برترین ها: کمپانی شوپارد (Chopard)، سازنده جواهرات، اکسسوار و ساعت مچی های لوکس سوئیسی است که در سال 1860 توسط لوئی-اولیس شوپارد تأسیس شد. لوئی اولیس شوپارد متولد سال 1836، ساعت ساز سوئیسی و مؤسس شوپارد بود که در سن 24 سالگی یعنی در سال 1860 در شهر سون ویلیه سوئیس این کمپانی را تأسیس کرد.
شراکت بین شوپارد و جشنواره فیلم کن از سال 1998 آغاز شد یعنی همان زمانی که کارولین شوفل و تیم استادکاران شوپارد، جایزه جشنواره فیلم کن را دوباره طراحی کردند و نخل طلا را جایگزین کردند. نخل طلا، ابتکار مشترک کارولین شوفل، یکی از رؤسای شوپارد و پی یر ویوت، رئیس جشنواره فیلم کن بود. به درخواست ویوت، خانم شوفل با تیم استادکاران شوپارد، جایزه نخل طلا را طراحی کردند و این جایزه در ماه مه 1998 رونمایی شد. شوپارد شریک رسمی این جشنواره بوده است و هر سال مدل ها و مراسم جدیدی را برای گرامیداشت فیلم ها خلق می کنند که از آن میان، می توان به مجموعه جواهرات مخصوص مراسم افسانه ای "بالا رفتن از پله ها"، مهمانی های افتخاری فیلم ها، جایزه استعدادهای جوان و نخل طلا اشاره کرد.
جواهرات و ساعت مچی های الماس نشان شوپارد در دنیا بی نظیرند. ستاره هایی همچون کیت بلانشت افتخار دارند که جواهراتی نظیر گوشواره های الماس را روی فرش قرمز بیاویزند. نمونه هایی از کلکسیون دنیای حیوانات جواهرات شوپارد را در زیر می بینید.
برترین ها: کمپانی هری وینستون (Harry Winston, Inc.) سازنده آمریکایی جواهرات لوکس و ساعت های سوئیسی است که نام خود را از جواهرساز معروف و مؤسس این کمپانی یعنی هری وینستون گرفته است و دفتر اصلی آن در نیویورک واقع شده است. هری وینستون یکی از کمپانی هایی است که کاملاً متعلق به گروه سواچ است و در ژانویه 2013 از کمپانی الماس هری وینستون خریداری شده است. این کمپانی در بیش از 20 شهر دنیا از جمله نیویورک، بورلی هیلز، شیکاگو، پاریس، لندن، لاس وگاس، شانگهای، توکیو و سنگاپور شعبه دارد که به هر یک از این شعب "سالن" گفته می شود. هری وینستون در سال 1932 کمپانی اش را تأسیس کرد و بخاطر مرغوبیت الماس ها و سنگ های قیمتی اش خیلی زود معروف شد. وی اقدام به ساخت جواهراتی از این سنگ ها نمود که مورد توجه خانواده های سلطنتی، مهاراجه ها و نخبگان هالیوود قرار گرفتند.
هری وینستون اولین جواهرسازی بود که برای مراسم اسکار به یک هنرپیشه زن جواهراتی قرض می داد و این کار او در سال 1943 موجب بالا رفتن پرستیژ فرش قرمز شد. وینستون با قرض دادن جواهراتی با سبک مختص خود به جنیفر جونز، نامزد جایزه بهترین بازیگر زن اسکار، استاندارد جدیدی برای تیپ و استایل سلبریتی ها ایجاد کرد و خیلی زود در میان ستاره های هالیوودی محبوب شد.
در سال 1949، هری وینستون الماس "امید" (the Hope diamond) را به دست آورد. مسلماً این الماس معروف ترین سنگ قیمتی در دنیا است. الماس امید 45.52 قیراط (9.104 گرم) و به رنگ آبی تیره است. هری وینستون الماس امید را در سال 1958 به موسسه اسمیتسونیان در شهر واشینگتن دی. سی. اهدا کرد و از آن روز تاکنون این الماس در گالری جواهرات هری وینستون در مؤسسه اسمیتسونیان در معرض دید عموم قرار دارد.
