین شرایطی به جای اینکه یک مدل تازه تهیه کنید و توی خرج بیفتید می‏توانید با اضافه کردن یک شال‌گردن ضخیم و پهن به لباس‏های‌تان، ظاهری متناسب پیدا کنید. پیچیدن این شال‏ها دور گردن‌تان باعث می‏شود اندازه سر شما متناسب با اندام‌تان و در اندازه کوچک‌تر به نظر برسد.

با دستمال‌گردن‏ها دوست شوید

چرا باید یقه اسکی بپوشید؟

گردن‌پوش‌های شلوغ‌پلوغ به درد فصل سرما می‏خورند اما اگر هوا گرم‌تر بود یا به ‌مهمانی رفتید و لباس یقه اسکی نداشتید استفاده از شال‌های نخی چروک و طرحدار را فراموش نکنید. این شال یا دستمال‌گردن‏ها اول از همه به گردن‌تان حجم می‌دهند و بین سر و بالاتنه تعادل ایجاد می‌کنند و بعد از طریق شلوغ بودن حواس بیننده را به خودشان جلب خواهند کرد. به همین سادگی!

نکته‌های ترکیبی

چه رنگی بپوشیم؟

چرا باید یقه اسکی بپوشید؟

حقیقت این است که معمولا پوشیدن پلیور یا بلوزهای تیره‌رنگ انتخاب خوبی برای شما نخواهد بود. سعی کنید تا حد امکان سراغ بلوزهایی با رنگ‏های روشن‌تر و طرح‌های بزرگ‌تر بروید؛ مثلا گل‏های بزرگ یا خطوط افقی برای شما کاربردی‌تر از سایر طرح‌ها هستند.

خلاقانه عمل کنید

چرا باید یقه اسکی بپوشید؟

با نگاهی به مدل‌های این بخش متوجه می‌شوید برای هرچه متناسب به نظر رسیدن می‌توانید چند نکته را با هم ترکیب کنید؛ مثلا لباسی روشن با خطوط افقی انتخاب کنید یا سراغ مدلی بروید که علاوه بر این دو نکته اپل هم داشته باشد.

گردن‌آویزهای متعادل‌کننده

رنگین‌تر از همیشه

چرا باید یقه اسکی بپوشید؟

گردنبند شما باید بزرگ باشد و ترجیحا خیره‌کننده. از این طریق می‌توانید توجه بیننده را به جای سر به گردنبندتان جلب کنید. این گردنبندها علاوه بر اینکه بزرگ هستند بهتر است رنگ‌های شاد داشته باشند؛ ملایم یا تند بودن بر عهده شماست!

براق در شب

چرا باید یقه اسکی بپوشید؟

لباس‏های رنگی و سایه‌روشن هم برای شب و هم برای روز مناسب هستند اما اگر قرار است مدلی انتخاب کنید که فقط به کار ‌مهمانی شبانه بیاید بهتر است سراغ گردنبندی بروید که از همه مدل‌های موجود در کشوی‌تان پهن‏تر و براق‏تر است. انعکاس نور و درخشندگی بخش بزرگی از عملیات تناسب ظاهر را برای‌تان تکمیل خواهد کرد و توجه همه پیش از اندازه سر شما به گردنبند جلب می‌شود.

مثلث پوشها

چرا باید یقه اسکی بپوشید؟

گاهی وقتها هم هست که نه علاقه ای به گردنبند دارید و نه از دستمال گردنهای پهن خوشتان می آید. پیشنهاد ما در این مواقع رفتن به سراغ دستمالهای سه گوش است!این مدلها شبیه گردنبندهای پارچه ای هستند و حتی گاهی وقتها میتوانید خودتان هم به آنها شکل بدهید. خوبیشان این است که نه خیلی ضخیم هستند و نه خیلی بلند. یک مثلث ساده اند که متناسب نشان دادن سر شما را وظیفه خودشان میدانند!

شل نباشید!

 هرچه محکم‌تر بهتر!

چرا باید یقه اسکی بپوشید؟

پلیورهای شل و ول، بلوزهای نخی و آزادو کت‌های بافتنی نرم و نازک، هیچ‌کدام از اینها بدون رعایت نکاتی که تا اینجا گفته‌ایم انتخاب مناسبی برای شما نیست در عوض می‌توانید سراغ لباس‌هایی بروید که شق‌ورق می‌ایستند؛ مدل‌هایی که به بالاتنه حجم می‌دهند و سر را کوچک‌تر نشان خواهند داد.

برش‌های کلیدی

چرا باید یقه اسکی بپوشید؟

یادتان باشد اهمیت نوع برش لباس شما دست کمی از جنس لباس ندارد. سراغ مدل‌هایی بروید که خوش‌برش هستند چون این خطوط می‌توانند نظم ظاهری‌تان را بیشتر کنند و استایل لباس را بهتر نشان دهند. همه اینها چیزهایی است که باید به دنبال‌شان باشید.

نکته مهم

چرا باید یقه اسکی بپوشید؟

در کنار انتخاب فرم لباس باید به یک مسئله اساسی توجه داشته باشید؛ مدل موهای شما! دقت کنید  مجری معروف، اپرا وینفری هم دچار دغدغه شماست و سرش کمی درشت به نظر می‌رسد. نکته‌ای که  خوب است شما هم به کار ببرید، توجه به مدل موهاست. مدل موهای اپرا معمولا لایه‌لایه و خرد شده است و کمتر پیش می‌آید تمام موهایش را از صورت کنار بزند و جمع کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.