کت های شیک برای خانم های شیک

مجله زندگی ایده آل: این روزها گوشه ذهن هر خانم شیک‌پوشی را یک موضوع مشترک اشغال کرده است: خرید تن‌پوش زمستانی.کارشناسان مد و طراحان لباس همیشه پیشنهاد می‌کنند برای اینکه خرید بهتر و حساب‌شده‌تری داشته باشید، نگاهی به محصولات جدید برندها بیندازید و با تازه‌های بازار و جریانات روز آشنا شوید تا خریدی مطمئن و دلچسب داشته باشید. آگاهانه خرید کردن، راز یک خرید موفق است.

وقتی شما می‌دانید در این فصل چه لباس‌هایی با چه طرح و نقشی مد است، همان چیزی را می‌خرید که به‌روز است و دیگر با دیدن مدل‌های دیگر حسرت نمی‌خورید و هوس خرید دوباره نمی‌کنید. این آگاهی قبل از خرید هم برای حال‌تان خوب است و هم برای جیب‌تان. کت‌ها و تن‌پوش‌های زمستانی که توسط برندهای مختلف امسال به بازار آمده‌اند در سه ویژگی مشترک هستند. اگر شما می‌خواهید خانم شیک‌پوشی در پاییز و زمستان امسال باشید، این سه ویژگی را برای خرید زمستانی خود به یاد داشته باشید.

کت‌های بزرگ‌تر از خودتان

فصل کت پوشان زن


کت‌ها و پالتوهای امسال برشی آزاد دارند و در نگاه اول حجیم بودن آنها به چشم می‌آید. در اصطلاح کارشناسان مد به این کت‌ها «فوق سایز» گفته می‌شود. این کت‌ها به تن نمی‌چسبند و شاید به همین دلیل شما را حجیم‌تر نشان می‌دهند. از طرف دیگر این توانایی را دارند که چاقی موضعی شما را بپوشانند. تن‌پوش‌های حجیم با برش آزاد از سال گذشته در کارهای طراحان دیده می‌شدند ولی طرح غالبی هستند که در تمام برندها و نمایش‌های مد سراسر دنیا دیده شدند. اولین‌باری که این مدل کت را بپوشید، بی‌شک با آن ارتباط برقرار نمی‌کنید و به‌نظرتان عجیب است اما وقتی استفاده از آنها در جامعه رواج پیدا کند، برای شما هم عادی و حتی دوست‌داشتنی می‌شود.


پارچه‌ها را ترکیب کنید

فصل کت پوشان زن


ترکیب پارچه‌های مختلف، ابتکار دیگری از طراحان برای کت‌ها و پالتوهای پاییز و زمستان امسال است. پالتو با پارچه پشمی و آستین، یقه یا کمربند چرمی طرحی است که امسال بسیار خواهید دید. در مطالب دیگر به شما گفتیم که استفاده از پارچه‌های چرم یکی از جریانات پررنگ و پر استفاده در لباس‌های پاییز و زمستان امسال است. کت، دامن و... چرمی به‌وفور در کارهای طراحان سراسر دنیا دیده می‌شود. بسیاری از طراحان به جای دوخت پالتوهای تمام‌چرم، سراغ ترکیب چرم با دیگر پارچه‌ها رفته‌اند. البته باید بدانید ترکیب پارچه‌های مختلف، در محصولات دیگری مثل کیف، کفش، بلوز و شلوار هم دیده می‌شود و در کل از جریانات مد در پاییز زمستان امسال است ولی در هیچ کدام به پررنگی پالتو و کت زمستانی نیست.


دنیای نقش و نگار

فصل کت پوشان زن


کارشناسان مد اغلب به شما پیشنهاد می‌کنند سراغ پالتوهای ساده بروید تا بتوانید به راحتی آنها را با لباس‌های مختلف بپوشید و ست کنید اما این توصیه برای امسال چندان کارآمد نیست چون پالتو با پارچه‌های نقشدار در کارهای طراحان مختلف دیده می‌شود. طرح‌های هندسی منظم، طرح‌های شلوغ و بی‌نظم، نقوش قرینه یا... در کارهای طراحان مختلف از زارا تا برندهای لوکس و گران‌قیمتی مثل روبرتو کاوالی دیده می‌شود. پارچه‌های نقشداری که ترکیب دو رنگ سفید و مشکی هستند، بیش از همه در کارهای طراحان دیده می‌شود و بی‌شک امسال شاهد رواج پالتوهای سفید و مشکی خواهید بود.


نکاتی درباره خرید پالتو

- قبل از خرید پالتو، تکلیف‌تان را با دو موضوع روشن کنید:

- آیا می‌خواهید هر روز از آن استفاده کنید یا در موقعیت‌های خاص؟

- آیا ترجیح می‌دهید آنقدر گرم باشد که تنها هم بشود آن را پوشید یا می‌خواهید آن را با لباس دیگری بپوشید؟

-  بسیاری از پالتو‌ها دولایه هستند یعنی غیر از اینکه بدن را گرم می‌کنند در مقابل برف و باران هم مقاوم هستند. این پالتوها در بازار گران‌تر هستند.

- پالتوهای تک‌لایه باتوجه به هوای ایران در روزهای بیشتری از سال قابل استفاده هستند. در صورت خرید این مدل پالتوها، حتما مدل کمی آزادتر را انتخاب کنید تا بتوانید در روزهای سرد سال همراه با پلیور یا ژاکت زیر پالتو گرم بمانید. چندلایه پوشی پیشنهاد خوبی برای روزهایی است که تکلیف میزان سردی هوا چندان مشخص نیست.

-  اگر جیب‌تان اجازه می‌دهد پارچه‌ای مانند کشمیر را انتخاب کنید که گرم و سبک است؛ البته این روزها پارچه‌های کشمیری قیمت بالایی دارند و به آسانی هم پیدا نمی‌شوند.

- پارچه‌های پشمی یکی از بهترین و دردسترس‌ترین گزینه‌ها برای پالتوی زمستانی است. پارچه‌های پشمی مانند یک عایق، گرما را حفظ می‌کنند. پارچه‌های پشمی در برابر کثیفی، گرد و خاک و ساییدگی مقاومند و جالب‌تر این است ‌که می‌توانند بدون اینکه خیلی سنگین شوند رطوبت زیادی جذب کنند.

-  انتخاب رنگ سلیقه‌ای است ولی بهتر است بدانید رنگ‌های تیره بیشتر از رنگ‌های روشن گرما را جذب می‌کنند. می‌توانید رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای، سورمه‌ای تیره، مشکی یا خاکستری را انتخاب کنید.

- هنگام پرو پالتو دست‌های‌تان را چند بار به جلو بکشید یا باز و بسته کنید، در صورتی که احساس کردید قسمت ساعد شما کشیده می‌شود شک نکنید انتخاب‌تان اشتباه است. آستین‌های پالتو باید طوری باشد که بتوانید در زیر آن لباس‌های آستین‌دار یا ضخیم بپوشید.

-  اندازه قد آستین هم باید تا روی مچ دست شما بیاید که آستین لباس شما از زیر آن دیده نشود. حواس‌تان باشد که هنگام نشستن و برخاستن، قسمت دامنی پالتو نباید بالا برود و هیچ‌کشیدگی نباید در آن ناحیه ایجاد شود. این نکات ریز خرید خوب شما را تضمین می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.