در آهنگ "الماس ها بهترین دوست یک دختر هستند" (Diamonds Are a Girl's Best Friend) که در سال 1953 در فیلم "آقایان بلوندها را ترجیح می دهند" (Gentlemen Prefer Blondes) توسط مرلین مونرو خوانده شد، نیز به هری وینستون اشاره شده است: "با من حرف بزن هری وینستون، همه چیز را در مورد آن به من بگو!"
در سال 1989، برای گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تولید فیلم کلاسیک "جادوگر شهر از"، کمپانی هری وینستون، یک جفت دمپایی یاقوت ساخته شده از یاقوت ها و الماس واقعی ساخت.
در سال های 2010/2011 کل سود فروش این کمپانی 246 میلیون یورو و سود فروش ساعت مچی های آن 36 میلیون یورو بوده است. در ژانویه 2013 کمپانی هری وینستون اعلام کرد که برای فروش برند لوکس جواهرات الماس و ساعت مچی های خود به گروه Swatch با رقم 750 میلیون دلار به توافق رسیده است.
ساعت مچی های هری وینستون ترکیبی از مهارت و کیفیت بالای جواهرات هری وینستون با سنت ساعت سازی سوئیسی هستند. از کلکسیون زیبای Avenue و Premier گرفته تا کلکسیون های مبتکرانه Ocean و Midnight، همه این کلکسیون ها نشانگر برتری ساعت های لوکس هری وینستون هستند.
خوش آمدید به کافه مد تهرانسر بدنبال مدل های جدید و بروز می گردید ! کافه مد تهرانسر، محلی است برای نمایش و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جدیدترین و برترین برندها و مدل های روز ایران و دنیا با ما باشید...××کلیه حقوق این سایت برای کافه مد تهرانسر محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد××تهرانسر-میدان کمال الملک- نبش خیابان یکم-مجتمع الهام-طبقه ۱- / پلاک ۲۱/ تلفن:۴۴۵۷۲۶۳۸
هر هفته روز های جمعه مدلهای جدید
قیمت های مناسب و باورنکردنی؟
کمربند ببندید
تک رنگ اما باکمربند
به لباس زرد نگاه کنید. شاید بگویید چطور یک لباس تکرنگ را بهعنوان گزینه مناسب انتخاب کردهایم؟ جواب شما در همان کمربند سادهای قرار دارد که هم رنگ لباس است. کمربندها تقسیمبندی یکسره لباس را به هم میزنند و قدتان را متناسبتر نشان میدهند، ضمن اینکه رنگ روشن میتواند لاغر اندامی شما را پنهان کند. خانمهای سایز بالا ی قدبلند هم میتوانند از همین مدلها اما با رنگهای تیره استفاده کنند.
آزاد و یکسره ممنوع!
اگر لاغر اندام هستید و قدتان هم بلند است به هیچعنوان سراغ لباسهای آزاد و یکسره نروید. این لباسها جز اینکه لاغری شما را بیشتر نشان دهند کاری نمیکنند.
کمی چین روی کمر
میل خانمهای امروزی به داشتن اندامی لاغر چنین لباسهایی را به بازار کشانده است. به چین کمر نگاه کنید. این مدل برای خانمهایی که کمر باریک و پایین تنه کوچکی دارند ایدهآل است.
بلوک بندی را انتخاب کنید
چند تکه شوید
شاید اگر لباسهایی با مدلهای بلوکه یا بخشبندی شده را بهترین گزینهها برای خانمهای قد بلند بدانیم اشتباه نکرده باشیم. اگر استخوان بندی درشتی دارید، می توانید رنگ این لباس را برعکس انتخاب کنید. رنگهای تیره و بلوکبندی تمام چیزی است که برای پنهان کردن استخوانبندی درشت و متناسب نشان دادن قد به آن نیاز دارید.
تیره بپوشید
اگر قد بلند و سنگین وزن هستید، رنگ سرمهای آستینها، درشت بودن سرشانهها را پنهان میکند. تقسیمبندی لباس به سه رنگ مختلف هم باعث ایجاد خطای بصری میشود و قدتان را متناسبتر نشان میدهد. اگر اضافه وزن دارید حتیالامکان سعی نکنید قدتان را کوتاهتر نشان دهید. قد بلند میتواند به تناسب اندام ظاهری شما کمک کند.
