این طرح‌های ایرانی به دل میشینه!

مجله زندگی ایده آل: زیورآلات جای خودشان را درمیان خریدهای همیشگی خانم‌ها باز کرده‌ است. خیلی از ما حالا دیگر پا به پای لباس‌های مختلفی که می‌پوشیم، به انتخاب گردنبند، دستبند، انگشتر و. . . متناسب با آنها فکر می‌کنیم. ما هم خیال داریم برای همراهی با این روحیه زیباپسند، مدل‌هایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

محسن حق‌پرست به اعتبار دانش جواهرسازی در هر کدام از این کارها که طرح‌هایی به روز شده از زیورآلات دوره صفوی و ساسانی هستند، به این ایده‌های خلاقانه دست پیدا کرده است. اگر خیال دستچین کردن بهترین‌ها را دارید، با پیشنهادهای ما همراه باشید.

طرح‌های ایرانی به دل می‌نشینند


نگاهی تازه به طرح‌های قدیمی ایرانی

طرح‌های این مجموعه الهام گرفته از طرح‌های قدیمی ایرانی و تلفیق آنها با طرح‌های ذهنی خود هنرمند است که هدف‌شان زنده کردن هنرهای قدیمی ایران مثل کاشیکاری، معماری، مینیاتور و. . . و رها شدن از کپی کردن از کارهای خارجی است. جنس این زیورآلات از نقره و گاهی برنج و مس برای از بین بردن نرمی و لطافت فلز مس است.

در تکمیل این کارها می‌توان از سنگ‌های قیمتی مثل فیروزه، عقیق، زمرد و... استفاده کرد. این زیورآلات فقط با دست و اره‌کاری ساخته می‌شود و هیچ ابزار برقی در ساخت آنها دخالت ندارد. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که نظاره‌گر یک کار دست تمام‌عیار هستید.

از خجالت خودتان دربیایید

همیشه که قرار نیست برای دیگران هدیه بگیرید یا منتظر بمانید آنها به شما هدیه بدهند. گاهی لازم است خودتان دست به کار شوید و از خودتان قدردانی کنید؛ برای هدیه دادن چه چیزی زیباتر از این انگشترهای زیبا که زیبایی شما را دو چندان می‌کند.

نظیر آنها را پیدا نمی‌کنید

طرح‌های ایرانی به دل می‌نشینند


اگر طرفدار ظرافت هستید، این آویزها خواسته شما را برآورده می‌کند. این آویزهای زیبا را هیج جای دیگر نخواهید یافت. زیبایی آنها در سادگی‌شان است. صاحب هر سلیقه‌ای که باشید نمی‌توانید منکر زیبایی این آویز شوید.


روی شاخه تاریخ

طرح‌های ایرانی به دل می‌نشینند


یکی دیگر از متفاوت‌ترین ایده‌ها، همین دکمه سردست است. در این دکمه‌ها، المان‌ها و هنرهای قدیمی معماری ایرانی زنده شده است و برگرفته از طرح‌های دوره ساسانی است. این طرح‌ها در دکمه‌های سردست باعث شده جلوه بیشتری داشته باشد و مورد استقبال زیاد مردم قرار بگیرد.


 از دل تاریخ

طرح‌های ایرانی به دل می‌نشینند


یکی دیگر از آویزهایی که در میان این زیورآلات توانسته امتیاز زیادی را به خودش اختصاص دهد، همین آویز است که برگرفته از نقاشی‌های مینیاتور ایرانی و طرح‌های اسلیمی است. این محصول این بار هم در قالب ترکیبی از نقره و مس و ترکیب آن با برنج ظرافت خود را نشان می‌دهد.


سبک و چشم‌نواز

طرح‌های ایرانی به دل می‌نشینند


حق با شماست؛ این آویز بزرگ است اما لازم نیست نگران وزن آن باشید چون کاملا سبک است. این آویز با طرح‌های کاشیکاری صفوی از جنس نقره عیار 925 است و در عین حال می‌توان آن را با انواع و اقسام سنگ‌ها تزئین کرد.


اگر جلوه می‌خواهید...

طرح‌های ایرانی به دل می‌نشینند


باز هم طراحی دیگری از کاشیکاری صفوی ظرافت این آویز باب طبع خانم‌های جوان و البته دخترخانم‌هاست که می‌توان آن را با سنگ‌های زمرد، عقیق و فیروزه به یک انتخاب مجلسی تبدیل کرد.


خیره‌کننده

طرح‌های ایرانی به دل می‌نشینند


خاص بودن را می‌توان در این گردنبند دید؛ یک نمونه گردنبند شکیل با طرح‌های اسلیمی که می‌خواهد هنر جواهرسازی معاصر را نشان دهد. این گردنبند را می‌توانید در موقعیت‌های مختلف از فضاهای اسپرت تا ‌مهمانی‌ها استفاده کنید و خوش‌سلیقگی خودتان را نشان دهید.


جلب‌توجه

طرح‌های ایرانی به دل می‌نشینند


این آویزها یک کار هنری دست‌ساز و متفاوت است که طرفداران خاص خود را دارد. جنس آن از نقره و طرح ویژه آن توجه هر بیننده را به خود جلب می‌کند. اگر دوستدار سادگی هستید می‌توانید این آویز را انتخاب کنید.


منحصر به فرد

طرح‌های ایرانی به دل می‌نشینند


اگر دوست دارید از زیورآلات منحصر به فرد استفاده کنید، این آویز فوق‌العاده به سلیقه شما پاسخ می‌دهد. ترکیب خاص و ویژه نقره، مس و برنج در کنار طراحی زیبا و متفاوت، این آویز را کاملا متمایز کرده است.


پرنده به نشانه صلح
 

طرح‌های ایرانی به دل می‌نشینند


این آویز از فرم‌های آشنایی است که در زیورآلات به جا مانده از جواهرات دوره ساسانی بسیار به چشم می‌آید. البته پرنده سیمرغ نماد صلح طراحی‌های آقای حق‌پرست در این طرح دیده می‌شود. این آویز ترکیبی است از نقره آبکاری شده و مس و مناسب برای خانم‌هایی است که به کارهای ظریف علاقه‌مندند.


برای طرفداران سنتی

طرح‌های ایرانی به دل می‌نشینند


خانم‌هایی که طرفدار طرح‌های سنتی هستند می‌توانند روی این مدل انگشتر حساب کنند. این انگشتر که برگرفته از طرح‌های دوره ساسانی است، جلوه زیبایی روی دست دارد و توجه همه را جلب می‌کند. در اصطلاح جواهرسازی، سطح این انگشتر کوبیده است که زیبایی خاص خودش را دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.