روشن بپوشید
پلیسه بدوزید
مدل این پیراهن و طرح روی آن هر دو برای کم کردن سایز ساخته شدهاند. زمینه تیره و پلیسه روی کمر انتخابهای خوبی برای سایز بزرگهای قد بلند هستند.
یقه افقی راه نجات شماست
به فرم یقه نگاه کنید که چطور یک خط طویل افقی را تشکیل میدهد. این اولین رمز متناسب کردن قد در این لباس است. اگر لاغر اندام هستید روشن بودن این لباس میتواند شما را درشتتر نشان دهد. این لباس هم مثل مدل قبلی از سه رنگ تشکیل شده اما بخشبندی بیشتری دارد و از همین جهت هم نسبت به مدل یک بهتر است.
دستها را بپوشانید
یک کت ساده کافی است
اگر قرار است لباسهای بیآستین را در یک مهمانی خانمانه خانوادگی بهتن کنید، میتوانید از کتهایی با این سبک برای پوشاندن دستهای تان کمک بگیرید. برای یک مهمانی ساده، پوشیدن
کت راحتتر از انداختن شال روی شانههاست.
برای مامانها
این مدل کتها به درد لباسهای اسپرتتر میخورد و خانمهای درشت اندام میانسال طرفداران اصلی آنها هستند. اگر پشت لباس تان بسته باشد، میتوانید از این سبک کتها که پشت گیپور دارند استفاده کنید.
تیره و مجلسی
میخواهید کمی لاغرتر به نظر برسید؟ این کت برای شما دوخته شده. پشت گیپورش به دیده شدن زیبایی لباس اصلیتان کمک میکند و قد بلند و آستینهای تنگش شما را کشیده و باریک اندام نشان میدهد.
گلگلی شوید
مخصوص فصل گرما
لباسهای طرحدار و گلدار گزینههای دیگری هستند که خانمهای قد بلند میتوانند باتوجه به فصل از آنها کمک بگیرند. به خاطر داشته باشید این لباسها برای فصلهای گرم سال طراحی شدهاند، جز مدلهای معدودی که برای فصول سرد مناسب هستند.
لاغرها بپوشند
این پیراهن برای خانمهای لاغراندام مناسب است؛ اول از همه رنگی روشن دارد و قسمت بالایی میتواند باعث شود سایز بزرگتر به نظر برسد. نکته دوم اما گلهای شلوغ روی دامن است که باز هم همان کاری را میکنند که رنگ روشن میکند؛ حجمدهی!
لباسی برای تپلها
به ترکیب رنگها دقت کنید چون این ترکیب برای خانمهای سایز بزرگ ساخته شده. درست است که زمینه لباس روشن است اما توناژ رنگ گلها به تیرگی میزند و همین مسئله باعث لاغر نشان دادنشان خواهد شد.
برترین ها: جورجو آرمانی، زاده 11 جولای 1934، طراح مد ایتالیایی است که خصوصاً با طراحی البسه مردانه شناخته می شود. او کمپانی خود را در سال 1975 تأسیس کرد و تا سال 2001 تبدیل به موفق ترین طراح ایتالیایی شد و حالا فروش سالانه محصولات او به 1.6 میلیارد دلار می رسد و دارایی شخصی او تا سال 2013، هشت و نیم میلیارد دلار تخمین زده شده است.
آرمانی در دهکده ای در شمال ایتالیا به نام پیاچنزا به دنیا آمد. او با برادر بزرگش سرجیو و خواهر کوچکش روزانا در کنار والدینشان ماریا ریموندی و اوگو آرمانی بزرگ شدند. جورجو به پزشکی علاقه داشت و در دانشکده پزشکی دانشگاه میلان ثبت نام کرد. در سال 1953 پس از سه سال مطالعه رشته پزشکی، از تحصیل انصراف داد و به ارتش پیوست و بخاطر رشته پزشکی اش توانست ترفیع پیدا کرده و به درمانگاهی در ورونا منتقل شود. پس از تجربه زندگی در بیمارستان، وی تصمیم گرفت شغل دیگری برای خود انتخاب کند.
پس از جدا شدن از ارتش او برای خود شغلی پیدا کرد و در لاریناسنته به عنوان فروشنده به فروش البسه مردانه پرداخت. بدین ترتیب او توانست تجربه ای ارزشمند در حوزه بازاریابی صنعت فشن بدست آورد. در اواسط دهه شصت قرن بیستم او به کمپانی نینو چروتی منتقل شد و در آنجا به طراحی لباس های مردانه پرداخت. مهارت های او طالب داشت و در دهه بعد علاوه بر کار برای چروتی، جورجو بطور آزاد نیز کار می کرد و در طراحی لباس به ده کمپانی دیگر کمک می کرد.
در اواخر دهه شصت بود که او با سرجیو گالئوتی آشنا شد و در سال 1973 گالئوتی او را متقاعد کرد تا دفتری در میلان باز کند. در این دوره بود که همکاری گسترده آرمانی با چندین و چند خانه مد بزرگ شروع شد. رسانه های بین المللی خیلی زود اهمیت آرمانی را کشف کردند. حالا دیگر او آماده بود تا برند خود را پایه گذاری کند و در سال 1975 جورجو آرمانی کمپانی Giorgio Armani S.p.A. را در میلان با دوستش سرجیو گالئوتی تأسیس کرد. در ماه اکتبر همان سال او اولین کلکسیون پوشاک آماده مردانه را برای بهار و تابستان 1976 تحت نام خودش ارائه داد. در همان فصل او خط تولید پوشاک زنانه را نیز راه اندازی کرد.
آرمانی اولین طراحی بود که پس از مرگ آنا کارولینا رستون در اثر گرسنگی ناشی از آنورکسی، شاخص توده بدنی (BMI) کمتر از 18 را برای مدل ها ممنوع کرد. وی در ژانویه 2007 کلکسیون خود را بطور زنده روی اینترنت پخش کرد که در دنیای مد اولین بار بود که چنین اتفاقی می افتاد. بعد از آنکه LG با Prada همکاری کردند و گوشی های موبایل LG Prada را به بازار معرفی کردند، سامسونگ نیز به آرمانی پیوست تا گوشی موبایل جورجو آرمانی را به بازار معرفی کند.
آرمانی برای ستاره ها و بازیگران زیادی لباس دوخته که از میان آنها می توان به سوپراستار دنیای پاپ یعنی لیدی گاگا اشاره کرد.
مجله سیب سبز: شکی نیست که ظاهر و مد نقش بسیار مهمی در انتخاب یک عینک آفتابی دارد اما مهمتر از زیبایی وظیفه عینکهای آفتابی محافظت از چشمها در برابر نور خورشید است. استفاده از این عینکها برای افرادی که مدت طولانی در معرض نور شدید خورشید هستند، ضرورت فوقالعاده بالایی دارد. قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید در طولانیمدت میتواند باعث آسیب رسیدن به شبکیه، قرنیه و عدسی چشم شود. تحقیقات نشان میدهد افراد چشم آبی بیشتر از دیگران در معرض خطر نور خورشید هستند و باید هنگام خرید عینک بیشتر دقت کنند. هنگام انتخاب عینک آفتابی علاوه بر شکل و زیبایی، نکتههای مهم و ظریفی وجود دارد که با دقت به آنها میتوانید سلامت حساسترین عضو بدنتان را بیمه کنید.
اندازه فریم
هنگام انتخاب یک عینک آفتابی اولین نکتهای که باید به آن توجه کنید، اندازه فریم است. فریم عینک باید درست اندازه صورت باشد؛ به گونهای که انگار دقیقا برای صورت شما ساخته شده است. معمولا سه عامل مهم در انتخاب فریم عینک اهمیت دارد که به ترتیب عبارتند از: اندازه لنزها، اندازه پل و اندازه دستهها.
بخش اول طول یک لنز عینک از قسمت میانی تا دسته عینک را میگویند که معمولا بین 40 تا 62 میلیمتر است. اندازه پل فاصله بین لنزهای عینک است که تقریبا با اندازهای بین 14 تا 24 میلیمتر ساخته میشود. اندازه دسته عینک هم که مشخص است و بین 120 تا 150 میلیمتر تعیین میشود.
جنس فریم
در انتخاب یک عینک آفتابی به هدف خود از خرید عینک توجه کرده و بر اساس آن جنس عینک را درخواست کنید. علاوه بر کاربرد عینک، راحتی، امنیت و کارآیی هم نقش زیادی در انتخاب جنس عینک دارد. هر جنس یک کاربرد مختلف، محدوده قیمت متفاوت، شکل، مزایا و معایب خود را دارد. در ادامه بعضی از پرکاربردترین جنسهای عینک را بررسی میکنیم:
فلزی: فلز پرکاربردترین ماده در ساخت فریم عینکهای آفتابی به شمار میآید که دلیل آن هم قابلیت انعطاف بالا، مقاومت در برابر آسیب و شکلپذیری آسان آن است. با این ماده میتوان برای هر نوع شکل صورت و هر نوع حالتی فریم عینک را تنظیم کرد و ساخت. معمولا فریمهای فلزی قیمت بالایی دارند، هنگام ضربه آسیب میبینند و چندان برای فعالیتهای پرتحرک و ورزش مناسب نیستند.
نایلون: این فریمها باید انتخاب اول شما برای ورزش و فعالیتهای پرتحرک باشد. فریمهای نایلونی مقاومت زیادی در برابر تغییرات دمایی دارند و با وجود انعطاف بالا محافظت خوبی از چشمهای شما هنگام ضربه و برخورد میکنند. فریمهای نایلونی معمولا ارزانتر، سبکتر و مقاومتر از فریمهای فلزی هستند.
تیتانیوم: جنس عینکهای گرانقیمت و طبقه خاص جامعه است. این فریمها بسیار بادوام و ضدخش هستند و قیمت گرانی هم دارند.
پلیکربنات: این جنس فوقالعاده در برابر ضربه مقاوم است و در بسیاری از عینکهای ورزشی و حتی ایمنی استفاده میشود. پلیکربنات برای استفاده در عینک کودکان مناسب است زیرا میتواند ضربههای سنگین را تحمل کند.
پلاستیک: پلاستیک با تنوع بسیار بالا در عینکها استفاده میشود که برای نمونه میتوان به پولیرتان یا اکریلیک اشاره کرد. این عینکها معمولا ارزانترین نوع محسوب میشوند و اگر تمایل زیادی برای صرف هزینه بالا ندارید، میتوانید سراغ این جنس بروید.
رنگ لنزها: شاید همه تصور کنند رنگ لنزها فقط مربوط به زیبایی عینک است و تاثیری در محافظت از چشمها ندارد اما هر رنگ طیف نوری خاصی را از خود عبور میدهد که باعث میشود چشمان شما به نورها و رنگهای مختلف به شکل متفاوتی واکنش نشان دهد. به همین دلیل بعضی از رنگها برای یکسری فعالیتهای خاص مفیدترند.
قهوهای- خاکستری: از نظر رنگی خنثی هستند و شدت نور را بدون تغییر رنگ آن کاهش میدهند. این رنگ هیچ تغییری در نور بهوجود نمیآورد و برای فعالیتهایی مانند رانندگی که احتیاج به دید خوب و رنگ واقعی اشیا دارد، انتخاب مناسبی است.
قهوهای: لنزهای قهوهای کنتراست نور را افزایش داده و رنگ آبی آن را جذب میکنند. به همین دلیل برای ورزشهای زمستانی در محیطهای برفی مناسب هستند. همچنین فعالیتهایی که در محیطهای باز و روشن انجام میشوند، نیاز به استفاده از این نوع عینکها دارد.
زرد-طلایی-کهربایی: این لنزها کنتراست بالایی دارند اما در عوض محافظت آنها از چشم در برابر نور کم است. به همین دلیل بهتر است از آنها در محیطهایی که نور متوسط یا کمی دارند استفاده کرد.
لنزهای انعکاسی: در قسمت بیرونی این لنزها یک لایه منعکس کننده نور قرار میگیرد که به طور فوقالعادهای برای افرادی که چشمان حساس دارند، مفید است. اگر دوست ندارید به هر دلیل شخصی چشمان شما را از پشت عینک ببینید، این لنزها انتخاب ایدهآلی هستند. عینکهای انعکاسی معمولا باعث میشوند اشیا تیرهتر از آنچه هستند به نظر برسند، به همین دلیل رنگ آنها روشنتر انتخاب میشود.
جنس لنز عینک
لنز شیشهای: از انواع پلاستیکی سنگینتر هستند اما در برابر خراشیدگی مقاومت بالایی دارند. این لنزها بهراحتی ممکن است در اثر ضربه خرد شوند، به همین دلیل برای فعالیتهای پرتحرک توصیه نمیشوند.
لنزپلیکربنات: لنزهای پلیکربنات در عینکهای افراد ورزشکار و پرتحرک به کار میرود و جنس آنها مشابه با موادی است که در ساخت شیشههای هواپیما به کار میرود. پلیکربنات سبک و ضدخش است و بالاترین میزان وضوح را دارد. مقاومت این لنزها در برابر ضربه 50 برابر بیشتر از لنزهای معمولی است.
لنز پلییورتان: ترکیبی از مزایای لنزهای شیشهای و پلیکربنات را دارد. این لنزها از یک ماده پلیمری پیشرفته به نام تریوکس ساخته میشوند که مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه، وضوح فوقالعاده و وزن بسیار سبک دارند.
لنز اکریلیک: در عینکهای ارزانقیمت استفاده شده و بیشتر برای استفادههای موردی یا بر حسب مد به کار میرود. قیمت پایین باعث شده شما بعضی از معیارها مانند مقاومت و وضوح را نادیده بگیرید.
تکنولوژی ساخت لنز عینک
لنز پولارایزد: زمانی که نور به سطوح مختلف مانند آب، برف، سنگ، شیشه برخورد میکند، به شکل عمودی بازمیگردد. به همین دلیل نور بازگشتی معمولا شدید است و میتواند باعث آزار چشم، خستگی و حتی محدودیت دید شود. عینکهای پولارایزد با به کار بردن ذرات بسیار ریز در خود، تمام نورهای عمودی را مسدود میکنند و باعث محافظت از چشم در برابر پرتوهای شدید میشوند. عینکهای پولارایزد برای ورزشهای آبی، دوچرخهسواری و هنگام رانندگی بسیار ایدهآل هستند اما باید توجه داشته باشید این عینکها فقط روی تابش و بازتابش نور تاثیر میگذارند و محافظت بیشتری در برابر پرتوهای ماورای بنفش ندارند.
لنزهای فتوکرومیک: این لنزها به طور خودکار خود را با شدت نور تنظیم میکنند؛ یعنی هنگام قرار گرفتن در برابر نور شدید تیرهتر میشوند و هنگام تاریک شدن هوا این تیرگی از بین میرود. اما این تغییر به سرعت اتفاق نمیافتد و در آب و هوای سرد زمان بیشتری نیاز است. همچنین این عینکها هنگامی که داخل ماشین هستید، خیلی خوب عمل نمیکنند زیرا شیشههای خودرو پرتوهای UVB را جذب میکنند و این لنزها هم هنگام برخورد با آنها عکسالعمل نشان میدهند.
لنز گرادیانت: این لنزها از بالا به پایین رنگ میشوند، طوری که قسمت بالایی آنها تیرهتر است. عینکهای با این خصوصیت برای رانندگی ایدهآل هستند زیرا نیمه بالایی از چشمان شما در برابر نور محافظت میکند و نیمه پایینی امکان دیدن داشبورد و صفحه نمایش را میدهد.
محافظت از اشعه ماورای بنفش
هنگام خرید مهمترین نکته این است که عینک به طور صددرصد از شما در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت کند. با اینکه خورشید در فاصله 149 میلیون کیلومتری از ما قرار دارد، اشعههای آن میتوانند باعث پیری چشم، آب مروارید و حتی در مواردی سرطان شوند. برای آنکه بهتر متوجه شوید ابتدا انواع اشعههای ماورای بنفش را معرفی میکنیم.
پرتوهای UVB: این اشعهها شدید و عامل اصلی آفتابسوختگی و سرطان محسوب شده و میتوانند برای چشمها خطرات زیادی داشته باشند. میزان آسیب وارد شده توسط این اشعه در ماههای فصل تابستان و در ساعات بین 10 صبح تا 4 بعدازظهر به حداکثر میرسد. البته اشعههای نوع UVB در تمام طول سال میتوانند به پوست و چشمان شما آسیب برسانند بهخصوص در فصل زمستان انعکاس آنها توسط برف میتواند شدت آنها را بیشتر کند.
پرتوهای UVA: این اشعهها به نسبت پرتوهای UVB شدید و آسیبزا نیستند اما میزان شیوع آنها بیشتر است. با این حال تحقیقات نشان داده این پرتوها هم با وجود داشتن شدت آسیب کمتر میتوانند باعث پیری پوست شده و بعضی از انواع آبمرواریدها را به وجود آورند.